«فرآیند» کاریابی تازه‌واردان در کانادا-قسمت دوم
05 ژانویه 2012 - 21:40
بازدید 332
9

محمدعلی شاکرمی در ادامه مطلب نوبت قبل در خصوص فرآیند کاریابی تازه‌واردان در کانادا، سایر مراحل و مسیرهای کاریابی بشرح زیر تقدیم حضور علاقمندان عزیز می‌گردد. امید است هم‌وطنانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند یا در ماه‌های اولیه حضور در این کشور هستند با آمادگی و برخورداری از آگاهی لازم نسبت به شرایط […]

ارسال توسط :
پ
پ

محمدعلی شاکرمی

در ادامه مطلب نوبت قبل در خصوص فرآیند کاریابی تازه‌واردان در کانادا، سایر مراحل و مسیرهای کاریابی بشرح زیر تقدیم حضور علاقمندان عزیز می‌گردد. امید است هم‌وطنانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند یا در ماه‌های اولیه حضور در این کشور هستند با آمادگی و برخورداری از آگاهی لازم نسبت به شرایط حاکم بر بازار کار این کشور در کمترین زمان، موانع پیش رو در پروسه کاریابی را پشت سر گذاشته و به موفقیت دست یابند.

در نوبت قبل به چند مرحله از آمادگی برای ورود به بازار کار کانادا اشاره کردیم که عناوین آن به قرار زیر بود:

الف – شرکت در کلاس‌های آمادگی مهارت‌های زبان انگلیسی

ب – مشاوره با متخصصین کاریابی مستقر در کامیونیتی سنترها

پ – ارجاع به دوره‌های تخصصی زبان و شرکت در کارگاه‌های مربوطه

ت- تلاش برای دستیابی به تجربه کار کانادایی

ث – جستجوی کار از طریق برخی برنامه‌های دولتی

اینک به مراحل بعدی می‌پردازیم:

ج – اقدام به انجام کار داوطلبانه

کار داوطلبانه Volunteering بعنوان یکی دیگر از راه‌های ورود مهاجرین به بازار کار کانادا اکیدا توصیه می‌گردد. این امر نه تنها به ایجاد سابقه کار کانادایی کمک شایانی می‌نماید بلکه نزد جامعه کانادا نیز امری پسندیده است و به ایجاد اعتبار برای تازه‌وارد کمک می‌کند.

یافتن شغلی داوطلبانه با کمک مشاورین شغلی حاضر در کامیونیتی‌سنترها و مربیان دوره‌های تکمیلی نیز به نوبه خود چالش‌برانگیز است. برخلاف تصور، کارفرمایان کانادایی حاضر به پذیرش هر متقاضی‌یی که آماده انجام کار بصورت داوطلبانه (بدون دریافت حقوق) می‌باشد، نبوده و بدنبال افرادی هستند که نه تنها با خود مهارت‌های (قابل انتقال) جدیدی را به‌همراه می‌آورند بلکه مشکلی نیز در روند عادی و رو به جلوی سازمان ایجاد نخواهند کرد.

بنابراین، با انجام چند مصاحبه که ممکن است در ابتدا بصورت تلفنی و سپس بصورت حضوری باشد سطح زبان، نوع مهارت‌های مرتبط با شغل مورد نظر، سوابق شغلی مرتبط، دستاوردهای کمی و کیفی و حتی ظاهر فرد متقاضی بررسی و در نهایت جهت اعطا و یا عدم اعطای فرصت کار داوطلبانه در سازمان مربوطه تصمیم‌گیری می‌شود. این بدان معناست که دستیابی به اینگونه مشاغل به همان اندازه‌ای که شغلی دائم و با حقوقی مشخص اهمیت دارد (برای هر دو طرف کارفرما و نیروی کار) مهم می‌باشد چراکه این امر می‌تواند سرآغازی برای همکاری‌های بلندمدت طرفین باشد.

متن کامل این نوشتار را در وبسایت کاریابی کنپارس، در این آدرس مطالعه نمایید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar