بهبود اقتصاد کانادا در ماه فوریه
15 مارس 2021 - 10:53
بازدید 418
6

براساس نظرسنجی جدیدی، ماه گذشته کانادا شاهد بهبود اقتصادی بیشتری بوده است. در ماه فوریه، اقتصاد کانادا تقریباً همه مشاغلی را که طی دو ماه قبل از دست داده بود، دوباره به دست آورد. نرخ بیکاری این دوره، پایین‎ترین میزان از ماه مارس 2020 بود. تعداد افراد شاغل در ماه فوریه، (پس از افت 266،000 […]

ارسال توسط :
پ
پ

براساس نظرسنجی جدیدی، ماه گذشته کانادا شاهد بهبود اقتصادی بیشتری بوده است.

در ماه فوریه، اقتصاد کانادا تقریباً همه مشاغلی را که طی دو ماه قبل از دست داده بود، دوباره به دست آورد. نرخ بیکاری این دوره، پایین‎ترین میزان از ماه مارس 2020 بود.

تعداد افراد شاغل در ماه فوریه، (پس از افت 266،000 نفری در ماه های دسامبر و ژانویه،) 259،000 نفر افزایش یافت. «آمار کانادا» این داده ها را بر اساس نظرسنجی ماهانه نیروی کار خود در طول هفته 14 تا 20 فوریه به دست آورده است.

نرخ اشتغال، تعداد افراد 15 سال به بالایی است که مشغول به کار هستند. نرخ بیکاری با توجه به تعداد افراد بیکار در بین کل نیروی کار محاسبه می شود.

در ماه فوریه، نرخ بیکاری به 8.2 درصد کاهش یافت، که 1.2 درصد کمتر از ماه ژانویه، و کمترین میزان از زمان اعمال محدودیت های مرزی کانادا در سال گذشته می باشد.

در مقایسه با ماه فوریه سال 2020، 599،000 نفر کمتر مشغول به کار بوده (-3.1%)، و 406،000 نفر بیشتر مشغول به کار در کمتر از نیمی از ساعت معمول خود هستند (+50%). کل ساعات کار 1.4 درصد افزایش یافته، که ناشی از بهبود عمده فروشی و خرده فروشی است.

 

بهبود اشتغال در صنایعی که بیشتر تحت تأثیر کرونا قرار گرفته اند

با برداشته شدن محدودیت های کرونایی، تعداد افرادی که در کسب و کار خرده فروشی، اسکان و اقامت، و خدمات غذایی کار می کنند، در ماه فوریه افزایش یافت.

پس از چندین ماه کاهش مداوم، در ماه فوریه، اشتغال در صنعت اطلاعات، فرهنگ، و تفریح تغییر چندانی نکرد.

افزایش اشتغال در ماه فوریه، به مشاغل کم درآمد (با 17.50 دلار در ساعت یا کمتر) مربوط بود؛ این امر نشان دهنده رشد صنایع در اکثر مشاغل کم درآمد است.

 

بهبود اشتغال در خدمات حرفه ای، علمی، و فنی، بیش از دوران پیش از کرونا است

تعداد افرادی که در خدمات حرفه ای، علمی، و فنی کار می کنند، تغییر چندانی نکرده، اما اشتغال در این صنعت، در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، 5.6 درصد افزایش یافته است. (حدود 86000 نیروی کار بیشتر). این بیشترین افزایش سالانه در تمام صنایع است. تقریباً همه این دستاوردها در انتاریو و بریتیش کلمبیا مشاهده شده اند. بسیاری از مشاغل موجود در این صنعت می توانند دورکاری کنند، که به آنها امکان فعالیت در دوران کرونا را می دهد.

پس از ماه ها رشد اشتغال در نیمه دوم سال 2020، «نرخ فرصت شغلی» از متوسط ​​کانادا در ماه دسامبر بالاتر بود.

در مقایسه با ماه فوریه 2020، حدود 75000 نفر بیشتر در مشاغل سیستم های رایانه ای و اطلاعاتی مشغول به کار هستند. (از جمله مشاغل فنی و حرفه ای). این دستاوردهای سال به سال بیشتر توسط مردان صورت می گرفت؛ در میان زنان، تغییر کمتری مشاهده شد.

 

نرخ اشتغال برای مهاجران اخیر، تغییر کمی داشته است

محدودیت های سفر کرونایی باعث شد تعداد تازه واردان در سال 2020، به کمترین میزان از سال 1998 برسد. در ماه فوریه، مهاجران تازه وارد در بازار کار، نسبت به سال گذشته 13.8 درصد کمتر بودند. این افراد مقیمان دائمی هستند که طی پنج سال گذشته، وارد کانادا شده اند.

اشتغال برای این تازه واردان نیز در مقایسه با بازه زمانی مشابه، 12.1 درصد کاهش داشته است. در نتیجه، نرخ اشتغال مهاجران در سه ماه منتهی به فوریه، در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، تغییر کمی داشته است.

برای مهاجرانی که بیش از پنج سال پیش به کانادا آمده اند، اشتغال در ماه فوریه، یک درصد از سطح قبل از کرونا کمتر بود. میزان اشتغال این افراد نسبت به نیروی کار متولد کانادا، کمی کمتر بود. (نرخ اشتغال مهاجران: 3/57 درصد؛ نیروی کار متولد کانادا: 3/58 درصد)

 

اهمیت رشد جمعیت و نرخ اشتغال

سطح اشتغال و نرخ اشتغال کانادا شاخص های مهم شرایط بازار کار هستند. به گفته «آمار کانادا»،  برای بازگشت به نرخ اشتغال پیش از کرونا، سطح اشتغال باید نسبت به ماه فوریه سال 2020 افزایش یابد تا با رشد جمعیتی که از آن زمان تاکنون اتفاق افتاده، مطابقت داشته باشد.

نرخ اشتغال کانادا در ماه فوریه 2020، 61.8 درصد بود. در ماه آوریل، این میزان به 51.5 درصد کاهش یافت (کمترین سطح از سال 1976). در ماه فوریه گذشته، میزان اشتغال 59.4 درصد بود که 2.4 درصد کمتر از سطح پیش از کرونا است.

اگر جمعیت سال به سال، یکسان باقی مانده بود، نرخ اشتغال در ماه فوریه، 5.9 درصد کمتر از نرخ پیش از کرونا می بود. این مسئله نشانگر اهمیت رشد جمعیت در بهبود اقتصادی می باشد. در کانادا افزایش جمعیت کمی مشاهده شده، و کاهش سطح مهاجران، رشد جمعیت را کندتر کرده است. ​​مهاجرت تقریباً 80 درصد از رشد جمعیت سالانه کانادا را بر عهده دارد.

دولت کانادا متعهد به استقبال از 401،000 مهاجر جدید در سال 2021 شده است. مقایسه نرخ مهاجرت در ماه ژانویه با سطح پیش از کرونا، نشان می دهد که کانادا در مسیر دستیابی به هدف بلند پروازانه مهاجرت خود می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar