بهترین نکات برای مذاکره حقوق و دستمزد در کانادا
26 جولای 2022 - 8:08
بازدید 522
6
دریافت پیشنهاد شغلی می‌تواند کاری سخت و زمان‌بر باشد اما زمانی که از یک شرکت کانادایی پیشنهاد شغلی مناسبی دریافت می‌کنید تازه اول راه هستید چون باید در مورد مسائل زیادی مذاکره کنید. یکی از این مسائل، حقوق و دستمزد شما در ماه است
ارسال توسط :
پ
پ

دریافت پیشنهاد شغلی می‌تواند کاری سخت و زمان‌بر باشد اما زمانی که از یک شرکت کانادایی پیشنهاد شغلی مناسبی دریافت می‌کنید تازه اول راه هستید چون باید در مورد مسائل زیادی مذاکره کنید. یکی از این مسائل، حقوق و دستمزد شما در ماه است. البته که با بررسی وظایف کاری که برای آن رزومه فرستاده‌اید و با تجربه‌ای که دارید می‌توانید یک مبلغ حدودی برای حقوق و دستمزد خود تخمین بزنید اما اینکه چطور این موضوع را مطرح کنید مسئله مهمی است. در زمان مذاکره سوالات مهمی ذهن شما را مشغول می‌کنند اینکه آیا حقوقی که قرار است دریافت کنید ارزش زمان و تلاش شما را دارد؟ قبل از اینکه هر پیشنهادی را رد یا قبول کنید باید به صنعت فعلی خود و اینکه آیا جایی برای رشد در آینده وجود دارد یا نه، نگاهی کنید. در این مطلب قرار است به نکاتی بپردازیم که در زمان مذاکره برای حقوق و دستمزد کاری جدید در کانادا راهگشا هستند. 

حقوق و دستمزد در کانادا

در زمان مذاکره در مورد حقوق و دستمزد در کانادا عوامل مختلفی ممکن است روی تصمیم شما تاثیر بگذارد که عبارتند از میزان حقوق و دستمزد پایه، مزایا شامل بیمه سلامت، روزهای مرخصی، ایام بیماری، پاداش و غیره و همین‌طور شرح شغل و دوره آزمایشی. اغلب کاندیداهای شغلی در مورد میزان مبلغ پیشنهادی خودشان مذاکره نمی‌کنند و همان میزان حقوقی که کارفرما در نظر گرفته را می‌پذیرند که این کار اشتباهی است. توصیه می‌کنیم تمامی جوانب کاری که قرار است انجام دهید را در نظر گرفته و با توجه به میزان تلاش و زمان خود مبلغی را پیشنهاد دهید که نیازهای شما را برطرف کرده و راضی نگه‌تان می‌دارد.

مذاکره حقوق و دستمزد چیست؟

مذاکره حقوق و دستمزد، بحث و تبادل نظر در مورد میزان حقوق و مزایایی است که در شغل جدید دریافت می‌کنید. مذاکره حقوق و دستمزد شامل تمامی جنبه‌های یک بسته حقوقی است که حقوق پایه، پاداش، مزایا، گزینه‌های سهام، بیمه سلامت، زمان تعطیلات، مرخصی و غیره را شامل می‌شود. هدف از مذاکره حقوق و دستمزد در کانادا توافق روی یک عدد مطابق با استانداردهای بازار و شرح وظایف شغلی است. در واقع شما در این مذاکره با در نظر گرفتن شرح وظایف، ساعت کاری، میزان تخصص و بسیاری موارد دیگر مبلغی را به کارفرما پیشنهاد می‌دهید یا روی مبلغ پیشنهادی کارفرما بحث می‌کنید. در ادامه نکاتی در مورد مذاکره برای حقوق و دستمزد در کانادا آورده شده است که می‌تواند راهنمای خوبی برای متقاضیان خارجی کار در کانادا باشد. 

نکاتی در مورد آمادگی برای مذاکره حقوق و دستمزد در کانادا

برای اینکه در زمان مذاکره حقوق و دستمزد در کانادا تسلط کافی بر فرآیند مذاکره را داشته باشید، باید در مورد موقعیت شغلی، وظایف، تخصص‌های مورد نیاز و بسیاری موارد دیگر اطلاعاتی جمع‌آوری کنید. این اطلاعات کمک می‌کند تا جریان مذاکره را مطابق میل خود پیش ببرید و در اثبات مهارت‌های خود برای دریافت N دلار برای هر ماه موفق شوید. اما برای اینکه در مذاکره موفق شوید نیازمند کسب اطلاعاتی در این زمینه هستید، بنابراین پیشنهاد می‌کنم این قسمت را با دقت بیشتری بخوانید. 

  • تحقیقات بازار پایه انجام دهید

سطوح حقوق و دستمزد بر اساس صنعت، منطقه و سطح ارشدیت، متفاوت است. بنابراین قبل از اینکه شروع به پرسیدن در مورد حقوق و مزایا از کارفرما کنید مشخص کنید که فردی در موقعیت شما چقدر باید درآمد داشته باشد. برخی منابع آنلاین مانند Glassdoor اطلاعات پایه خوبی در اختیار شما قرار می‌دهند. اما غیر از استفاده از این منابع آنلاین حتما از شبکه دوستان و آشنایان خود نیز استفاده کنید. یعنی از آن‌ها بپرسید که فردی با موقعیت فعلی شما چقدر باید در ماه درآمد داشته باشد. 

  • محدوده دستمزد خود را بیابید

در مورد میزان حقوق پرداختی شرکت تحقیق کنید و سطح پایین و بالای میزان حقوق را مشخص کنید. به این ترتیب درک واقعی از آنچه دیگران در همان رشته و در همان سطح دریافت می‌کنند خواهید داشت. اگر نتوانستید در مورد شرکت مورد نظرتان تحقیق کنید بهتر است یکی از شرکت‌های مشابه را مورد بررسی قرار دهید. منابع آنلاین معتبری که در بخش قبلی معرفی کردیم می‌تواند ارزش بازار فعلی را تخمین بزند و یک محدوده حقوق برای شما مشخص کند. این محدوده حقوق و دستمزد معمولا منطقی بوده و بسیاری از کارفرمایان آن را پرداخت خواهند کرد. 

  • از هرگونه مسئولیت اضافی به عنوان اهرم استفاده کنید

قرار نیست در همان جلسه اول مصاحبه در مورد حقوق و مزایا صحبت کنید پس قبل از هر چیز به شرح شغل توجه کنید. اینکه چه وظایفی بر عهده شما خواهد بود. در این مرحله یادداشت‌برداری کنید و برای هر وظیفه وزنی را تعیین کنید که می‌تواند روی میزان دریافتی شما تاثیر بگذارد. اگر مسئولیت‌های شما همواره در حال گسترش هستند پس باید به نسبت آن‌ها برای خودتان حقوق پیشنهادی تعیین کنید. هر اطلاعات اضافی که در این جلسات مذاکره دریافت می‌کنید ممکن است به صورت مستقیم روی میزان حقوق دریافتی شما تاثیر بگذارد پس ساده از کنار آن‌ها رد نشوید. از هر مسئولیت اضافی به عنوان اهرم استفاده کرده و در نتیجه تاثیر آن را بر میزان حقوق و مزایای خود بسنجید. 

  • به جای یک رقم مشخص، یک محدوده حقوقی پیشنهاد دهید

اگر با یک مجموعه استخدام‌ کننده در کانادا همکاری می‌کنید بهتر است انتظارات خود را از قبل در میان بگذارید. اما اگر با خود کارفرما مستقیما مذاکره می‌کنید باید یک مقیاس بر اساس تحقیقات خود داشته باشید. مطالعات نشان داده که ارائه یک محدوده حقوق و دستمزد به جای ارائه یک عدد مشخص و خاص نشان می‌دهد که شما در مذاکره انعطاف بیشتری خواهید داشت بنابراین این موضوع به شما و کارفرما کمک می‌کند تا راحت‌تر به مصالحه برسید. از طرفی امکان افزایش احتمال دستیابی به خواسته شما بیشتر خواهد بود. 

  • محدودیت‌های شغل را بشناسید

تا جایی که ممکن است از هر گونه محدودیت مالی که ممکن است شرکت با آن مواجه باشد، آگاه شوید. گاهی اوقات امکان پرداخت حقوق مورد نظر شما وجود ندارد پس باید در این شرایط لیستی از گزینه‌های پشتیبان داشته باشید به این مفهوم که برخی از مزایا در صدد جبران حقوق برآید. به عنوان مثال می‌توانید ساعات کاری منعطف، سفر با حقوق و ادامه تحصیل را جزو پیشنهادهای خود قرار دهید. این‌ها تنها چند موردی هستند که می‌توانند روی آینده شما و سازمانی که با آن کار می‌کنید تاثیر بگذارند. 

  • اجزای دیگر شغل را در نظر بگیرید

با در نظر گرفتن ارزش مالی سایر مزایای ارائه شده توسط کارفرما، در مورد پیشنهاد شغلی به صورت کامل فکر کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا علایق خود را به خوبی اولویت‌بندی کنید. حقوق و دستمزد پایه، تعطیلات، ساعات کار و اضافه کار، مزایا، بیمه و مرخصی و غیره را در نظر گرفته و با محک زدن شغل مورد نظر یک محدوده حقوق در نظر بگیرید. 

  • زیاد خواستار نباشید

به خاطر داشته باشید که این مذاکرات می‌تواند چیزهای زیادی را در مورد هوش هیجانی و توانایی شما در برقراری ارتباط نشان دهد. با توجه به اینکه کارفرمای بالقوه شما همیشه می‌تواند پیشنهاد را لغو کند، نکته کلیدی این است که متقاعدکننده باشید و نه تهاجمی. در حین مذاکره نشان ندهید که زیاد خواستار شغل هستید به این مفهوم که پیشنهاد شغلی را خیلی هم سریع قبول نکنید. در این شرایط نمی‌توانید خیلی روی مزایا و حقوق مانور دهید و باید به میزان حقوقی که کارفرما در نظر گرفته بسنده کنید. 

فرآیند مصاحبه ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا نهایی شود. بنابراین بیشتر کسب‌وکارها چند روز یا یک هفته به شما فرصت می‌دهند تا به خوبی در مورد پیشنهاد شغلی فکر کنید. در این مدت می‌توانید تمام جوانب کار را بسنجید و میزان حقوق را بررسی کنید. حالا که با شرح وظایف و مزایای کار در آن شغل آشنا شده‌اید راحت‌تر می‌توانید در مورد آن قضاوت کنید. 

  • تاثیر خوبی بگذارید

مذاکره برای حقوق نباید تجربه دلهره‌آوری باشد.. این بخش مذاکره در واقع بخشی از فرآیند استخدام است که می‌تواند برای شما و کارفرما مفید واقع شود. اگر نیازهای شرکت را به خوبی درک کرده باشید در حین مذاکره در مورد حقوق و دستمزد می‌توانید مسلط‌تر عمل کنید. سعی کنید تاثیر خوبی بگذارید و به عنوان فردی با ارزش بالا در ذهن کارفرما شکل بگیرید. 

  • درخواست تغییرات بیش از حد ندهید

اگر آماده پذیرش شغل هستید و خود را برای مدت طولانی در آن پوزیشن شغلی مشغول به کار می‌بینید، ممکن است بخواهید تغییراتی را درخواست دهید. این موضوع به این معنا نیست که شما می‌توانید همه چیز را در قرارداد کاری خود زیر سوال ببرید. در این شرایط باید مهم‌ترین موضوعاتی که می‌خواهید تغییری در آن‌ها ایجاد شود را تعیین کرده و سپس روی آن‌ها در مورد حقوق و دستمزد مذاکره کنید. 

  • به صورت کتبی درخواست دهید

هر پیشنهاد شغلی باید به صورت کتبی مستند شود و پس از آن در زمان مذاکره مواردی اضافه یا کم خواهد شد. اما در برخی شرایط ممکن است این تغییرات صورت نگیرد، این دیگر بسته به شرایط شماست که این موارد را قبول کنید یا خیر. سعی کنید پس از اتمام مذاکره در مورد حقوق و دستمزد به جای توافق شفاهی، پیشنهادتان را کتبی اعلام کنید تا کارفرما بتواند روی آن نظر دهد. 

  • نشان دهید چطور می‌توانید در تحقق اهداف شرکت نقش داشته باشید

استراتژی مذاکره حقوق و دستمزد می‌تواند موفقیت‌آمیزتر باشد اگر بتوانید مثال‌های قوی ارائه دهید از اینکه چطور مهارت‌ها، تجربه و تخصص شما می‌تواند ارزش افزوده برای شرکت داشته باشد و به سازمان در دستیابی به اهدافش کمک کند. اگر حقوق مورد نظرتان را با دلایلی مبنی بر اینکه چرا لیاقت بیشتری دارید مطرح کنید، می‌توانید در حین مذاکره روی کارفرما تاثیر مثبتی بگذارید. برجسته کردن نقاط قوت، ذکر هر گونه گواهینامه یا مهارت‌های فنی که دارید، اشاره به دستاوردها و تاثیرتان روی کسب‌وکارهای قبلی می‌تواند یک اهرم قوی برای جلسه مصاحبه در مورد حقوق باشد. 

  • بیشتر از آنچه می‌خواهید، بخواهید

در حین تحقیق در مورد حقوق خود احتمالا به محدوده‌ای خواهید رسید که نشان می‌دهد میزان دستمزد شما باید چقدر باشد. مذاکره را با یک عدد بالاتر از این محدوده شروع کنید. کمترین عدد در محدوده‌ای که تعیین کرده‌اید باید انتظار شما از دستمزد نهایی باشد. به این ترتیب همانطور که کارفرما تلاش می‌کند تا در مورد حقوق پیشنهادی شما مذاکره کند، می‌توانید مطمئن باشید که به عددی ختم می‌شود که از اول در نظر گرفته بودید. اکثر کارفرمایان با مورد حقوقی که شما پیشنهاد می‌دهید موافقت نمی‌کنند و سعی می‌کنند آن را کاهش دهند پس چه بهتر که از ابتدا محدوده بالایی را پیشنهاد دهید تا در صورت مذاکره کارفرما برای کاهش آن، بتوانید حداقل محدوده حقوقی مورد نظرتان را دریافت کنید. 

جمع‌بندی

در اکثر مصاحبه‌ها، مصاحبه‌کننده از شما می‌پرسد که در این شغل دوست دارید چه میزان درآمد کسب کنید. در بسیاری از موارد اجتناب از پاسخ دادن به این سوال دشوار است، اما همیشه بهتر است پاسخی هوشمندانه دهید. با در نظر گرفتن نکاتی که در این مقاله در مورد مذاکره حقوق و دستمزد ارائه شد شما می‌توانید با در نظر گرفتن وظایفی که بر عهده شما خواهد بود، پیشنهادی ارائه کنید و با کارفرما در مورد آن مذاکره کنید. نتیجه این مذاکره خیلی به شرایط شما، مهارت‌ها، تخصص، سابقه کاری و ارزش افزوده‌ای که برای کسب‌وکار دارید، بستگی دارد. نباید تصور کنید که در همان مصاحبه اول می‌توانید در مورد حقوق مذاکره کنید بلکه بهتر است اجازه دهید کارفرما در مورد شغل پیشنهادی اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهد و در نهایت با در نظر گرفتن همه جوانب حقوق پیشنهادی خود را اعلام کنید. شما برای مذاکره در مورد میزان حقوق و مزایای کار چه نکاتی را در نظر می‌گیرید؟

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar