شناخت سریع‌تر مهاجران ماهر با کمک بانک‌های اطلاعات مشاغل دولتی
05 آوریل 2012 - 14:34
بازدید 308
7

آقای جیسن کنی، وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا اعلام کرد که دولت مرکزی در نظر دارد تا با ‌راه‌اندازی بانک‌های اطلاعاتی مشاغل جهانی، نیروهای متخصص بیشتری را به کانادا وارد کند و با استفاده از تکنیک‌های جدید به وضعیت آشفته موجود خاتمه دهد؛ وضعیتی که بر اساس آن نیروهای غیرمتخصص زیادی وارد کانادا می‌شوند و […]

ارسال توسط :
پ
پ

آقای جیسن کنی، وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا اعلام کرد که دولت مرکزی در نظر دارد تا با ‌راه‌اندازی بانک‌های اطلاعاتی مشاغل جهانی، نیروهای متخصص بیشتری را به کانادا وارد کند و با استفاده از تکنیک‌های جدید به وضعیت آشفته موجود خاتمه دهد؛ وضعیتی که بر اساس آن نیروهای غیرمتخصص زیادی وارد کانادا می‌شوند و در نهایت با آمار بالا یا دورقمی بیکاری نیز روبه‌رو می‌گردند. 

بر اساس گفته‌های آقای کنی، ایده بانک‌ اطلاعاتی مشاغل برگرفته از روشی است که در سیستم مهاجرتی کشور نیوزیلند نیز به اجرا درآمده است. البته تعیین قوانین در این زمینه به حدود دو سال وقت نیاز دارد و در نهایت می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات منجر شود.

بدین طریق همه تقاضاهای ارائه شده توسط نیروهای متخصص متقاضی مهاجرت در یک بانک اطلاعاتی آنلاین جمع‌آوری خواهند شد و دولت‌های استانی و نیز کارفرمایان خواهند توانست از میان این افراد نیروهای مورد نظر خود را انتخاب کنند و پرونده آنان را با سرعت بیشتری بررسی نمایند.

آقای کنی دراین‌باره گفت: «در واقع این بانک اطلاعاتی یک بانک عظیم جهانی خواهد بود. اگر نیروهای متقاضی در این بانک بتوانند از طرف یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد کار بگیرند و یا از نظر تخصص در میان افراد باصلاحیت قرار داشته باشند، با سرعت هرچه‌  تمام به کانادا آورده خواهند شد، زیرا ما بر این باوریم که آنها می‌توانند به سرعت موفق شوند.» 

این طرح پیشنهادی بخشی از یک برنامه بزرگ‌تر در بودجه برای مقابله با حجم بالای تقاضای موجود است، به‌ویژه در بخش‌های غربی کانادا که در آنها بخش منابع طبیعی با سرعت در حال رشد است و نیاز فراوانی به نیروی کار متخصص دارد.

البته آقای کنی در ادامه سخنان خود افزود که دولت باید علاوه بر تلاشی که در زمینه ورود نیروهای متخصص به خرج می‌دهد، به فکر رفع اشکالات موجود در زمینه ورود نیروهای موقت کار نیز باشد. وی برای مثال به استان‌های پرینس‌ ادوارد آیلند، نیوبرانزویک و لابرادور اشاره کرد که با وجود نرخ بالا و دورقمی بیکاری در هر یک از آنها همچنان از نیروهای کار موقت خارجی استفاده می‌شود. در اولی ماهیگیران روسی برای کار در صنعت ماهیگیری منطقه به کار گرفته می‌شوند، در دومی کارگران رومانیایی برای کار در کارخانه شکلات‌سازی آورده می‌شوند و در سومی هم کارگران موقت خارجی برای کار در بخش‌های خدماتی به کانادا می‌آیند و این در حالی است که عده زیادی از بیکاران در این استان‌ها مشغول استفاده از بیمه بیکاری هستند.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar