معرفی شرایط Advanced Standing در پاسخ به پرسشی درباره ادامه تحصیل دامپزشکان: بخش نخست
12 مارس 2010 - 11:31
بازدید 252
6

  روش‌هایی وجود دارد که از طریق آنها شما می‌توانید مدت زمان تحصیل دوره‌ای را که قبلاً آن را (یا رشته‌ای نزدیک به آن را) پشت‌ سر گذاشته‌اید کوتاه تر کنید که یکی از آنها به Advanced Standing شهرت دارد. در اینجا، به بهانه پاسخ به پرسش یک خواننده سایت که دکتر دامپزشکی هستند، به […]

ارسال توسط :
پ
پ

 


روش‌هایی وجود دارد که از طریق آنها شما می‌توانید مدت زمان تحصیل دوره‌ای را که قبلاً آن را (یا رشته‌ای نزدیک به آن را) پشت‌ سر گذاشته‌اید کوتاه تر کنید که یکی از آنها به Advanced Standing شهرت دارد. در اینجا، به بهانه پاسخ به پرسش یک خواننده سایت که دکتر دامپزشکی هستند، به این موضوع می‌پردازیم.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

دوستی پرسیده‌اند: «بنده می‌دانم که اگر بخواهم در کانادا به عنوان دکتر دامپزشک مشغول به کار شوم، می‌بایستی در امتحانی تحت عنوان (ان.ای.بی) شرکت کرده نمره لازم را بیاورم. ولی از آنجایی که سطح علمی ما در ایران بسیار پایینتر از کانادا است تصور نمی‌کنم بتوانم در این امتحان قبول شوم و از آنجایی که به رشته خود علاقه زیادی دارم، خوشحال خواهم شد اگر بتوانم ۲-۳ سالی در یکی از کالج‌های کانادا تحصیل کنم تا بتوانم به عنوان یک دامپزشک در کانادا مشغول به کار شوم.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

سوال بنده این است که :   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

۱- آیا امکان  تحصیل برای به روز کردن معلومات در آنجا وجود دارد یا خیر؟   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

۲- اگر جواب مثبت است،چند سال باید تحصیل کنیم؟   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

۳- هزینه تحصیل چقدر است؟     شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

پاسخ به پرسش‌های سه‌گانه   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

درباره شرایط لازم برای اشتغال دامپزشکان در کانادا در آینده توضیحات بیشتری خواهیم داد. در اینجا به اختصار به سوال ایشان که پرسش افراد بسیاری حتی در گرایشات دیگر است می‌پردازیم.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

پاسخ پرسش اول این است که بله. همانطور که خود ایشان در ایمیل‌شان اشاره کرده‌اند می توانند از طریق برنامه یا امکانی که به آن Advanced Standing می‌گویند و در بسیاری از مراکز آموزشی کانادا مرسوم است یک دوره تحصیلی را مجدداً اما در زمانی کوتاه‌تر طی کنند. معنای عمومی این عبارت این است که وضعیت تحصیلی پیشین فرد توسط یک یا چند نفر از اعضای هیات علمی آن مرکز بررسی می‌شود و برخی از واحدهای گذرانده شده قبلی با توجه به شرایط تحصیلی فرد و الزامات دانشگاه مربوطه پذیرفته می‌شود و بقیه واحدها باید توسط وی پاس شوند. مثلا فرض کنید برای اینکه مدرک دکترای این رشته را به دست آورید باید A واحد درسی را بگذرانید. هیات مزبور بعد از بررسی مدارک تحصیلی شما به این نتیجه می‌رسد که یک سوم واحدهایی که قبلا گذرانده‌اید مورد قبول است و لذا شما باید دو سوم باقیمانده را بگذرانید. بدین ترتیب شما می توانید از سال دوم یا سوم وارد دانشگاه مربوطه شوید و یک یا دو سال از مدت تحصیلتان کاهش می‌یابد.     شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

واحدهایی که باید مجددا گذرانده شوند معمولا آنهایی هستند که:   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

  • نمرات شما در آنها پایین‌تر از سطح مورد پذیرش دانشگاه برای چنین دانشجویانی است یا   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
  • دروسی که در ریزنمرات شما موجود نیست (به دلیل تفاوت برنامه درسی رشته‌های مشابه در دانشگاه‌های مختلف) یا   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
  • دروسی که محتوای کانادایی آنها زیاد است و اگر هم شما آنها را در ایران گذرانده باشید با نمونه کانادایی تفاوت دارد یا   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
  • دروسی که به دلیل فاصله زمانی زیاد از زمان گذراندن درس تا تقاضای مجدد، از نظر دانشگاه فاقد اعتبار تشخیص داده شوند؛   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

به عبارت دیگر در این گونه دروس مرکز آموزشی مورد نظر چنین تشخیص می‌دهد که محتوای آموخته شده در طول زمان تغییر کرده و اطلاعات جدیدی به آن اضافه شده که لازم است شما آنها را کسب کنید یا فاصله زمانی طولانی و فقدان ارتباط بین تجربه کاری چند ساله اخیر و محتوای آن دروس، سبب فراموشی آنها شده و چون شما می‌خواهید از این مرکز آموزشی کانادایی مدرک معتبری (آنهم در سطح دکترا) کسب کنید لاجرم موظف هستید که این دروس را پشت سر بگذارید.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

قبل از اینکه به سوال دوم بپردازیم لازم است نکته مهمی را در نظر داشته باشیم که بی‌توجهی به آن سبب اتلاف وقت وانگیزه‌هایمان نشود. علاقه‌مندان باید توجه داشته باشند که شرایط پذیرش Advanced Standing جایگزین پذیرش عادی نیست بلکه حاشیه‌ای بر آن است. یعنی اینکه شما برای استفاده از آن باید شرایط عمومی پذیرش در رشته را داشته باشید.     شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

مثلا در لینک زیر مربوط به دانشگاه پرنس ادوارد آیلند:   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

http://www.upei.ca/registrar/۳_prof_degree_dvm

ابتدا شرایط عمومی پذیرفته‌شدگان در رشته دکترای دامپزشکی که شامل داشتن نمرات قابل قبولی در یک سری از دروس پایه، نمره GRE و نمره زبان (برای کسانی که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست) بیان شده است. همچنین گفته شده که انتخاب شدن برای مصاحبه چه شرایطی دارد، چند نفر دعوت می‌شوند و تاثیر نمره مصاحبه چقدر است. در ضمن درباره میزان تجربه مرتبط با حیوانات و فعالیت‌های غیردرسی مرتبط هم توضیحاتی داده شده است (در این شرایط پذیرش در این رشته بعدا توضیحاتی خواهیم داد.) همچنین شرایطی برای کسانی که ساکن ناحیه آتلانتیک کانادا هستند (و به دلیل بالا بودن سهمیه این بخش شانس بیشتری برای گرفتن پذیرش دارند) اعلام شده از جمله اینکه باید ۱۲ ماه متوالی قبل از درخواست پذیرش یا شروع یک دوره تمام وقت، ساکن این مناطق باشند (تا اثبات شود که فقط به خاطر استفاده از این مزیت تحصیلی به این مناطق نقل مکان نکرده‌اند). پس اگر قصد دارید برای این رشته تقاضا دهید مثلا باید حداقل نمره آیلتس ۶ و نیم (که در هیچ مهارتی کمتر از ۶ نباشد) داشته باشید. در واقع، شما نمی‌توانید برای دسترسی به شرایط  advanced standing، شرایط عمومی را دور بزنید پس اگر در تحقق‌بخشیدن به شروط مهم بالا مشکل دارید (مثلا نمره زبانتان پایین‌تر از حداقل مورد نظر است، اول باید برای رفع آن بکوشید.) البته دانشگاه این امکان را فراهم کرده که اگر برخی از این شروط را ندارید با ارائه یک توضیح‌نامه بگویید که وجود کدام توانایی‌های متفاوت اما مرتبط در شما، آن نقصان مورد اشاره را جبران خواهد کرد. به هر حال، جبران یک نقصان احتمالی از طریق سایر منابع آسان نیست و دانشگاه‌ها شرایط دشواری را در این موارد مطرح می‌کنند.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

اضافه بر این شرایط عمومی، برای اینکه بتوانید تحت عنوان Advanced Standing تقاضا بدهید باید نشان دهید که مدرک دکترای شما از یک مرکز آموزشی معتبر در ایران صادر شده است. این شرط برای دانشگاه‌های مطرح ایرانی صادق و معتبر است اما برای سایر دانشگاه‌ها باید با مراجعه به سایت‌های معتمد دانشگاه، این شرط بررسی شود.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

علاوه بر این، بر اساس اطلاعات این سایت، فاصله بین فارغ‌التحصیلی شما از دانشگاه و تقاضا برای این رشته در کانادا نباید بیش از ۶ سال باشد مگر اینکه شما بتوانید با توجیهاتی (مثلا اینکه شما در ایران به طور مداوم تدریس یا پژوهش هم می‌کرده‌اید و لذا اطلاعات آکادمیک شما کاملا به روز است) آنها را قانع کنید که فاصله بیش از ۶ سال در میزان آمادگی و به‌روزبودن دانش شما خللی ایجاد نکرده است.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

در پست بعدی به دو سوال دیگر پاسخ خواهیم داد   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar