هزینه تسهیلات بانکی در برنامه سرمایه گذاری چقدر است؟ ۱۸۰ هزار دلار؛ ۲۰۰ هزار دلار و یا ۲۲۰ هزار دلار
24 دسامبر 2010 - 14:06
بازدید 359
9

علی مختاری   پس از تغییرات جدید در قانون مهاجرت در دو برنامه فدرال و استان کبک و دو برابر شدن رقم سرمایه گذاری انفعالی  این سوال که هزینه خرید تسهیلات بانکی (که پیش از این برای همه بانکها ۱۲۰ هزار دلار بود) بعد از این تغییرات چقدر است؛ هنوز پاسخ روشنی دریافت نکرده است. […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری

 

پس از تغییرات جدید در قانون مهاجرت در دو برنامه فدرال و استان کبک و دو برابر شدن رقم سرمایه گذاری انفعالی  این سوال که هزینه خرید تسهیلات بانکی (که پیش از این برای همه بانکها ۱۲۰ هزار دلار بود) بعد از این تغییرات چقدر است؛ هنوز پاسخ روشنی دریافت نکرده است.

از آنجا که این رقم در حقیقت وامی است که متقاضی از سیستم بانکی دریافت می کند تا شرط سرمایه گذاری انفعالی را تامین کند؛ میزان این رقم بسته به عوامل متعددی از جمله نرخ بهره و میزان سود مورد انتظار بانک دارد. این روزها نرخ بهره در مقایسه با زمانی که رقم ۱۲۰ هزار دلار برای سرمایه گذاری ۴۰۰ هزار دلاری تعیین شد بسیار پایین تر است از اینرو این هزینه قطعا دو برابر نیست و ۲۴۰ هزار دلار نخواهد بود.

اینکه رقم نهایی دقیقا چقدر خواهد بود مورد بحث است و نیازمند توافق همه موسسات درگیر و یا حداقل سه یا چهار بازیگر اصلی میدان که بالای ۷۵ درصد بازار را در اختیار دارند.

تا این لحظه که این مطلب را می نویسم این توافق هنوز شکل نگرفته است. یکی از بازیگران بازار که ۲۵ درصد سهم بازار را در اختیار دارد به دنبال ۱۸۰ هزار دلار است و رقیب آن موسسه با همان سهم بر۲۲۰ هزار دلار اصرار دارد  با این استدلال که معلوم نیست نرخ بهره پایین بماند و باید رقمی تعیین شود که ضمن حفظ سود معقول برای بانک با تغییر نرخ بهره با بی ثباتی همراه نشود.این مطلب در سایت کنپارس منتشر شده است.

آنچه مسلم است اینکه رقم نهایی باید مورد توافق همه موسسات بانکی تسهیلات دهنده باشد و هیچ یک از این موسسات نمی تواند تک روی کند. ما در کنپارس این تحولات را دنبال می کنیم و طبیعتا امیدواریم که دوستان ما بتوانند با هزینه کمتری از این تسهیلات استفاده کنند. البته شانس نهایی شدن رقم ۱۸۰ هزار دلار نیز بسیار بالاست ولی تا قطعیت کمی فاصله دارد. 

 

منتظر اعلام رقم نهایی در سایت ما باشید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar