نمونه‌ای از برخورد دولت کانادا با متقلبان
24 مارس 2011 - 16:12
بازدید 346
6

عزم دولت کانادا در برخورد با شبه-مشاوران این سوال را برای برخی از مخاطبان سایت مطرح ساخته که دلیل این همه تلاش چیست؟ واقعیت این است که جاذبه‌ زندگی در کشورهایی چون کانادا و رفاه و امکاناتی که شهروندان این کشور یا دارندگان اقامت دائم از آن برخوردارند افراد زیادی را ترغیب به مهاجرت می‌کند […]

ارسال توسط :
پ
پ

عزم دولت کانادا در برخورد با شبه-مشاوران این سوال را برای برخی از مخاطبان سایت مطرح ساخته که دلیل این همه تلاش چیست؟ واقعیت این است که جاذبه‌ زندگی در کشورهایی چون کانادا و رفاه و امکاناتی که شهروندان این کشور یا دارندگان اقامت دائم از آن برخوردارند افراد زیادی را ترغیب به مهاجرت می‌کند و چون بسیاری از این افراد شرایط لازم را برای مهاجرت به این کشور یا دسترسی به امکانات پس از ورود را ندارند راه برای متقلبان باز می‌شود تا با وسوسه علاقمندان، آنها را به استفاده از روش‌های غیرقانونی تشویق کنند. غافل از اینکه تبعات این کار در آینده می‌تواند بسیار سنگین باشد.

در کانادا اساس ارتباط میان افراد با یکدیگر و همچنین بین دولت و مردم بر اعتماد است یعنی در اغلب موارد فرض بر این است که ادعای شما صادق است و اگر مدرکی هم درخواست می‌شود بیشتر برای اطمینان از صحت مسیر است تا صحت ادعای فرد اما اگر مشخص شود که فردی در بیان اظهارات صادق نبوده سخت‌گیری‌ها چند برابر کشورهایی است که دروغ گفتن و ادعاهای واهی بیان کردن، راحت و بی‌دردسر است. در اینجا گاه افرادی که سال‌ها زندگی آرام و بی‌دغدغه‌ای داشته‌اند به دلیل آشکار شدن بی‌صداقتی که سال‌ها پیش انجام داده‌اند دچار دردسرهای بزرگ می‌شوند.

نمونه این ماجرا در همین چند هفته اخیر گریبان‌گیر یکی از اعضای برجسته سنای کانادا شد. در بررسی‌های اسناد مالیاتی وی مشخص شد که ایشان در سال‌های گذشته مجموعا حدود ۱۰ هزار دلار ادعای هزینه‌های مصرف و کاربرد اتومبیل به عنوان هزینه مرتبط با شغل داشته در حالی‌که در آن زمان خودش داخل خودرو نبوده است! در واقع، هزینه‌هایی را که مصرف شخصی و خانوادگی بوده به عنوان هزینه شغلی اعلام کرده و از مزایای کاهش مالیات مربوط به آن بهره برده است. با اعلام عمومی این رسوایی، نهایتا وی مجبور به استعفا از عضویت در سنا شد تا زمانی که نتیجه پرونده وی مشخص شود. چنین رقمی در میان هزینه‌های فردی با این رتبه بالای سیاسی و مدیریتی عدد قابل توجهی نیست و مالیات این عدد هم بسیار اندک است؛ حتی شاید اعلام این ارقام خطای حسابدار وی بوده باشد اما شهروندان کانادایی و به تبع آنها دولت و احزاب اجازه نمی‌دهند که شخصی حتی در همین میزان هم بی‌صداقتی نشان دهد چون کسی در این جایگاه مهم وقتی خطاهای کوچک می‌کند این آمادگی را پیدا می‌کند که در مقاطع حساس‌تر خطاهای بزرگ‌تری بر علیه منافع جامعه انجام دهد.

در ماجرای مشاوران مهاجرت بی‌صداقت و شبه-مهاجران هم موضوع از زوایای مختلف اهمیت دارد. مثلا اینکه اگر جلوی این کار گرفته نشود قوانین مربوط به شرایط افراد مهاجر اسیب می‌بیند یا افراد فاسد، خطاکار و ناسالم به جامعه کانادا وارد می‌شوند و یا اینکه کلاه‌برداران از میان علاقه‌مندان بخت‌برگشته، قربانی می‌گیرند و نظایر اینها. اما از همه مهم‌تر اینکه مهاجرینی که باید یاد بگیرند در کشور جدید قوانین و مقررات حاکم است از همان گام اول با تقلب و دروغ پا به کانادا می‌گذارند و به همین دلیل همین مسیر را هم ادامه می‌دهند و جامعه را روز به روز آلوده‌تر می‌کنند. در این میان هم کسانی هستند که ولو به ظاهر سالم و متشخص، به آنها راه‌های خلاف را بیاموزند.

برای نمونه به یکی از اخبار چند هفته اخیر در مورد یکی از این متقلبان توجه کنید. نکته اینجاست که وقتی بنا بر کشف جرم باشد پرونده‌های تا ۵ سال قبل هم بررسی می‌شود و پای همه افراد درگیر در ماجرا به پرونده کشیده می‌شود پس دقت کنید که تحت تاثیر وسوسه متقلبان و کلاه‌برداران قرار نگیرید.

مشاوری به دلیل خطاهای مالیاتی به دادگاه می‌رود

اداره مالیات کبک علیه مشاوری که مظنون است به این که برای عده‌ای از به‌اصطلاح مهاجران لبنانی شواهد و مدارک جعلی فراهم کرده تا بتوانند به عنوان مقیم دائم شناخته شده و از کمک‌ها و مزایای دولتی برخوردار شوند، اقامه دعوی کرده است.

به دنبال مجموعه تحقیقاتی که اداره مالیات استان کبک در سال ۲۰۰۹ در شهرهای لاوال و مونترال این استان انجام داد، این اداره توانست هزار و ۲۰۰ مورد تخلف علیه آقای نزار ذکا و شرکت او یعنی شرکت Decision Immigration ۲۰۰۰ Incشناسایی و جمع‌آوری کند.

اداره مالیات کبک طی ابلاغی رسمی اعلام کرده است که آقای ذکا و شرکتش به متقاضیان کمک نموده‌اند که بر خلاف واقعیت موجود و در حالی که در خارج از کانادا به سر می‌برده‌اند، بتوانند این‌طور نشان دهند که در کانادا و در استان کبک حضور دارند.

در ضمن در همین ابلاغ آمده است که وی در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷، برای ۳۸۰ نفر از این افراد تعداد ۸۶۱ مورد برگه مالیاتی جعلی و دریافت برگشت مالیاتی به اداره مالیات کبک ارسال کرده است. به اعتقاد اداره مالیات کبک: «این ۳۸۰ نفر واجد شرایط دریافت مالیات برگشتی از دولت کبک نبوده‌اند زیرا در آن سال‌ها در جای دیگری غیر از این استان زندگی می‌کرده‌اند.»

بنا بر این ابلاغ، این برگه‌های مالیاتی سبب شده تا این افراد بتوانند برای دریافت مزایای دولتی برای کودکان خود، مالیات بر ملک و همین طور مالیات خرید استانی نیز تقاضا بدهند و این مبالغ را از اداره مالیات کبک دریافت کنند.

برای مشاهده اصل خبر اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar