تدابیر ICTC برای کاریابی آسان‌تر متخصصان IT در کانادا
23 فوریه 2010 - 23:35
بازدید 364
8

  به تازگی شورای فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات (ICTC)، ابزاری آنلاین طراحی کرده که به وسیله آن مراجعان به سایت، حتی از خارج از کانادا و دیگر کشورهای جهان، می‌توانند میزان مهارت‌های خود را چک کنند و ببینند که در صورت حضورشان در این بازار کار و برای داشتن اطمینان شغلی بیشتر در آن، چه […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

به تازگی شورای فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات (ICTC)، ابزاری آنلاین طراحی کرده که به وسیله آن مراجعان به سایت، حتی از خارج از کانادا و دیگر کشورهای جهان، می‌توانند میزان مهارت‌های خود را چک کنند و ببینند که در صورت حضورشان در این بازار کار و برای داشتن اطمینان شغلی بیشتر در آن، چه چیزهایی کم دارند و باید خود را به چه موارد دیگری مجهز کنند.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 این امکان جدید در مراسم جشن سال ۲۰۱۰ «همکاری‌های خلاقانه مهاجران» در اتاوا به حضار معرفی شد. در این ابزار آنلاین که Canada Readiness نام دارد، سه بخش مختلف به چشم می‌خورد که به ترتیب به ارزیابی فرهنگی، ارتباطی و نیز قدرت رقابت کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند یا از قبل در کانادا به سر می‌برند و در جستجوی کار هستند، می‌پردازد. شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

سوین وود، مدیر ICTC، معتقد است که متخصصان تحصیل‌کرده خارجی یا IEP(Internationally educated professionals) از نظر مهارت‌ها و قابلیت‌های فنی بسیار قوی هستند، اما وقتی پای تفاوت‌های فرهنگی، مهارت‌های ارتباطی و شناخت درست رقبا و توانایی‌های واقعی آنها به میان می‌آید، ضعف‌هایشان به شدت آشکار می‌شود.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

او می‌گوید که ICTC شایستگی‌ها و مهارت‌های لازم برای ۳۶ شغل مختلف در بخش IT در کانادا را شناسایی کرده و با بررسی این مشاغل توانسته به IEPهایی که در این حوزه به دنبال شغل هستند، نقاط ضعف و قوتشان را نشان دهد و بگوید با توجه به این موارد در کدام بخش‌های این بازار کار جای می‌گیرند. در ضمن او اضافه کرده که در این ابزار آنلاین تلاش شده تا برخی نقاط ضعف IEPها از جمله اطلاعات درباره بازار کار، چگونه و کجا در جستجوی کار برآمدن و شرایط واقعی کار در یک شرکت کانادایی توضیح داده شود.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

در این ابزار آنلاین راهنمای تهیه رزومه و مصاحبه شغلی و نیز اطلاعاتی درباره بازار کار ارائه شده تا به آن دسته از جویندگان کار که هم به موقعیت جغرافیایی کار خود علاقه‌مندند و هم دوست دارند که بدانند فرصت‌های شغلی در کدام کمپانی‌ها بیشتر با مهارت‌های آنها هماهنگ است، کمک شود.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

به گفته سوین وود نزدیک به ۸۰ درصد از مهاجران وارد شهرهای بزرگی چون مونترال، تورنتو و ونکوور می‌شوند اما لزوما کار مناسب برای آنها در این شهرها منتظرشان نیست.ICTC با مشارکت دولت کانادا و انجمن کالج‌های دولتی کانادا، پیش از راه‌اندازی این ابزار آنلاین در سایت خود به بررسی میزان کارآیی و تاثیر آن در کشورهای هند، چین و فیلیپین پرداخته است. در ضمن در شهرهای مونترال، تورنتو، ونکوور و اتاوا نیز طرح‌ آزمایشی مرتبطی اجرا شده است. او می‌گوید نتایج به دست آمده از این اجراهای آزمایشی درباره چند نفر که در ابتدای راه درخواست دادن برای ورود به خاک کانادا بوده‌اند، بسیار جالب و فوق‌العاده‌ای بوده است.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

این ابزار که با حمایت‌های مالی برنامه شناخت شایستگی‌های خارجی دولت کانادا تهیه و تولید شده، اکنون در انگلیس و فرانسه به طور رایگان در اختیار همه افراد علاقه‌مند قرار می‌گیرد. ابزار Canada Readiness تنها یک بخش کوچک از فعالیت‌های هماهنگ‌سازی و تلفیق نیروهای تحصیل‌کرده خارجی با بازار کار در کاناداست. ICTC برنامه‌‌ها، منابع و ابزار زیادی را با مشارکت دولت، صنایع و آژانس‌های استقرار مهاجران در دست اجرا و تولید دارد. سوین وود می‌گوید: «ما بدون کمک همراهانمان در هیچ یک از این طرح‌ها موفق نخواهیم بود.»   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

وی اضافه می‌کند: «ابزار جدید قدم دیگری است که ما را به هدفمان یعنی ادغام و ترکیب نیروی متخصص تحصیل‌کرده خارجی با بازار کار کانادا نزدیک‌تر می‌کند. هنوز کارهای زیادی باید در سرتاسر کشور انجام شود. اما تلاش ما این است بتوانیم این منابع ارزشمند را به دست بیاوریم و صاحبان شرکت‌های کانادایی نیز بتوانند از خدمات آنها بهره‌مند شوند. بر اساس پیش‌بینی‌‌های ICTC، تا سال ۲۰۱۵ بخش ICT یا تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات کشور به ۱۷۰ هزار نیروی کار نیاز خواهد داشت که قطعا ۳۰ درصد از این نیاز را نیروهای متخصص خارجی برآورده خواهند کرد. سین‌وود می‌گوید: «متاسفانه شاهد این هستیم که تعداد متخصصان در حوزه ICT که برای مهاجرت به کانادا تقاضا می‌کنند رو به کاهش است.»  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

جنیفر کاولند، مدیر خدمات تکنولوژی شرکت Robert Half Technology Vancouver، برای مهاجرانی که قصد دارند تا هر چه سریع‌ترشغلی در زمینه ‌IT بیابند چند نکته مهم را عنوان کرده است. او می‌گوید: «لازم است که از نظر ذهنی کاملا مثبت باشید.» برای این منظور باید قدرت انعطاف‌پذیری و جابه‌جا شدن در هر نقطه از کانادا را هم داشته باشید، بتوانید برای ارائه تقاضای خود و نشان دادن مهارت‌هایتان راه‌های تازه‌ای کشف کنید، مهارت‌های قابل انتقال خود را برجسته‌تر کنید و هنگام عقد قرارداد اهل توافق‌ کردن باشید.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

به گفته کاولند، یکی از چالش‌های بزرگی که مهاجران متخصص در زمینه IT با آن روبه‌رو هستند نداشتن تجربه کار کانادایی است. او به طور جدی به همه متقاضیانی که مشکل مشابهی دارند توصیه می‌کند تا سعی کنند یک قرارداد موقت با شرکتی کانادایی ببندند یا در یک مؤسسه غیرانتفاعی کانادایی به شکل داوطلبانه خدمت کنند. تسلط کامل بر آداب و رسوم منطقه، داشتن مهارت‌های ساده و نیز توانایی در صحبت به زبان انگلیسی نیز از دیگر مواردی است که او به آن اشاره می‌کند. علاوه بر این او به گسترش ارتباط شبکه‌ای یا به عبارت دیگر Networking، مراجعه به متخصصان کاریابی در زمینه IT و یافتن یک یا دو مشاور در این رابطه توصیه می‌کند. کاولند مشاوران را به دو دسته تقسیم می‌کنند. یک گروه از آنان متخصصانی هستند که پیش‌تر مسیری مشابه شما را طی کرده‌اند و می‌توانند در آموختن آداب و رسوم حاکم بر شرکت‌های منطقه و توسعه ارتباط شبکه‌ای به شما کمک کنند؛ گروه دوم هم آنهایی هستند که دقیقا در همان حوزه مورد نظر شما و با همان شرکتی که شما علاقه دارید در آن کار کنید، همکاری می‌کنند.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

داشتن گواهی‌نامه‌های تحصیلی یاCertification در یک رشته هم بسیار مهم است. البته ارزش و اهمیت هر گواهی‌نامه‌ای دقیقا بستگی به بخشی دارد که بخواهید در آن کار کنید و اگر این مدرک با تجربه کاری نیز همراه باشد ارزش آن دوچندان می‌شود. برخی از این گواهی‌نامه‌ها که خیلی پرطرفدار هستند عبارتند از: شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

  • MCTS (Microsoft Certified Technology Specialist)
  • MCITP (Microsoft Certified IT Professional)
  • CCNA ( Cisco Certified Network Associate)
  • CISSP ( Certified Informational Systems Security Professional )
  • PMP ( Project Management Professional )

 

به اعتقاد کاولند خبر خوب برای متخصصان IT این است که میزان بیکاری این گروه از متخصصان در کانادا به شکل چشمگیری کمتر از حد متوسط جهانی است. بر اساس آمار اداره آمار کانادا در دسامبر ۲۰۰۹ نرخ تنظیم نشده بیکاری برای مشاغل کامپیوتر و ارتباطات از راه دور در صنایع ۵.۴ درصد بوده است و این در حالی است که در همان ماه نرخ بیکاری در سطح کشور ۷.۸ درصد بوده است.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

یکی از آژانس‌های کاریابی در مونترال اعلام کرده است که در حال حاضر بسیاری از متخصصان خارجی که در این حوزه در امریکا کار می‌کنند مایل به نقل مکان به کانادا هستند و میزان تقاضای متخصصان خارجی برای کار درحوزه IT در کانادا به سه برابر افرادی که به همین منظور برای کار در امریکا تقاضا داده‌اند، رسیده است. در سال ۲۰۰۸ میزان ۰.۶ درصد از دارندگان ویزای کار در امریکا مایل به کار در کانادا بودند اما این رقم در سال ۲۰۰۹  به ۱.۶ درصد رسیده که نشان‌دهنده یک رشد ۲۶۰ درصدی در یک سال است. برداشت این آژانس کاریابی این است که رقم واقعی بیش از این‌هاست زیرا برخی از متقاضیان با وجود این که هنوز تحت ویزای H-۱B (ویزایی غیر مهاجرتی که فقط به متخصصان اجازه کار موقت در امریکا را می‌دهد) در امریکا زندگی می‌کنند، محل زندگی خود را تورنتو یا مونترال عنوان کرده‌اند که همین امر کار ارزیابی دقیق تعداد آنها را سخت‌تر می‌کند.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

از دلایل مهم این گروه از متخصصان برای مهاجرت به همسایه شمالی باید به مواردی چون استانداردهای بالای زندگی در کانادا، سیستم بهداشتی رایگان، محدودیت‌های کمتر در ویزای کار و حتی نرخ برابری دلار کانادا و امریکا اشاره کرد.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

برای مشاهده مقاله اصلی اینجا را ببینید شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar