در مقابل تاخیر آنکارا در رسیدگی به پرونده ها چاره چیست؟
14 جولای 2012 - 0:06
بازدید 375
8

 علی مختاری؛ دوستان زیادی مدتها ست که می پرسند چه می توان در برابر تاخیر غیر قابل قبول سفارت کانادا در آنکارا انجام داد. برخی از این افراد سال ۲۰۱۰ و تعداد کمی هم در سال ۲۰۰۹ CSQ  دریافت کرده اند و پرونده خود را برای رسیدگی به دمشق فرستاده اند که در پی تعطیلی […]

ارسال توسط :
پ
پ

 علی مختاری؛

دوستان زیادی مدتها ست که می پرسند چه می توان در برابر تاخیر غیر قابل قبول سفارت کانادا در آنکارا انجام داد. برخی از این افراد سال ۲۰۱۰ و تعداد کمی هم در سال ۲۰۰۹ CSQ  دریافت کرده اند و پرونده خود را برای رسیدگی به دمشق فرستاده اند که در پی تعطیلی آن سفارت پرونده به آنکارا منتقل شده است. از سفارت کانادا در آنکارا هم مدتها بود خبری از صدور نامه مدیکال نیامده بود که البته در یکی دو هفته قبل تعداد محدودی نامه مدیکال صادر کرده اند اما در هنوز بر همان پاشنه می چرخد.  

خبرهای خوب اخیر هم مبنی بر تجهیز محلی دیگر برای افسران سفارت کانادا در آنکارا برای سرعت بخشیدن به رسیدگی به پرونده ها اگر چه امیدوار کننده است اما نمی توان روی آن حساب زیادی باز کرد.

حال چه می توان کرد؟

موضوع شکایت در دادگاه که به تکرار از سوی دوستان مطرح می شود منتفی است و اگر چه می توان بر اساس موفقیتهای بدست آمده در دادگاه فدرال در محکومیت استدلال وزیر برای تاخیر دلخواه در پرونده ها به موفقیت آن دل بست و یک دعوای الزام به ایفای وظایف قانونی در آن دادگاه طرح کرد؛ پروسه ای زمان بر و هزینه بر است ضمن اینکه شانس موفقیت آن مانند آنچه در مورد لیست ۳۸ گانه اتفاق افتاد بالا نیست دلیل آن هم روشن است در آن پرونده وزیر قول معینی را داده بود و آنرا بارها تکرار کرده بود و زمینه خوبی برای اعتراض به تاخیر وجود داشت و در این مورد چنین چیزی نیست.

اعتراض به خود اداره مهاجرت و نامه نگاری با دفتر وزیر و سفارت کانادا در آنکارا هم اگرچه باید انجام شود اما کارساز نیست و بعید است از این روش به جایی برسیم.

به نظر بنده بهتر این است که به دولت کبک فشار بیاوریم. تا آنجا که من می دانم اداره مهاجرت کبک کاملا از اینکه این پرونده ها بعد از گرفتن سی اس کیو به اندازه ای طولانی شده که گاه مجبور شده اند سی اس کیو را تمدید کنند در تعجب است. فدرال در برابر کبک به دلیل داشتن قرارداد محکم Quebec Accord تعهداتی دارد و ملزم به پاسخگویی است. بر آنم که شایسته است فشار فزاینده ای را به دولت کبک بیاوریم و از طولانی شدن پروسه که مغایر با هدف تامین نیروی کار این استان شکایت کنیم. کبک موضوع را با دادگاه فدرال مطرح خواهد کرد و یقین دارم که در این مورد پیگیری خواهد کرد و موثر خواهد بود. در این مورد باید با احتیاط عمل کرد و اقدامی هماهنگ را سازمان داد.

کنپارس آمادگی دارد بدون دریافت هزینه از سوی دوستانی که مدتهاست منتظر دریافت مدیکال هستند و هنوز خبری نشده است در این زمینه پیگری کند و با مسوولین اداره مهاجرت کبک در این خصوص رایزنی کند.  بنابراین:

۱- دوستانی که علاقمندند که نام و اطلاعات پرونده آنها در نامه نگاری کنپارس مطرح شود می توانند با ارسال ایمیل به نشانی [email protected] درخواست خود را اعلام کنند.

۲- توجه داشته باشید از آنجا که برای استفاده از اطلاعات پرونده شما در نامه نگاری نیازمند اجازه شما هستیم در پاسخ ایمیل نامه ای را دریافت خواهید کرد که باید امضا کنید و برای ما اسکن کنید و بازپس بفرستید.

۳- تنها دوستانی مکاتبه کنند که پرونده خود را در سال ۲۰۱۰ و یا ۲۰۰۹ فرستاده اند و دیگران از ارسال ایمیل خودداری کنند.

۴- اجازه دریافتی به هیچوجه به معنی انتقال پرونده و قبول وکالت شما نیست و ما مسوولیتی در مورد محتوای پرونده و پیگیریهای بعدی نداریم تنها برای مکاتبه در مورد تاخیر است و بس.

۵- در ایمیل ارسالی حتما موضوع ایمیل را ؛My Quebec File in Ankara؛ بگذارید تا پاسخ بگیرید. در متن ایمیل نام و نام خانوادگی تاریخ تولد شماره فایل کبک و شماره فایل فدرال و نیز تاریخ ارسال پرونده به فدرال را بنویسید.

۶- اگر در پرونده خود مشاور دارید بهتر است از او بخواهید برای شما مکاتبه کند تا خدای نکرده همکاران ما مانند داستان شکایت در دادگاه فدرال در مورد لیست ۳۸ گانه دچار سو تفاهم نشوند و موضع گیری منفی نکنند. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar