رکورد مهاجران ورودی از طریق استارت آپ در سال 2022
27 فوریه 2023 - 9:27
بازدید 353
10
انتاریو و بریتیش کلمبیا در سال گذشته بیشترین ورودی را از طریق این برنامه داشتند  
ارسال توسط :
پ
پ

انتاریو و بریتیش کلمبیا در سال گذشته بیشترین ورودی را از طریق این برنامه داشتند  

سال 2022، 555 اتباع خارجی از طریق برنامه مهاجرتی ویزای استارت آپ (SUV) در کانادا اقامت دائم گرفتند. این تعداد 16.8 درصد یا 80 کارآفرین مهاجر بیش از کارآفرینانی است که در سال 2019، آخرین سال قبل از شروع همه‌گیری وارد کانادا شدند (475 کارآفرین) و از طریق این برنامه اقامت دائم خود را به دست آوردند. 

زمانی که ویروس کرونا در اوایل سال 2020 وارد کانادا شد، اتاوا به سرعت محدودیت‌های بهداشت عمومی و سفر را اعمال کرد که منجر به کاهش 45.9 درصدی مهاجرت به این کشور شد. پس از استقبال از 341 هزار و 175 مقیم دائم جدید در سال 2019، مهاجرت به کانادا در سال بعد به 45.9 درصد کاهش یافت و تنها به 184 هزار و 595 مقیم دائم جدید رسید.

تعداد ورودی‌های جدید تحت برنامه ویزای استارت‌آپ (SUV) کاهش مشابهی داشت و از 475 مهاجر جدید در سال 2019 به تنها 230 نفر کاهش یافت که کمتر از نصف ورودی‌های سال 2020 است. 

در سال 2021، مهاجرت به روال قبل بازگشت و رکورد جدیدی را با ورود 406 هزار و 40 مهاجر دائم جدید ثبت کرد. برنامه ویزای استارت‌آپ نیز به حالت عادی بازگشت، البته نه به اندازه سایر برنامه‌های مهاجرتی. 

در حالی که در سال 2021 مهاجرت کلی به کانادا بیش از دو برابر شده و تقریباً 120 درصد رشد کرده است، تعداد مهاجرانی که تحت برنامه ویزای استارت‌‌آپ وارد کانادا شدند با رشد نسبتاً کم 52.2 درصد به 350 مهاجر دائم جدید رسید.

سپس سال گذشته، مهاجرت از طریق برنامه ویزای استارت‌‌آپ با روند کلی مهاجرت همراه شد و تعداد ورودی‌ها از این طریق با 58.6 درصد یا 205 مورد افزایش به رکورد جدید 555 تازه وارد رسید.  

انتاریو و بریتیش کلمبیا در سال گذشته سهم بزرگی از مزایای اقتصادی این کارآفرینان مهاجر را به دست آوردند و هر استان 260  نفر از طریق برنامه ویزای استارت‌آپ پذیرش کرد.

تنها استان دیگری که در سال 2022 ورودی‌های زیادی از طریق برنامه ویزای استارت‌آپ جذب کرد، منیتوبا بود و 35 کارآفرین مهاجر را پذیرش کرد. 

در سال 2015، تنها 50 نفر از طریق برنامه ویزای استارت‌آپ ساکن دائم کانادا شدند. این رقم تا پایان سال گذشته بیش از 11 برابر رشد را نشان می‌دهد. 

از طریق برنامه ویزای استار‌ت‌آپ مهاجران دائم کمتری نسبت به برنامه‌های نیروی متخصص فدرال، مانند نیروی متخصص فدرال (FSW)، نیروی متخصص فنی فدرال (FST) ، برنامه‌های انتخاب استانی (PNP) یا برنامه‌های توسعه اقتصادی منطقه‌ای از جمله برنامه مهاجرت آتلانتیک (AIP) یا برنامه آزمایشی مهاجرت روستایی و شمالی (RNIP) وارد کانادا شدند. 

نوسانات ماهانه ورودی‌های دائم تحت برنامه ویزای استارت‌آپ در سال 2022 

در سه ماهه اول سال 2022، تعداد ورودی‌‌های ویزای استارت‌آپ با پذیرش 55 نفر از ساکنان دائمی جدید در ژانویه شروع شد، سپس در ماه فوریه به 20 ورودی رسید و در ماه مارس دوباره به 60 ورودی رسید. 

در آوریل تنها 20 ساکن دائمی جدید تحت ویزای استارت‌آپ وارد شدند. این رقم در ماه مه سه برابر شد و به 60 رسید و در ماه بعد با 65 ساکن دائمی جدید در ماه جون تقریباً ثابت ماند.

در طول ماه‌های تابستان، ورودی‌های ویزای استارت‌آپ با 45 ساکن دائمی جدید در ماه جولای، 50 نفر در آگوست و 45 نفر در سپتامبر بسیار قوی بود.

سپس در سه ماهه آخر سال ورودی‌ها دوباره کاهش پیدا کرد. پس از ورود 45 ساکن دائمی جدید در ماه اکتبر، به تدریج به 35 نفر در نوامبر و 15نفر در ماه دسامبر رسید.  

متقاضیانی که تحت برنامه ویزای استارت‌آپ برای اقامت درخواست می‌کنند، می‌توانند قبل از نهایی شدن درخواستشان برای اقامت دائم با دریافت اجازه کار از سرمایه گذار کانادایی تعیین شده به کانادا بیایند.

کل فرآیند درخواست اقامت دائم کانادا از طریق ویزای استارتاپ در حال حاضر توسط اداره مهاجرت 33 ماه طول می‌کشد.

اداره مهاجرت برای بررسی تخصصی گزینه‌های استارت آپ، سازمان‌هایی را تعیین کرده تا کسب و کار متقاضیان را بررسی و در صورت واجد شرایطی نامه حمایتی صادر کرده و برای کسب و کار سرمایه اختصاص دهند این سازمان‌های مورد تائید به سه گروه تقسیم می‌شوند:

  • Venture capital funds

این گروه حداقل ۲۰۰ هزار دلار برای کسب و کارهای واجد شرایط سرمایه گذاری می‌کند. این امکان وجود دارد که متقاضیان از دو یا چند سازمان «Venture capital funds» به مبلغ کل ۲۰۰ هزار دلار حمایت مالی بگیرند.

  • Angel investors

این گروه حداقل ۷۵ هزار دلار در کسب و کار واجد شرایط سرمایه گذاری می‌کند. این امکان وجود دارد که متقاضیان از دو یا چند سازمان «Angel investors» به مبلغ کل ۷۵ هزار دلار حمایت مالی بگیرند.

  • Business incubators

انکوباتورها مراکز تعیین شده برای رشد کسب و کار هستند و متقاضی باید برنامه تجاری داشته باشد که تمام شرایط و ضوابط مدنظر سازمان‌های مورد تائید دولت را برآورده ‌کند. انکوباتورها سرمایه به شخص نمی دهند. 

شرایط متقاضیان ویزای استارت‌آپ:

توان مالی برای راه‌اندازی پروژه: از موارد مهم دیگر، داشتن توان مالی کافی برای راه‌اندازی پروژه است که باید مدارک آن تهیه و به اداره مهاجرت ارسال شود تا این اداره از تمکن مالی گروه برای اجرای طرح تجاری اطمینان حاصل کند.

زبان انگلیسی: توصیه می‌شود متقاضیان حداقل مدرک آیلتس Reading 4) CLB 5 و بقیه مهارت‌ها ۵ ) ارائه دهند تا به پرونده‌شان اضافه شود.

در مواردی اداره مهاجرت درخواست بررسی مجدد یا Peer review می‌کند.

در هر پروژه تجاری تا پنج نفر می‌توانند دخیل باشند و هر کدام از آن‌ها باید حداقل ۱۰ درصد از سهام پروژه را در اختیار داشته باشند. در مهاجرت از طریق ویزای استارت آپ، متقاضیان باید پس از ورود به کانادا تجارت خود را راه‌اندازی کرده و بر آن متمرکز باشند. اما به هر حال این ویزا و یا حتی دریافت اقامت دائم کانادا از طریقِ آن، ارتباطی با موفقیت و یا عدم موفقیت پروژه استارت آپ نخواهد داشت. متقاضیانِ ویزای استارت آپ از همان ابتدا اقامت دائم دریافت می‌کنند. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

سرمایه‌گذاری دولت کانادا در برنامه‌های استارت آپ

موفقیت در برنامه استارت آپ: صدور نامه های حمایتی برای موکلین کنپارس


ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar