تغییر حداکثر سن فرزندان تحت تکفل در پرونده‌های جدید مهاجرتی
14 جولای 2014 - 20:41
بازدید 188
6

از ابتدای اگست 2014، اداره مهاجرت کانادا سن فرزندان وابسته/تحت تکفل dependent را از 22 سال به 19 سال کاهش داده است. بدین ترتیب فرزندانی که 19 سال یا بیشتر داشته باشند در پرونده‌هایی که بعد از اول اگست 2014 در اداره مهاجرت ثبت شوند، نمی‌توانند همراه با والدین‌شان در یک پرونده مهاجرتی فایل شوند. […]

ارسال توسط :
پ
پ

از ابتدای اگست 2014، اداره مهاجرت کانادا سن فرزندان وابسته/تحت تکفل dependent را از 22 سال به 19 سال کاهش داده است. بدین ترتیب فرزندانی که 19 سال یا بیشتر داشته باشند در پرونده‌هایی که بعد از اول اگست 2014 در اداره مهاجرت ثبت شوند، نمی‌توانند همراه با والدین‌شان در یک پرونده مهاجرتی فایل شوند.

این تغییر مشمول همه برنامه‌های مهاجرتی اعم از سرمایه‌گذاری، نیروی متخصص، خویشاوندی همسر و خویشاوندی والدین، ملاحظات انسانی و… می‌شود.

تنها موردی که فرزندان بالای 19 سال کماکان می‌توانند وابسته تلقی شوند در حالتی است که قبل از رسیدن به سن 19 سالگی، از نظر شرایط فیزیکی و یا ذهنی دچار مشکلاتی باشند که آنها را نیازمند به حمایت مالی والدین کرده باشد. در این زمینه چون گذشته ارائه مستندات دقیق پزشکی ضروری است. برای آگاهی از جزییات این امر با کارشناسان مهاجرت در کنپارس مشورت کنید.

سه  نکته مهم دیگر اینکه:

۱- مهمترین نکته اینکه سن فرزندان در زمان اقدام ملاک است در مورد برنامه های فدرال زمان رسیدن درخواست کامل به اداره مهاجرت و یا سفارتخانه مربوطه و در مورد کبک و استانها ملاک زمان رسیدن به اداره مهاجرت کبک و یا استان است. این تغییر از این جهت مهم است که طول زمان رسیدگی مانع از خروج فرزندان از پرونده خواهد شد.

۲- همچون قانون گذشته، اگر فردی ازدواج کرده باشد دیگر تحت تکفل والدین محسوب نمی‌شود پس اگر به فرض فرزند 18‌ساله یک خانواده ازدواج کند، ولو اینکه سنش زیر 19 سال است نمی‌تواند به پرونده مهاجرتی والدین خود اضافه شود؛

۳-  برخلاف قانون در حال انقضا که در آن فرزندانی که به تحصیل تمام‌وقت اشتغال دارند و ازدواج نکرده‌اند، حتی اگر سن‌شان از 22 سال تجاوز کند کماکان وابسته به والدین محسوب می‌شوند، در تغییرات جدید تفاوتی میان محصلین و سایرین نیست و ادامه تحصیل هیچ تاثیری در تغییر وضعیت نمی‌گذارد.

جمع‌بندی:

اگر فرزندی 19 سال یا بیشتر (و زیر 22 سال یا دانشجوی تمام‌وقت) دارید تا قبل از اول اگست 2014 برای ثبت پرونده‌ مهاجرتی خود در یکی از برنامه‌های متناسب موجود اقدام کنید چون این قانون تا آن تاریخ همچنان بر اساس مقررات قبلی اعمال خواهد شد. پس از آن تاریخ باید راه‌های قانونی دیگری را برای همراه کردن فرزند خود در زندگی جدید در کانادا بیاندیشید.

یادآوری: توجه داشته باشید سن محاسبه در این مقررات، تاریخی است که فرد وارد سن 19 سالگی می‌شود. پس مثلا اگر کسی 18 سال و 11 ماه و 29 روزش باشد کماکان 18‌ساله محسوب می‌شود.

جزییات مقررات رسمی در این مورد را اینجا ببینید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar