برنامه استخدام سریع نیروی متخصص کبک و برخی ابهامات
10 مارس 2012 - 14:30
بازدید 192
10

   علی مختاری؛ چندی پیش اداره مهاجرت کبک اعلام کرد که با توجه به موافقتنامه مصوب فوریه ۲۰۱۲ با دولت فدرال برنامه ای را برای استخدام نیروی کار در ۴۴ شغلی که در آنها با کمبود نیروی کار روبروست زیر عنوان Recruitment of skilled Workers – Simplified approach for workers from ۴۴ skilled occupations در […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 علی مختاری؛

چندی پیش اداره مهاجرت کبک اعلام کرد که با توجه به موافقتنامه مصوب فوریه ۲۰۱۲ با دولت فدرال برنامه ای را برای استخدام نیروی کار در ۴۴ شغلی که در آنها با کمبود نیروی کار روبروست زیر عنوان Recruitment of skilled Workers – Simplified approach for workers from ۴۴ skilled occupations در دست اجرا دارد.

این اعلامیه که در فضای مجازی باعث سو تفاهم عده ای شده بود و با اشاره یکی دو سایت  مهاجرتی این تصور ایجاد شده بود که برنامه مهاجرتی جدیدی اعلام شده است و سیل سوالات و ایمیلها بود که به سمت ما سرازیر شد. این مطلب برای روشن شدن ذهن دوستانی است که ایمیل زده اند و توضیحی است مختصر بر آن برنامه.

همانگونه که دوستان می دانند اگر کسی در کانادا پیشنهاد شغل دریافت کند می تواند با دریافت نظر مساعد HRSDC موسوم به LMO به سفارت کانادا در کشور محل اقامتش مراجعه کند و با ویزای موقت کار به کانادا بیاید. اگر آن شغل در استان کبک باشد بایستی درخواست به دولت کبک تسلیم می شد و اداره مهاجرت کبک دیگر مراحل را با دولت فدرال به پیش می برد ولی در برنامه جدید در مورد این ۴۴ شغل افراد از گرفتن CAQ معاف شده اند و مراحل انجام کار بسیار ساده تر شده است.

در هر صورت این برنامه موضوع جدیدی نیست و مانند گذشته برای کسانی که به دنبال ویزای کار موقت هستند و نیز پیشنهاد شغل معتبر از کارفرمای واجد شرایط کبکی در دست دارند مناسب است. NOC مشاغلی که مشمول امتیاز این برنامه شده اند را اینجا ببینید.

 تاکید می کنم که این یک برنامه مهاجرتی نیست.

از سوی دیگر توجه داشته باشید که دریافت پیشنهاد شغل از سوی دیگران برای شما حتی در صورت وقوع؛ نفعی نخواهد داشت. در بازار مهاجرت افرادی هستند که مدعی اند می توانند در مقابل مبلغ گزافی برای شما پیشنهاد شغل تهیه کنند در بهترین حالت این افراد با هماهنگی با یک کارفرما و پرداخت مبلغی به وی یک پیشنهاد شغل صوری به شما ارایه می کنند که حتی در صورت تایید HRSDC از نظر اداره مهاجرت معتبر شناخته نمی شود. اداره مهاجرت و نیز سفارتخانه هایی که درگیر صدور ویزای کار هستند قبل از آنکه به آن پیشنهاد شغل امتیازی دهند و یا آنرا مبنای صدور ویزای کار قرار دهند اطمینان حاصل می کنند که این پیشنهاد واقعی است و کارفرما واقعا برای آن پوزیشن شغلی این فرد را نیاز دارد و به تعبیر دیگر اطمینان می یابند که پیشنهاد صادره صوری نیست. 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar