موضوع تحریم و اثر آن بر برنامه های سرمایه گذاری و استانی
15 ژانویه 2012 - 22:27
بازدید 338
7

علی مختاری؛ در پی تحریمهای اعلام شده ماه نوامبر کانادا در مورد ایران بحثهایی در زمینه موضوع مهاجرت از روش تجاری شامل برنامه های سرمایه گذاری و استانی در گرفته است که ابهامات زیادی ایجاد کرده و موجب طرح سوالات روزانه از سوی دوستان شده که بنا دارم در این مطلب با تذکر چند نکته […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری؛

در پی تحریمهای اعلام شده ماه نوامبر کانادا در مورد ایران بحثهایی در زمینه موضوع مهاجرت از روش تجاری شامل برنامه های سرمایه گذاری و استانی در گرفته است که ابهامات زیادی ایجاد کرده و موجب طرح سوالات روزانه از سوی دوستان شده که بنا دارم در این مطلب با تذکر چند نکته موضوع را برای دوستان روشنتر کنم:

 

۱- هیچکدام از برنامه های مهاجرتی کبک و استانی بسته نشده اند به تعبیر روشنتر برنامه سرمایه گذاری کبک و کارآفرینی استانی استانهای مختلف باز هستند. سرمایه گذاری فدرال به دلیل رسیدن به سقف ۱۰۰۰ تایی از ماه جولای عملا در دسترس نیست.

 

۲- با وجود باز بودن برنامه ها؛ ایرانیان مقیم ایران فعلا نمی توانند در آن دسته از برنامه ها که لازم است قبل از رفتن به کانادا پول منتقل کنند مانند برنامه سرمایه گذاری کبک و یا برنامه استانی منیتوبا و نیو برانزویک پرونده جدید باز کنند. دلیل آن است که در این برنامه ها برای دریافت قبولی متقاضی در زمانی که هنوز در ایران حضور دارد باید رقمی را به حسابی در کانادا واریز کند و قانون تحریم ارایه هر گونه خدمات مالی به هر کسی که در ایران است را منع کرده بنابراین موسسات کانادایی امکان ارایه این خدمات و طبیعتا تکمیل پروسه را ندارند.

 

۳- ایرانیان مقیم ایرانیان هیچ منعی در مورد برنامه های مهاجرتی که انتقال پول در آنها شرط نیست ندارند بنابراین برنامه های تجاری بریتیش کلمبیا از این جهت که قرار نیست پولی قبل از حضور در کانادا سپرده شود برای ایرانیان باز است و مشکلی نیست.

 

۴- بر اساس خبری که چند روز منتشر شد در مورد برنامه هایی که اکنون در دسترس نیست ممکن است این محدودیت رفع شود. اداره مهاجرت فدرال اعلام کرده است که در حال بررسی استثنا کردن موضوع مهاجرت از قانون تحریم است که احتمال وقوع آن نیز بسیار بالاست.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar