برنامه کارآفرینی BC بهترین جایگزین برنامه سرمایه گذاری کبک برای ایرانیان در شرایط حاضر
01 ژانویه 2012 - 2:22
بازدید 369
7

علی مختاری؛ در مقاله پیشین برنامه خوداشتغالی کبک را به دوستان معرفی کردم و گفتم که اگر کسی شرایط اقدام از این روش را داشته باشد می تواند به عنوان آلترناتیو و یا جایگزین برنامه نیروی متخصص حساب کند و قول دادم که در مورد جایگزین برنامه سرمایه گذاری کبک هم که اخیرا در مورد […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری؛

در مقاله پیشین برنامه خوداشتغالی کبک را به دوستان معرفی کردم و گفتم که اگر کسی شرایط اقدام از این روش را داشته باشد می تواند به عنوان آلترناتیو و یا جایگزین برنامه نیروی متخصص حساب کند و قول دادم که در مورد جایگزین برنامه سرمایه گذاری کبک هم که اخیرا در مورد امکان اقدام ایرانیان منشا بحث و جدل شده است هم در مقاله ای مستقل بنویسم که این مقاله وفای به همان عهد است.

خوانندگان این وب سایت می دانند که به نظر بنده ارزانترین و سریعترین روش مهاجرت تجاری سرمایه گذاری کبک بود و با وجود پرداخت مبلغ ۱۸۰ هزار دلار معتقد بودم و هنوز هم اگر این برنامه در دسترس ایرانیان مقیم ایرانیان باشد معتقدم این برنامه ارزانترین برنامه تجاری است و دلایلم را هم در مقالاتی در همین وب سایت گفته ام. اما اگر قرار باشد از برنامه سرمایه گذاری کبک عبور کنیم به نظر من برنامه بعدی کارآفرینی استان بریتیش کلمبیاست که البته برخی به غلط آنرا سرمایه گذاری بریتیش کلمبیا و یا ونکوور می نامند. در مورد این برنامه در اینجا نوشته ایم که توصیه می کنم قبلا از ادامه این مطلب نگاهی بیاندازید.

در این برنامه متقاضی یک طرح تجاری ارایه می کند که در صورت قبولی آن طرح تجاری به وی ویزای کار دوساله می دهند و متقاضی و خانواده اش به کانادا می روند فرض این است که وی ظرف دو سال طرح تجاری خود را اجرایی می کند و گواهی کاندیداتوری استان بریتیش کلمبیا را دریافت می کند که به آن PNP Certificate می گویند و متقاضی با داشتن آن می تواند برای دریافت اقامت دایم اقدام کند. 

متقاضی اما در دو برنامه از سه برنامه تجاری این استان می تواند در ۶ ماه اول حضور در کانادا مبلغ ۱۲۵۰۰۰ دلار به دولت استان بسپارد و بلافاصله گواهی مورد اشاره بالا را دریافت کند و مراحل اقامت خود را آغاز کند در این صورت اگر در مهلت دو ساله طرح تجاری خود را اجرایی کرد رقم ۱۲۵۰۰۰ دلار بدون سود به وی باز می گردد و اگر تعهد خود را اجرایی نکرد این پول از سوی دولت ضبط می شود و هیچ تبعات دیگری نیز ندارد و فرد و خانواده اش اقامت دایم کانادا را بدون هر گونه شرطی حفظ می کنند.

در دو برنامه از سه برنامه تجاری این استان یک مزیت دیگر نیز هست و آن اینکه متقاضی می تواند در یکی از برنامه ها یک نفر و در برنامه دیگر تا ۵ نفر از پرسنل کلیدی Key Staff خود را همراه ببرد و برای آنها هم اقامت دایم دریافت کند.

سوال شده است که آیا این برنامه به سرنوشت برنامه کبک دچار نمی شود و تحریم ایرانیان موجب بسته شدن این برنامه نمی شود؟ پاسخ منفی است به این دلیل که یک تفاوت اصلی بین این برنامه و برنامه کبک وجود دارد و آن اینکه در برنامه کبک متقاضی ایرانی هنگام ارسال مبلغ ۱۸۰ هزار دلار خود به حسابی که برای او در کانادا باز کرده اند در ایران اقامت دارد و رزیدنت ایران حساب می شود ولی در مورد برنامه بریتیش کلمبیا به فرض اینکه بخواهد ۱۲۵۰۰۰ دلار را هم بدهد این کار را زمانی می کند که در خاک کانادا زندگی می کند و رزیدنت کاناداست و منعی برای باز کردن حساب ندارد. بنابراین دلیلی ندارد که برنامه استان بریتیش کلمبیا به دست انداز کبک بیافتد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar