تکنولوژی اطلاعات در استان انتاریو
15 جولای 2011 - 18:03
بازدید 390
7

مهدی دبیرزاده بنا به تحقیقات انجام شده در موسسه Economist intellegence unit کانادا بهترین کشور برای سرمایه‌گذاری در سال‌های ۲۰۱۰ الی‌ ۲۰۱۴ بین کشورهای گروه ۷ برگزیده شده است. (لازم به ذکر است که گروه ۷ شامل هفت کشور صنعتی آمریکا، کانادا، انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن می‌شدند که بعدا با اضافه شدن روسیه به […]

ارسال توسط :
پ
پ

مهدی دبیرزاده

بنا به تحقیقات انجام شده در موسسه Economist intellegence unit کانادا بهترین کشور برای سرمایه‌گذاری در سال‌های ۲۰۱۰ الی‌ ۲۰۱۴ بین کشورهای گروه ۷ برگزیده شده است. (لازم به ذکر است که گروه ۷ شامل هفت کشور صنعتی آمریکا، کانادا، انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن می‌شدند که بعدا با اضافه شدن روسیه به گروه ۸ تغییر نام یافتند. از سال ۲۰۱۰، رسما گروه ۲۰ جایگزین گروه ۸ شد اما جلسات گروه ۸ عموما در حاشیه نشست‌های گروه ۲۰ تداوم خود را حفظ کرده‌اند. مطبوعات و موسسات اقتصادی برای مقایسه وضعیت کشورهای صنعتی کماکان از دسته‌بندی گروه ۷ استفاده می‌کنند.) 

در این میان استان انتاریو مرکز اصلی‌ اقتصاد کانادا است. این استان به دلیل ویژگی‌های خاص خود مرکز توجه سرمایه‌گذاران دنیا قرار گرفته است. مبالغ زیادی از این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های اطلاعات و تکنولوژی ارتباطات ICT صورت می‌گیرد؛ برای مثال در سال ۲۰۱۱ مرکز تحقیقات و توسعه Ciena مبلغ ۹۰۰ میلیون دلار در این استان در زمینه توسعه مرکز تحقیقات و تولید این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است.

همچنین شرکت AMD مبلغ ۳۷۶ میلیون دلار در زمینه تولید پردازنده سریع‌تر در این استان سرمایه‌گذاری کرده است.

برخی‌ از دلایلی که منجر به جذب سرمایه‌گذران خارجی‌ در این استان شده است عبارتند از:

۱- پایین بودن درصد مالیات مؤسسات تجاری که منجر به پایین آمدن هزینه‌های این مؤسسات شده است.

۲- نیروی کار ماهر: در استان انتاریو حدود ۲۸۴۰۰۰ نفر در بخش ICT کار می‌کنند که ۷۵% آنها دارای مدرک بالای دیپلم هستند.

۳- برنامه‌های معافیت‌های مالیاتی برای مراکز تحقیقات و توسعه (R&D) که این برنامه‌ها جز بهترین‌ها در دنیا می‌باشد.

۴- هزینه شروع به کار شرکتهای ICT و ادامه فعالیت  تا ۱۰ سال در این استان جز کمترین مقدار در بین کشورهای گروه ۷ است.

 

توزیع جغرافیایی صنایع در استان 

تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات ICT در استان انتاریو در ۵ مرکز اصلی‌ تجمع یافته است؛ این مراکز عبارتند از شهرهای تورنتو، نایاگرا (نیاگارا)، اتاوا، واترلو و لندن. در این بخش از صنعت بالغ بر ۱۶۰۰ کمپانی وجود دارد که حدود ۲۸۴۰۰۰ نفر را به کار اشتغال داده است. درامد این قسمت از صنعت بالغ بر ۷۵ میلیارد دلار است.

 

  • اتاوا: دارای ۲۸۰۰ شرکت ICT می‌باشد که در زمینه‌های بیسیم، برنامه‌های با قابلیت ارتباطات، و رسانه‌های دیجیتالی فعالیت دارند؛
  • تورنتو : دارای حدود ده هزار شرکت ICT می‌باشد که در زمینه‌های microelectronics, رسانه‌های دیجیتالی و نرم‌افزا‌های ایمنی فعالیت دارند؛
  • نایاگارا: دارای ۲۵۰ شرکت ICT می‌باشد که در زمینه بیسیم و رسانه‌های دیجیتالی فعال هستند.
  • واترلو: دارای ۵۰۰+ شرکت ICT می‌باشد که در زمینه بیسیم و رسانه‌های دیجیتالی و microelectronics  فعال هستند .
  • لندن: دارای ۳۵۰+ شرکت ICT می‌باشد که در زمینه تولید نرم‌افزار و رسانه‌های دیجیتالی به کار فعالیت دارند.

 

انتاریو یکی‌ از بزرگترین مراکز تجمع شرکت‌های پیشرو در زمینه ICT در آمریکای شمالی است. این شرکت‌ها شامل شرکت‌های بومی مثل Celestica, Mitel networks, RIM و همچنین شرکت‌های پیشرو بین‌المللی مانند Accenture, Alcatel lucent ، AMD, IBM, HP, Cisco, Microsoft و Oracle می‌باشند.

صنعت ارتباطات و اطلاعات در استان انتاریو در زمینه‌های زیر فعالیت دارد:

۱- تولید نرم‌افزار و سرویس‌ها: دفاتر اصلی‌ شرکت‌های بزرگ بین‌المللی مانند IBM, HP, Microsoft و Oracle در انتاریو مستقر می‌باشند؛ این استان همچنین جایی‌ است که برخی‌ از شرکت‌های بومی پیشرو شکل گرفته‌اند مثل Corel, Cyberlex, Mks, Open text, و Descartes Systems.

۲- تکنولوژی ارتباطات و بیسیم: کمپانی شناخته شده جهانی‌ RIM سازنده تلفنهای blackberry در واترلوی انتاریو مستقر می‌باشد. این شرکت دارای شهرت جهانی‌ ابداع و نوآوری در زمینه ارتباطات است.

لازم به ذکر است که نیمی از شرکت‌هایی شاغل در زمینه ارتباطات در کانادا در استان انتاریو استقرار دارند. درامد شرکت‌هایی که در زمینه صنعت ارتباطات فعالیت دارند حدود ۱۶ میلیارد دلار است.

۳ -microelectronics: کمپانی Celectica که در انتاریو مستقر می‌باشد به یکی‌ از بزرگترین تولیدکننده قراردادی الکترونیک در جهان تبدیل شده است. این شرکت دارای درامدی بالغ بر۶ میلیارد دلار است و در ۲۰ کشور در دنیا مرکز تولید دارد و پرچمدار نوآوری در زمینه تولیدات قطعات الکترونیک برای شرکتهایی مثل ATI (بخشی از AMD)،

Dalsi, Zerlink semiconductor و Mitel network است.

۴- رسانه‌های دیجیتالی  Digital Media: استان انتاریو دارای ۹۵۰ شرکت Digital Media است که حدود ۱ میلیارد دلار درامد تولید می‌کنند. شرکت‌های تولید کننده بازی‌های کامپیوتری در این میان ۳۰% بیشتر رشد داشته‌اند.شرکت‌هایی مثل Capcom, Temo-Koei, Magmic games و Silicon Knights برخی‌ از این جمله شرکت‌ها می‌باشند.

۵- Animation و جلوه‌های ویژه: وجود شرکت‌های شناخته شده جهانی‌ در این زمینه‌ها مثل شرکت Autodesk ، Nelvana و Side effects باعث شده این بخش در زمینه به دست آوردن مقام‌های معتبر جهانی‌ از جشنواره‌های سینمایی، تلوزیونی و سه‌بعدی پیشتاز باشد.

۶- نرم‌افزارهای ایمنی: در این بخش شرکت Certicom با مشتریانی نظیر US National Security Agency, IBM, Continental Airline و Sony-Ericsson یکی‌ از معروف‌ترین شرکت‌های تولید نرم‌افزارهای ایمنی است. همچنین شرکت eKeySecure نرم‌افزار و سخت افزار در زمینه ایمنی تولید می‌کند. لازم به ذکر است که کمپانی Intel در ماه ژوئن سال ۲۰۱۱ مبلغ ۲۶ میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره وضعیت این صنعت در انتاریو و حمایت‌های دولتی از شرکت‌های وابسته می‌توانید به اینجا مراجعه نمایید.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar