تب مهاجرت و هجوم دوباره سودجویان و کلاهبرداران
19 ژانویه 2010 - 13:25
بازدید 218
7

نگارنده: علی مختاری چندی است به هر دلیل تب مهاجرت بالا گرفته است که این به نظر بنده امر نگران کننده ای نیست ( چرا که شخصا معتقدم مهاجرت نه تنها به معنی پشت کردن به میهن، جامعه، خانواده و پیشنیه فرهنگی و اجتماعی فرد نیست بلکه برای افرادی که آگاهانه و با برنامه مشخص اقدام […]

ارسال توسط :
پ
پ

نگارنده: علی مختاری

چندی است به هر دلیل تب مهاجرت بالا گرفته است که این به نظر بنده امر نگران کننده ای نیست ( چرا که شخصا معتقدم مهاجرت نه تنها به معنی پشت کردن به میهن، جامعه، خانواده و پیشنیه فرهنگی و اجتماعی فرد نیست بلکه برای افرادی که آگاهانه و با برنامه مشخص اقدام می کنند فرصتی است برای رشد و بالندگی که در سالهای بعد مام میهن می تواند از این رشد و یا حاصل اقتصادی آن بهره برد. کشورهای زیادی هستند که بخش عمده ای از درآمد آنها حاصل ورود ارز خارجی ارسالی از سوی اتباع آن کشور است که در کشورهای دیگر به کار مشغولند ضمن اینکه سرمایه گذاری این افراد بیشتر در کشور مادر اتفاق می افتد. نمونه های متعددی وجود دارد که لبنان و جمهوری دومینیکن تنها دو نمونه اند.) آنچه جای نگرانی دارد سو استفاده از این فضا برای فریب هموطنان و سرگردان کردن انها به امید واهی و خالی کردن جیب آنان است. در این میان افرادی که به دنبال راههای میانبر و زود بازده می گردند از دیگران آسیب پذیر ترند و طعمه های خوبی برای فریبکارانند.

به دنبال تغییرات جزیی در بعضی برنامه های استانی یا همان پی ان پی عده ای به دنبال بزرگنمایی آن هستند و آنرا مهملی قرار داده اند برای به دام انداختن افراد حال آنکه این برنامه ها به صورت هدفمند طراحی شده و با توجه به تعهداتی که برای متقاضی ایجاد می کنند صرف سند سازی برای افرادی که واجد شرایط نیستند، حتی در فرض موفقیت در گمراه ساختن اداره مهاجرت، به معنی گرفتاریهای بعدی متقاضی خواهد بود. از سوی دیگر حتی اگر فرد دارای شرایط این برنامه هم باشد تنها زمانی باید برای آنها اقدام کند که واقعا بخواهد در آن استان زندگی و بیزنس کند. واقعیت این است که بیش از ۹۰ درصد ایرانیان به این برنامه ها به عنوان پل می نگرند و بعدها دچار مشکلات متعدد خانوادگی و اقتصادی شده و گاه دچار بیماریهایی نظیر افسردگی و ….. به دلیل فشار و استرس ناشی از اجبار به کار و زندگی در شهری ناخواسته می شوند. در این مورد در پست جداگانه ای ظرف روزهای آینده مطالبی را خواهم نوشت.

 اخیرا شنیدم که در شیراز شرکتی به مدیریت آقای دکتر! م سمینارهایی را برگزار می کند و اینگونه تبلیغ می شود که افراد با داشتن ملکی زراعی می توانند ویزای کانادا دریافت کنند و یا حداقل اینکه برای آنها ویزای کانادا دریافت می شود. طرفه اینکه در این سمینارها سی دی هایی حاوی مطالب همین وب سایت به قلم نگارنده و دیگر نویسندگان ما توزیع شده است البته بدون ذکر منبع و بدون داشتن اجازه ای از طرف ما برای انتشار آن که این خود نشاندهنده میزان التزام این مجموعه به حقوق دیگران و رعایت عدالت و انصاف است. البته ما در دفاع از حقوق خود تواناییم و این دست اندازی به حقوق خود و نویسندگان و پدید آورندگان این مطالب را تحمل نخواهیم کرد و به دنبال طرح شکایت در دادگاههای ایران و کانادا (البته اگر عقبه ای در کانادا داشته باشند)، خواهیم بود. 

همه برنامه های پی ان پی به جز برنامه های خویشاوندی و نیروی متخصص  اساسشان بر سوابق تجاری فرد و توانایی وی بر راه اندازی بیزنس است بنابراین صرف داشتن بخشی از شرایط، فرد را از داشتن باقیمانده آنها بی نیاز نمی کند. برنامه ای که شرکت مورد اشاره بالا روی آن تبلیغ می کند احتمالا برنامه ساسکاچوان است که می توانید مشخصات آن و شرایط لازم برای کشاورزان را در اینجا بخوانید و با ادعاهای آنان مقایسه کنید.

متقاضیان توجه داشته باشند که  برنامه های مهاجرت به کانادا برنامه های مشخصی است و هیچ فردی نمی تواند ادعای گزاف کند و مدعی داشتن اطلاعاتی شود که از دید دیگران مخفی مانده است و یا مدعی کاری شود که از دیگران ساخته نیست. این نکته به این معنی نیست که هر کسی می تواند در قالب این برنامه ها برای شما اقدام کند. بحثهای فنی و نیز تکنیکهای ناشی از تجربه ارزش خود را دارند که قطعا برای موکل مفیدند اما در قدم اول مهم این است که اساسا کسی که قرار است شما را نمایندگی کند صلاحیت کافی دارد یا خیر. ادعای گزاف و جذاب یک مجموعه و یا فرد در حالی که دیگر افراد با تجربه و هویت مشخص در آن مورد ساکتند خود می تواند شک شما  را در مورد اصل داشتن صلاحیت آن مجموعه یا فرد برانگیزد. اگر امکان ویژه ای در بحث مهاجرت وجود داشته باشد و آن امکان برای متقاضیان ایرانی با خصوصیات ویژه ایرانیان مفید و عملی باشد یقینا افرادی که تجربه بیشتری دارند و سالهاست به این حرفه اشتغال دارند نیز از آن مطلعند. اگر آنرا برجسته نمی کنند حتما دلیلی دارد. 

   بازار مهاجرت این روزها شاهد حضور فریبکاران و کلاهبرداران متعددی است از اینرو بایستی دقت کافی در انتخاب وکیل و یا مشاور خود داشته باشید. موضوع آنقدرها هم پیچیده نیست و به راحتی می توانید قربانی این فریبکاران نشوید. کافی است به اظهارات گزاف، متفاوت و گاه جذاب آنها بسنده نکنید و سعی کنید در مورد هویت آنها  در سیستم کانادا تحقیق کنید. اینکه فرد در ایران چه مجوزی برای کار خود دارد، ثبت شده است یا خیر، کافی نیست و به آن دلخوش نباشید. مهمترین سوال این است که ایا این شخص یا شرکت از نظر دولت کانادا مجاز به دخالت در پرونده مهاجرت شما هست یا خیر.

از نظر دولت کانادا تنها سه دسته از افراد اجازه دارند در امر مهاجرت به کانادا به متقاضیان کمک کنند:

۱- اعضای رسمی انجمن مشاورین مهاجرت کانادا یا همان CSIC برای دیدن لیست اعضای این انجمن اینجا را کلیک کنید.

۲- اعضای کانون های وکلای استانهای مختلف کانادا

۳- سردفتران رسمی استان کبک

هویت افراد بالا کاملا روشن و قابل پیگیری است و سعی کنید تنها با همین افراد مستقیم قرارداد ببندید و اگر فردی خود را نماینده آنها معرفی می کند اطمینان حاصل کنید که هویت نماینده از سوی این شخص مورد تایید است.

متقاضیانی که کار خود را به این افراد مجاز می سپارند می توانند اطمینان داشته باشند که در صورت داشتن شکایت هم مجموعه ای که فرد به آن وابسته است و هم دادگاههای کانادا به موضوع رسیدگی خواهند کرد و احقاق حق خواهد شد. ضمن اینکه این افراد اصولا به دلیل آموزشهایی که دیده اند و نیز پرستیژ شغلی خود معمولا تخلف نمی کنند.

با سپردن کار به دیگر افراد عملا شما ریسک قربانی شدن به دست یک فریبکار را پذیرفته اید. آیا پذیرش چنین ریسکی عاقلانه است؟

 

موفق باشید 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar