دعوت از متقاضیان «CEC» اکسپرس انتری با امتیاز ۴۰۰
02 می 2021 - 12:23
بازدید 411
6

«CRS» موردنیاز در این انتخاب، 17 مورد نسبت به انتخاب مختص «CEC» قبلی کاهش داشت. کانادا در تاریخ 29 آوریل، 6000 متقاضی اکسپرس انتری را دعوت کرد تا برای اقامت دائم اقدام کنند. «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) از متقاضیانی با حداقل امتیاز 400 دعوت به عمل آورده که واجد شرایط «برنامه تجربه […]

ارسال توسط :
پ
پ

«CRS» موردنیاز در این انتخاب، 17 مورد نسبت به انتخاب مختص «CEC» قبلی کاهش داشت.

کانادا در تاریخ 29 آوریل، 6000 متقاضی اکسپرس انتری را دعوت کرد تا برای اقامت دائم اقدام کنند.

«اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) از متقاضیانی با حداقل امتیاز 400 دعوت به عمل آورده که واجد شرایط «برنامه تجربه کانادایی» (CEC) هستند. پس از انتخاب مختص «CEC» روز 16 آوریل، این انتخاب دارای کمترین امتیاز «سیستم جامع رتبه بندی» (CRS) می‌باشد.

بر اساس «قانون تعیین اولویت پذیرش در وضعیت تساوی»، متقاضیانی که حداقل امتیاز 400 را داشتند، تنها درصورتی در نظر گرفته شدند که مشخصات اکسپرس انتری خود را قبل از روز 24 آوریل 2021، ساعت 15:24:49 به وقت کانادا ثبت کرده باشند. «IRCC» این تاریخ و ساعت را به عنوان یک الزام اداری، صرف نظر از اینکه واقعاً تساوی وجود داشته باشد، در هر دور منتشر می‌کند.

«CEC» در سال 2008، برای ارائه اقامت دائم به نیروی کار موقت و فارغ التحصیلان بین الملل راه اندازی شد. متقاضیان این برنامه باید دارای حداقل یک سال سابقه کار کانادایی باشند.

 

تمرکز بر مقیمان موقت در کانادا

در سال جاری، «IRCC» از طریق اکسپرس انتری، تنها انتخاب‌های «برنامه‌ای» را برگزار کرده است، که متقاضیان داخل کانادا را موردهدف قرار می‌دهند. حدود 90 درصد متقاضیان «CEC» در کانادا حضور دارند.

گروه دیگری از متقاضیان که امسال از طریق اکسپرس انتری دعوت شده اند، افرادی هستند که از طریق «برنامه انتخاب استانی» (PNP) نامزدی دریافت کرده اند. برای دریافت نامزدی استانی، متقاضیان «PNP» به سابقه کار، سابقه تحصیل، یا ارتباط با استان موردنظر نیاز دارند. به همین دلیل، اکثر آنها نیز در کانادا حضور دارند.

اگرچه همه گیری کرونا باعث کاهش دعوت‌ها از خارج از کشور شده است، کانادا در سال جاری، 61،771 «دعوتنامه برای ارسال درخواست» (ITA) صادر کرده است. این آمار به طور قابل توجهی بیشتر از بازه زمانی مشابه در سال گذشته است، که بخش اصلی آن به دلیل انتخاب بی سابقه اکسپرس انتری در روز 13 فوریه می‌‌باشد.

به طور متوسط، «IRCC» انتخاب‌های اکسپرس انتری را هر دو هفته یک بار برگزار می‌کند. یک مورد از این انتخاب‌ها مختص متقاضیان «PNP»، و دیگری مختص متقاضیان «CEC» می‌باشد. انتخاب‌های مختص «PNP» (به دلیل 600 امتیاز فوق العاده برای نامزدی استانی) به امتیاز بالاتری نیاز دارند. انتخاب‌های مختص «CEC» دارای حداقل امتیازات هستند، زیرا متقاضیان آنها با متقاضیان سایر گروه‌ها رقابت نمی‌کنند.

به منظور دستیابی به اهداف مهاجرتی خود در سال 2021، دولت کانادا شش برنامه جدید معرفی کرده است که نیروی کار حیاتی و فارغ التحصیلان بین الملل را موردهدف قرار می‌دهند. از روز 6 مه، کانادا از حداکثر 90،000 مهاجر جدید، به علاوه تعداد نامحدودی از نیروی کار حیاتی و فارغ التحصیلان فرانسه‌زبان استقبال خواهد کرد.

 

درباره اکسپرس انتری

اکسپرس انتری در واقع سیستم مدیریت برنامه کانادا برای سه برنامه مهاجرت فدرال است: «برنامه نیروی کار متخصص فدرال» (FSWP)، «برنامه نیروی کار ماهر فدرال» (FSTP)، و «برنامه تجربه کانادایی» (CEC).

برای ورود به استخر اکسپرس انتری، متقاضیان باید واجد شرایط یکی از برنامه‌های مذکور باشند. این افراد تحت «CRS»، و بر اساس عواملی مانند سن، تحصیلات، سابقه کار، مهارت زبان در انگلیسی یا فرانسه، و عوامل دیگر، امتیازدهی می‌شوند.

«IRCC» برای متقاضیان دارای بالاترین امتیاز، «ITA» ارسال می‌کند. پس از ارسال درخواست، افسران مهاجرت پرونده متقاضیان را بررسی خواهند کرد. افراد پذیرفته شده مجاز به ورود به کانادا و دریافت وضعیت شهروندی خواهند بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar