سومین انتخاب اکسپرس انتری در سال ۲۰۲۱
21 ژانویه 2021 - 22:20
بازدید 514
17

374 متقاضی اکسپرس انتری با حداقل امتیاز «CRS» 741 دعوت شدند کانادا سومین انتخاب مهاجرتی اکسپرس انتری خود در سال 2021 را در تاریخ 20 ژانویه برگزار کرد. «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) از 374 متقاضی «برنامه انتخاب استانی» (PNP) با حداقل امتیاز 741 دعوت به عمل آورد. اکسپرس انتری مسیر اصلی پذیرش […]

ارسال توسط :
پ
پ

374 متقاضی اکسپرس انتری با حداقل امتیاز «CRS» 741 دعوت شدند

کانادا سومین انتخاب مهاجرتی اکسپرس انتری خود در سال 2021 را در تاریخ 20 ژانویه برگزار کرد.

«اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) از 374 متقاضی «برنامه انتخاب استانی» (PNP) با حداقل امتیاز 741 دعوت به عمل آورد.

اکسپرس انتری مسیر اصلی پذیرش نیروی کار متخصصی است که قصد اقامت دائم کانادا را دارند. طبق «طرح ظرفیت پذیرش مهاجر سال های 2021-2023»، کانادا قصد دارد به طور متوسط، سالانه از 110،000 مهاجر تحت اکسپرس انتری، استقبال کند. «IRCC» از سیستم اکسپرس انتری برای مدیریت درخواست های نیروی کار متخصص، در سه برنامه زیر استفاده می کند:

  • برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWP)
  • برنامه نیروی کار ماهر فدرال(FSTP)
  • برنامه تجربه کانادایی (CEC)

 

اکسپرس انتری یک فرایند دو مرحله ای است. در مرحله اول، متقاضیانی که تحت یکی از سه برنامه مذکور، واجد شرایط هستند، پروفایل خود را در وبسایت «IRCC» بارگذاری می‎کنند. سپس امتیاز «سیستم جامع رتبه بندی» (CRS) را بر اساس عوامل سرمایه انسانی (مانند سن، تحصیلات، مهارت های زبان، و سابقه کار) دریافت می کنند.

 

در مرحله دوم، «IRCC» انتخاب های اکسپرس انتری را تقریباً هر دو هفته یک بار برگزار کرده، و برای متقاضیان با بالاترین امتیاز «CRS»، «دعوتنامه برای ارسال درخواست» (ITA) جهت اقامت دائم صادر می کند. زمانی که متقاضیان «ITA» دریافت کنند، می توانند درخواست اقامت دائم خود را به IRCC«» ارائه دهند.

در صورت دریافت دعوتنامه از «PNP»های همسو با اکسپرس انتری، متقاضیان 600 امتیاز «CRS» فوق العاده دریافت می کنند، و موفق به دریافت «ITA» برای اقامت دائم خواهند شد.

«PNP» دومین راه اصلی کانادا برای پذیرش نیروی کار متخصص است. بیشتر استان ها و قلمروهای کانادا برای استقبال از تازه واردان ماهر (که می توانند به رفع نیازهای محلی بازار کار کمک کنند)، از طریق «PNP» انتخاب های مهاجرتی برگزار می کنند. متقاضیانی که واجد شرایط زیرشاخه «PNP» همسو با اکسپرس انتری باشند، در صورت دریافت نامزدی استانی، 600 امتیاز «CRS» فوق العاده دریافت خواهند کرد.

اکسپرس انتری با وجود همه گیری کرونا در سال 2020، سال رکوردشکنی داشت. کانادا در سال گذشته، 108،350 «ITA» صادر کرد. اهداف سال های آینده قرار است افزایش یابد، زیرا به نظر می رسد کانادا از مهاجران بیشتری در جهت بهبود اقتصادی پس از کووید19، استقبال کند.

کانادا دو انتخاب اکسپرس انتری سال 2021 خود را در روزهای 6 و 7 ژانویه برگزار کرد. این موارد انتخاب های برنامه ای بودند. در انتخاب 6 ژانویه، 250 متقاضی «PNP»، و در انتخاب 7 ژانویه، 4750 متقاضی «CEC» دعوت شدند. «IRCC» در ابتدای همه گیری در سال 2020، انتخاب های برنامه ای برگزار کرد تا از اختلالات مربوط به کووید19 جلوگیری کند. با این حال، کانادا سال 2020 را با انتخاب های تمام برنامه ای به پایان رساند. (که در آن، متقاضیان «FSWP» و «FSTP» موفق به دریافت «ITA» شدند.)

«IRCC» تاکنون 5،374 «ITA» صادر کرده، که بیش از تعداد پیش بینی شده در سال 2020 بوده است. پیش بینی می شود این رقم با انتخاب مختص «CEC» اواخر این هفته، بیشتر شود.

در انتخاب اخیر، «IRCC» (در مقایسه با آخرین انتخاب مختص «PNP» که در روز 6 ژانویه انجام شد) دعوتنامه های بیشتری صادر کرد، و امتیاز «CRS» مورد نیاز را به 813 کاهش داد.

 

منبع خبر: canada.ca, January 2021

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar