مهاجرت جمعیت از استان بریتیش‌‌کلمبیا به استان البرتا
11 آگوست 2011 - 18:02
بازدید 342
10

بر اساس آمارگیری انجام شده در مورد جمعیت در استان بریتیش‌کلمبیا که توسط اداره آمار کانادا انجام گرفته، مشخص شده که این استان در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۱ اندکی از جمعیت خود را  به دلیل مهاجرت آنان به استان‌های دیگر از دست داده است. البته جمعیت کلی این استان در حال زیاد شدن است و […]

ارسال توسط :
پ
پ

بر اساس آمارگیری انجام شده در مورد جمعیت در استان بریتیش‌کلمبیا که توسط اداره آمار کانادا انجام گرفته، مشخص شده که این استان در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۱ اندکی از جمعیت خود را  به دلیل مهاجرت آنان به استان‌های دیگر از دست داده است.

البته جمعیت کلی این استان در حال زیاد شدن است و در تاریخ اول ماه ایپریل امسال این جمعیت به ۴.۵ میلیون نفر رسیده است اما برای اولین دوره سه‌ماهه از سال ۲۰۰۳ به این سو، تعداد افرادی که از این استان به استان‌های دیگر رفته‌اند بیشتر از تعداد افرادی بوده که از استان‌های دیگر به این استان آمده‌اند.

گرچه با توجه به خروج ۱۲ هزار و ۶۹۶ نفر از این استان و ورود ۱۲ هزار و ۵۹۸ نفر به آن، کل رقم جمعیت کم شده در این سه‌ماهه ۹۸ نفر بوده است. از سال ۱۹۹۷ تا سال ۲۰۰۳ استان بریتیش‌کلمبیا هر ساله با مهاجرت جمعیت به استان‌های دیگر مواجه بوده که غالبا هم در مناظره‌های سیاسی در سطح استان، اعضای حزب NDP از آن به عنوان یکی از ضعف‌های مدیریتی دولت استانی نام برده‌اند.

در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۱، با خروج ۶ هزار و ۷۰۴ نفر از این استان به مقصد استان البرتا و فقط ورود ۵ هزار و ۸۱۱ نفر از آن استان به استان بریتیش‌کلمبیا، این اختلاف به بالاترین حد خود یعنی ۸۹۳ نفر رسید. در مقابل از ماه مارچ به این سو این استان توانسته است در مبادلات جمعیتی بین استانی، ۳۷۲ نفر از جمعیت استان ساسکاچوان و ۴۴۲ نفر از جمعیت استان مانیتوبا را به خود جذب نماید. 

البته اداره آمار استان اعلام کرده است که ارقام اعلام شده فعلی حاصل بررسی ابتدایی هستند و نتایج قطعی تا ماه سپتامبر منتشر نخواهند شد.

در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۱، با ورود ۷ هزار و ۳۲۸ مهاجر تازه به این استان مهاجرت بین‌المللی همچنان عامل اصلی افزایش جمعیت بریتیش‌کلمبیا بوده است. این رقم در حدود ۱۵ درصد از کل میزان مهاجرت به کانادا در مدت مذکور بوده  و این استان از نظر جذب مهاجر بعد از استان‌های انتاریو و کبک قرار داشته است.

طی دوازده ماه منتهی به ماه ایپریل امسال، جمعیت این استان ۴۷ هزار و ۸۱۴ نفر اضافه شده که بخش کوچکی از این رشد به دلیل رشد طبیعی یعنی زاد و ولد و بیشترین عامل این رشد نیز ورود افراد از دیگر استان‌های کشور به این استان بوده است.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید. 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar