ثبت اشتباهی پرونده های نیروی متخصص کبک: شوخی ناخواسته، اشتباه فردی یا سیستمی؟
04 آوریل 2018 - 22:07
بازدید 341
10

ژورنال مونترال دیروز بعد از ظهر 3 آوریل 2018، در خصوص اطلاعیه اداره مهاجرت کبک مبنی بر غیرقابل قبول بودن ثبت های اول آوریل 2018 نوشت: این یک شوخی ناخواسته یا همان شایعه اول آوریل است (یک چیزی شبیه دروغ سیزده) و وزیر مهاجرت کبک با یک جمله ساده و به همین راحتی ابراز تاسف کرد […]

ارسال توسط :
پ
پ

ژورنال مونترال دیروز بعد از ظهر 3 آوریل 2018، در خصوص اطلاعیه اداره مهاجرت کبک مبنی بر غیرقابل قبول بودن ثبت های اول آوریل 2018 نوشت: این یک شوخی ناخواسته یا همان شایعه اول آوریل است (یک چیزی شبیه دروغ سیزده) و وزیر مهاجرت کبک با یک جمله ساده و به همین راحتی ابراز تاسف کرد و ثبت این همه پرونده را غیر قابل قبول اعلام کرد و دلیل آن را مشکل فنی سایت خواند، اما این موضوع به همین سادگی نیست و این مشکل فنی، امید واهی در متقاضیان مهاجرت به کانادا ایجاد کرد.

رفیک کیفی که یک انفورماتیسین 34 ساله اهل کشور تونس است و قبلا به فرانسه، بلژیک و جمهوری چک مهاجرت کرده است و اکنون نیز در پراگ زندگی می کند، می گوید: تاکنون سیستم اداری به کندی و سنگینی دولت کبک ندیده است. او پس از ثبت پرونده خود در مجموع مبلغ 1121 دلار پرداخت کرده است و حتی ایمیل تاییدیه دریافت پرونده از سوی اداره مهاجرت را دریافت کرده است که به امضای ژیسلان بودین، مدیر دپارتمان مهاجرت اقتصادی، بوده است.

به گفته این متقاضی مهاجرت که از دولت کبک و سیستم مهاجرتی این استان شاکی است، بعد از این اشتباه بزرگ وزارت مهاجرت کبک یک مسئله بسیار واضح است و آن اینکه این شوخی مسخره و ناخواسته، وجهه اداره مهاجرت کبک را در سطوح بین المللی تحت تاثیر قرار خواهد داد.

متقاضی دیگری از ساحل عاج گفته است که این اشتباه از سوی اداره مهاجرت کبک، اصلا عادلانه و پذیرفته شده نیست، چرا که همه متقاضیان مهاجرت به کانادا بیش از یک سال منتظر خبر بازگشایی سایت اداره مهاجرت کبک بودند و  شب های بسیاری بی خوابی کشیده اند و این مشکل فنی باعث شد که امید بسیاری از متقاضیان مهاجرت در نطفه خفه شود.

به گفته یکی دیگر از متقاضیان، بسیار عجیب است که سیستم آنلاین مون پروژه در ساعات اولیه اول آوریل 2018 بدون اطلاع قبلی بازگشایی می شود، بیش از 6500 متقاضی پرونده های خود را در سیستم آنلاین مون پروژه ثبت می کنند، افراد از طریق شبکه های مجازی یکدیگر را مطلع می کنند و اداره مهاجرت اصلا متوجه این اشتباه نمی شود و ثبت پرونده ها تا روز یکشنبه به مدت 14 ساعت ادامه پیدا می کند و بیش 80 هزار نفر در سالن انتظار مجازی سیستم مون پروژه منتظر می مانند و سایت تا به امروز بسته و دچار مشکل است. 

در مجموع تعداد 6531 پرونده در سیستم مون پروژه در اول آوریل 2018 ثبت شدند که از این میان 584 متقاضی هزینه را نیز پرداخت کرده اند، اما هیچ یک از این پرونده ها قابل قبول نیست.

 ژورنال مونترال در تماسی با وزیر مهاجرت کبک، علت این اشتباه را جویا می شود و وزیر مهاجرت همان طور که صفحه توییتر خود نوشته است، فقط می گوید که این مشکل ناشی از نقص فنی سیستم بوده است و ضمن عذرخواهی قول می دهد که مبالغ پرداخت شده، عودت داده شوند.

همچنین بسیاری از وکلا و مشاوران مهاجرت نیز نسبت به این اشتباه وزارت مهاجرت کبک اعتراض کرده اند و اظهارات وزیر مهاجرت را به عدم شفافیت محکوم کرده اند. در این رابطه، ژان سباستین بودرولت، رییس بخش حقوق مهاجرت انجمن وکلای کبک گفته است که اظهارات وزیر مهاجرت مبنی بر نقص فنی سیستم مون پروژه به هیچ عنوان قانع کننده نیست و غیر ممکن است که یک سیستم انفورماتیک به یکباره به طور خودکار بازگشایی شود و باید این سوال را از خودمان بپرسیم که آیا واقعا یک نقص فنی بوده است یا یک نفر در اداره مهاجرت کارش رو درست انجام نداده است و مرتکب همچین اشتباه بزرگی شده است.  

اداره مهاجرت سیستم آنلاین ثبت پرونده ها، مون پروژه، را در سال 2016 با بودجه ای بیش از یک میلیون دلار راه اندازی کرد تا جایگزین سیستم کاغذی قدیمی شود و بررسی پرونده ها سریع تر و دقیق تر صورت پذیرد اما این اشتباه بزرگ و به گفته وزیر مهاجرت نقص فنی باعث بدنامی اداره مهاجرت کبک شده است.

متقاضی دیگری به مشاور مهاجرت خود گفته است که یکی از دلایل مهاجرتش به کبک، فرار از سیستم ضعیف اداری در کشور خودش است که این اشتباه دولت کبک سبب شد تا او به مهاجرت به سایر استان های کانادا فکر کند.

منبع خبر 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar