قسمت دوم – اسکان در خانه‌های دوبلکس
26 سپتامبر 2016 - 22:54
بازدید 262
4

در نوشتار گذشته انواع آپارتمان را به شما معرفی کردیم. در این قسمت قصد داریم شما را با انواع خانه در مونترال آشنا سازیم و توضیح کوتاهی درباره مزایا و معایب هریک به حضورتان ارائه دهیم. اولین نوع از خانه هایی که به شما معرفی می کنیم خانه های دوبلکس هستند. خانه های دوبلکس به […]

ارسال توسط :
پ
پ

در نوشتار گذشته انواع آپارتمان را به شما معرفی کردیم. در این قسمت قصد داریم شما را با انواع خانه در مونترال آشنا سازیم و توضیح کوتاهی درباره مزایا و معایب هریک به حضورتان ارائه دهیم. اولین نوع از خانه هایی که به شما معرفی می کنیم خانه های دوبلکس هستند.

خانه های دوبلکس به عنوان از مشخصه های شهر مونترال به شمار می روند. این نوع خانه ها از سال ۱۸۶۰ در مونترال ساخته شده اند و در بین انواع خانه ها در مونترال بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند. البته تعداد این خانه ها در قسمت های شرقی شهر بخصوص قسمت های فرانسوی نشین بیشتر از غرب است و ساکنین قدیمی تر شهر مونترال علاقه بخصوصی به خانه های دوبلکس دارند.

تعریف خانه های دوبلکس در شهر مونترال با آنچه در ایران و حتی شهرهای دیگر کانادا مرسوم است و به خانه دوطبقه ای گفته می شود که اتاق های خواب در طبقه بالا قرارگرفته اند تفاوت دارد. در شهر مونترال خانه دوبلکس عبارت است از خانه ای دوطبقه (به همراه یک زیرزمین) که هر طبقه، واحدی مجزا است و ورودی مجزایی به بیرون نیز دارد. واحدها معمولا درست شبیه هم هستند و نقشه یکسانی دارند. مالکیت خانه های دوبلکس معمولا در اختیار یک نفر است اما این خانه ها پلاک شهری مجزا دارند و در مواردی قابل تفکیک هستند. مالک خانه دوبلکس معمولا یکی از طبقات (طبقه اول به همراه زیرزمین) را برای سکونت خود در نظر می گیرند و واحد دیگر را اجاره می دهند و از این طریق معمولا بخش مهمی از قسط وام خانه را تامین می کنند.

خانه های دوبلکس از تنوع بسیار زیادی برخوردارند و طیف وسیعی از خانه های ارزان قیمت و کوچک گرفته تا خانه های اشرافی و گران قیمت در مناطق اعیان نشین شهر را دربر می گیرند.

اجاره یکی از طبقات خانه های دوبلکس برای تازه مهاجرانی که تمایلی به اقامت در آپارتمان های چندین واحدی ندارند و یا خانواده پرجمعیتی هستند که فرزندان بزرگسال دارند و اتاق های خواب بیشتری نیاز دارند انتخاب خوبی به شمار می رود اما در این میان باید به چند نکته توجه کرد. بر خلاف آپارتمان های اجاره ای معمولا هزینه گرمایش و روشنایی خانه های اجارهای دوبلکس در اجاره خانه لحاظ نمی شود که با توجه به سرمای زمستان در شهر مونترال مقدار قابل توجهی است و باید به طور دقیق از صاحب خانه  در این باره سوال شود. اجاره بهار واحدهای دوبلکس از آپارتمان های اجاره ای معمولا بیشتر است. همچنین و باز بر خلاف آپارتمان های اجاره ای که معمولا به گاز و یخچال و در بعضی موارد ماشین ظرف شویی مجهز هستند، این نوع خانه ها ممکن است فاقد این وسائل ضروری باشند که باید در این مورد هم اطلاعات مورد نظر را از صاحب خانه خواست.

تفاوت دیگر خانه های دوبلکس با آپارتمان این است که در خانه های دوبلکس ساکنین از امکاناتی مانند استخر، سالن ورزش، سالن اجتماعات و کتابخانه برخوردار نیستند. از طرفی به علت تعدد ساکنین در آپارتمان های اجاره ای شانس داشتن یک همسایه پر سر و صدا و مزاحم نسبت به خانه های دوبلکس بیشتر است. اما همان طور که گفته شد تنوع بسیار زیاد این نوع واحدها باعث می شود دست افراد برای انتخاب بازتر باشد و همچنین ساکنین این نوع خانه ها از استقلال بیشتری برخوردارند و محدودیت هایی که در آپارتمان ها دیده می شود مانند محدودیت فضای پارک ماشین، دسترسی به رختشوی خانه و یا مواجه شدن با مقرراتی مانند ممنوعیت داشتن B.B.Qیا کباب پزهای خانگی در بالکن  و همچنین نصب ماهواره در این نوع خانه ها دیده نمی شود. به طور کلی اقامت در خانه های دوبلکس نسبت به آپارتمان احساس زندگی در خانه را به ساکنین آن می دهد.

این نوع خانه ها گاهی در تعداد واحدهای بیشتر مانند تریپلکس، ۴پلکس و ۵ و۶ پلکس نیز ساخته می شود. این نوع خانه ها معمولا جنبه سرمایه گذاری نیز دارند و صاحب خانه از اجاره دادن واحدها نه تنها قسط وام خانه را می پردازد بلکه درآمد مناسبی نیز کسب می کند. در این باره در بخش خرید خانه بیشتر توضیح خواهیم داد.

در قسمت های بعدی به انواع دیگری از مکان های اسکان خواهیم پرداخت.

قسمتهای دیگر راهنمای زندگی در مونترال برای مهاجران  در لیست زیر موجود می باشد.

 

 

توجه: این مطلب پیش از این در تاریخ 21  بهمن 89 در همین وب سایت منتشر شده است


برای اطلاع از جزییات شرایط بازانتشار و استفاده از مطالب سایت اینجا را کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar