نکاتی درموردبسته شدن دفتر کبک در دمشق و وضعیت دفتر فدرال
17 می 2011 - 7:25
بازدید 449
8

علی مختاری؛ در پی انتشار خبر مربوط به بسته شدن دفتر اداره مهاجرت کبک در دمشق دوستان زیادی از طریق ایمیل و تلفن با ما تماس گرفتند و سوالات متعددی را مطرح کردند که بهتر دیدم به جای پاسخگویی فردی در این مطلب به همه این ابهامات در حد اطلاعات خود بپردازم. برخی سوالات دوستان […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری؛

در پی انتشار خبر مربوط به بسته شدن دفتر اداره مهاجرت کبک در دمشق دوستان زیادی از طریق ایمیل و تلفن با ما تماس گرفتند و سوالات متعددی را مطرح کردند که بهتر دیدم به جای پاسخگویی فردی در این مطلب به همه این ابهامات در حد اطلاعات خود بپردازم. برخی سوالات دوستان و پاسخ هر یک به شرح زیر است:

 

۱- وضعیت دفتر مهاجرت فدرال در دمشق چیست و آیا بسته خواهد شد؟

این سوال در حال حاضر پاسخ مشخص ندارد چنانکه قبلا نیز در همین وب سایت اشاره شد تا این لحظه وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا و نیز وزارت  امور خارجه کانادا هیچ اعلامیه ای در این زمینه نداشته و با وجود اعلام وضعیت اضطراری برای شهروندان کانادایی در سوریه و توصیه به ترک سوریه در اولین فرصت هیچ اشاره ای به ادامه کار و یا تعطیلی سفارت کانادا در دمشق و یا بخش مهاجرت این سفارت در سوریه نداشته اند. 

بنابراین به لحاظ رسمی شرایط تغییر نکرده است و مانند قبل پرونده ها به سوریه فرستاده خواهند شد. البته در صورت دریافت هر گونه خبر در اولین فرصت در این سایت منتشر خواهد شد بنابراین خواننده ما بمانید.

۲- در صورت بسته شدن سرنوشت پرونده ها چه خواهد شد؟ پرونده ها به چه شهری منتقل خواهند شد؟

پاسخ این سوالات نیز روشن نیست ولی در شرایط اضطراری پرونده ها ممکن است به یکی از کشورهای اطراف منتقل شوند. با توجه به حجم بالای پرونده ها در سوریه  این اتفاق البته تنها زمانی رخ خواهد داد که شرایط بسیار بحرانی شود و پیش بینی شود که این شرایط برای زمانی طولانی ادامه خواهد داشت. 

۳- آیا به دنبال بسته شدن دفتر کبک در دمشق پرونده آن دسته از متقاضیان کبک که مصاحبه شده اند و منتظر مدیکال هستند هم به مونترآل منتقل می شود؟

این سوال با کمال تعجب توسط تعداد زیادی از دوستان مطرح شده است. بدیهی است که پاسخ منفی است و بعد از مصاحبه و صدور گواهی کبک اساسا کار کبک در مورد پرونده تمام است و پرونده وارد مرحله فدرال می شود که هنوز دفتر آن در دمشق دایر است و تغییری اعلام نشده است. تنها پرونده هایی به مونترآل منتقل می شود که متقاضی کبک هستند و کبک هنوز در مورد آنها تصمیم گیری نکرده است. در مورد مصاحبه  هم چنانکه در اعلامیه کبک تصریح شده است درکشورهای اطراف برگزار خواهد شد که در مورد ایرانیان به احتمال بسیار زیاد ترکیه خواهد بود. برگزاری مصاحبه های کبک در ترکیه البته سابقه ای طولانی دارد و ازدو سال پیش مصاحبه های تعداد زیادی از متقاضیان مهاجرت از طریق سرمایه گذاری ایرانی در شهرهای آنکارا و آنتالیا انجام شده است و برگزاری مصاحبه های نیروی متخصص در آن کشور اصلا دور از ذهن نیست.

۴- تاثیر بسته شدن دفتر مهاجرت کبک در دمشق چه تاثیری بر پرونده های سرمایه گذاری کبک و نیز خویشاوندی دارد؟

بسته شدن این دفتر هیچ تاثیری بر پرونده های تجاری و خویشاوندی از جمله پرونده متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق برنامه سرمایه گذاری کبک ندارد چرا که پیش از این هم پرونده های تجاری و خویشاوندی کبک در مونترآل مورد رسیدگی قرار می گرفت و بخشی که این پرونده ها را بررسی می کرد نیز بخش جداگانه ای است که بالا رفتن تعداد پرونده های تخصصی انتقالی به مونترال نیز اثری بر کار آن بخش نخواهد داشت.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar