صدور ۲۷۳۳۲ دعوتنامه در بزرگ‌ترین انتخاب اکسپرس انتری
21 فوریه 2021 - 12:33
بازدید 440
4

کانادا در یک انتخاب بی سابقه، هزاران متقاضی را برای درخواست اقامت دائم دعوت کرد. کانادا در جدیدترین انتخاب اکسپرس انتری خود، 27،332 متقاضی را برای درخواست اقامت دائم دعوت کرده است.   «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) در تاریخ 13 فوریه 2021، متقاضیانی را از «برنامه تجربه کانادایی» (CEC) دعوت کرد. در […]

ارسال توسط :
پ
پ

کانادا در یک انتخاب بی سابقه، هزاران متقاضی را برای درخواست اقامت دائم دعوت کرد.

کانادا در جدیدترین انتخاب اکسپرس انتری خود، 27،332 متقاضی را برای درخواست اقامت دائم دعوت کرده است.

 

«اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) در تاریخ 13 فوریه 2021، متقاضیانی را از «برنامه تجربه کانادایی» (CEC) دعوت کرد. در این دور بی سابقه دعوت اکسپرس انتری، افراد به امتیاز «سیستم جامع رتبه بندی» (CRS) حداقل 75 نیاز داشتند. (کمترین امتیاز «CRS» مورد نیاز در تاریخ این برنامه)

 

انتخاب اخیر تقریباً شش برابرِ بزرگ ترین مورد اکسپرس انتری بود (که 5000 دعوتنامه طی چهار انتخاب بین روزهای 18 نوامبر و 23 دسامبر سال گذشته صادر شد.) حداقل امتیاز «CRS» مورد نیاز تاکنون، 199 بود (در انتخاب روز 16 مه 2017)، که فقط از متقاضیان «برنامه نیروی ماهر فدرال» (FSTP) دعوت به عمل آمده بود. سیستم اکسپرس انتری در ماه ژانویه 2015 راه اندازی شده است.

 

کانادا در روز چهارشنبه، نیز یک انتخاب اکسپرس انتری با دعوت از 654 متقاضی «برنامه انتخاب استانی» (PNP) برای درخواست اقامت دائم برگزار کرد، که مجموع «دعوتنامه برای ارسال درخواست» (ITA) صادر شده در این هفته را به 27،986 مورد می رساند.

 

«IRCC» در این انتخاب، «قانون تعیین اولویت پذیرش در وضعیت تساوی» را اجرا کرد؛ به این ترتیب، متقاضیانی که امتیاز حداقل 75 را داشتند، تنها در صورتی ثبت نام می شدند که مشخصات اکسپرس انتری خود را تا قبل از روز 12 سپتامبر 2020، ساعت 15:31 به وقت کانادا ارسال می کردند.

 

انتخاب اخیر نشان دهنده تعهد «IRCC» برای دستیابی به هدف خود برای 401،000 مهاجر جدید در سال 2021 است. «IRCC» بر اساس «طرح ظرفیت پذیرش مهاجر سال های 2021 تا 2023»، از 108،500 تازه وارد از طریق برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری استقبال خواهد کرد. کانادا بیشترین سهم از تخصیص مهاجران جدید را برای سه سال آینده، به برنامه های فوق حرفه ای فدرال (که توسط سیستم اکسپرس انتری مدیریت می شوند) اختصاص داده است. این بدان معناست که سیستم اکسپرس انتری کماکان منبع اصلی مهاجران جدید کانادا خواهد بود.

 

به گفته آقای «مارکو مندیچینو»، وزیر مهاجرت کانادا، «IRCC» با ارائه اقامت دائم به مقیمان موقت در طی همه گیری، سعی دارد اهداف بلند پروازانه مهاجرتی خود را محقق کند.

 

انتخاب بی سابقه اخیر نشان می دهد که «IRCC» در صدد است صدور اکثر دعوتنامه ها را در ابتدای سال جاری انجام دهد، تا بتواند هدف اقامت دائم متقاضیان واجد شرایط اکسپرس انتری را در اواخر سال 2021، محقق کند. این امر فرصتی برای دستیابی به اهداف مهاجرتی کانادا در میان اختلالات همه گیری کرونا در سراسر جهان می باشد. اداره مهاجرت و آقای «مندیچینو» همچنان تأکید می کنند که کانادا به دنبال استعدادهای جهانی است که در حال حاضر در خارج از کانادا هستند؛ دستیابی به این هدف برای بهبود کشور پس از دوران کرونا حیاتی است.

 

 

سیستم «اکسپرس انتری» کانادا

اکسپرس انتری یک برنامه مهاجرتی نیست؛ بلکه سیستم مدیریت سه برنامه فوق حرفه ای فدرال است: «برنامه نیروی کار متخصص فدرال» (FSWP)، «برنامه نیروی کار ماهر فدرال» (FSTP)، و «برنامه تجربه کانادایی» (CEC).

 

برای ورود به استخر اکسپرس انتری، متقاضیان باید مطمئن شوند که واجد شرایط یکی از این برنامه ها هستند. در این صورت، آنها امتیاز «CRS» دریافت می کنند، که براساس سن، تحصیلات، سابقه کار، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه، و سایر عوامل می باشد. به متقاضیانی که از طریق «PNP» نامزدی استانی دریافت می کنند، 600 امتیاز «CRS» فوق العاده تعلق می گیرد، و «ITA» را در انتخاب اکسپرس انتری آتی دریافت خواهند کرد.

 

«IRCC» انتخاب ها را هر دو هفته یک بار برگزار کرده، و از متقاضیان اکسپرس انتری دعوت می کند تا برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. کانادا در سال 2021، هنوز انتخاب «تمام برنامه ای» برگزار نکرده است (که شامل متقاضیان «FSTP» می باشد). در عوض، متقاضیان «CEC» و «PNP» در انتخاب های «برنامه ای»، به صورت جداگانه دعوت شده اند.

 

کانادا پذیرش این متقاضیان را طی همه گیری، در اولویت قرار داده، زیرا احتمال حضور آنها در کشور بیشتر است. متقاضیان «PNP» توسط استان ها یا مناطق مربوطه خود برای تأمین نیازهای بازارهای محلی کار انتخاب شده، و متقاضیان «CEC» اغلب در کانادا مستقر شده اند. (به گفته «IRCC» در یک بیانیه مطبوعاتی، حدود 90 درصد متقاضیان «CEC» در حال حاضر، در کانادا زندگی می کنند.)

 

«IRCC» انتخاب های «برنامه ای» اکسپرس انتری را برای حدود سه ماه پس از اولین محدودیت های مرزی کانادا در ماه مارس 2020، برگزار کرد. در ماه سپتامبر، به برگزاری انتخاب های «تمام برنامه ای» (که هر دو هفته تا پایان سال برگزار می شد) بازگشت. پیش بینی می شود که «IRCC» بار دیگر این انتخاب ها را در سال 2021، برگزار کند.

 

منبع خبر: canada.ca, February 2021

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar