باز کلاهبرداری مهاجرتی و باز شهر مورد علاقه من اصفهان
17 ژانویه 2014 - 22:59
بازدید 490
7

دوستانی تماس گرفته اند و یک آگهی را که گویا در سطح وسیعی هم منتشر شده به دفتر ما آورده اند با عنوان فرصت استثنایی کار در کانادا.  داستان از این قرار است که مجموعه ای در اصفهان مدعی است افراد را برای کار به کانادا اعزام می کند. لیستی از مشاغل اعلام کرده است […]

ارسال توسط :
پ
پ

دوستانی تماس گرفته اند و یک آگهی را که گویا در سطح وسیعی هم منتشر شده به دفتر ما آورده اند با عنوان فرصت استثنایی کار در کانادا.  داستان از این قرار است که مجموعه ای در اصفهان مدعی است افراد را برای کار به کانادا اعزام می کند. لیستی از مشاغل اعلام کرده است شامل ۲۳ شغل که عنوان برخی از آنها بی معنی و عجیب است مثل آب گرم درمانی!!! و یا مامور تحویل اتاق!!!!. کارهای پیشنهادی هم در دو ایالت کبک و انتاریو هستند که در پرانتز نام اتاوا و ونکوور آمده است شاید به این تصور که این دو شهر مراکز این دو ایالت هستند که البته در واقع منظورشان هم استان بوده است. 

شرایط هم بسیار اسان است کافی است بین ۱۸ تا ۴۵ باشید، دیپلم داشته باشید، یک سال سابقه کار داشته باشید و گذرنامه ای که هفت ماه دست کم معتبر است. در آگهی ادعا شده است که برای افراد ویزای کار گرفته می شود و تنها هزینه مهر ویزا !!!!!! از افراد دریافت می شود که آن هم پس از ورود متقاضی به کانادا قابل پرداخت است. 

از همه با مزه تر در این اطلاعیه تعهدات کارفرما بود که این کارفرمای فرضی بلیط رفت و برگشت، غذا و امکانات رفاهی را تامین می کند. قراردادها هم سه ساله است و بعد از سه سال قابل تمدید است. حقوق پرداختی اما حکایت خود را دارد و کارفرمای سینه سوخته و فداکار کانادایی علاوه بر تامین امکانات رفاهی و غذا و ….. هفتگی هم حقوق می دهد آن هم مثلا برای پیش خدمت معادل ۶۸۰ دلار که می شود ساعتی ۱۷ دلار. البته وضع پیش خدمتها خیلی بهتر از نجارها و کارگر ساختمانی است که قرار است ساعتی ۱۵ دلار بگیرد. مدیر هتل ساعتی ۲۱ دلار ولی سرپرست هتل قرار است ۱۸ دلار ساعتی بگیرد. اینکه فرق بین این دو شغل چیست را البته حتما در مراجعه از آنها بپرسید اما این سرپرست هتل هر که هست حقوقش با پیش خدمت تنها ساعتی یک دلار فاصله دارد. 

ناگفته روشن است که مبتکرین این روش خلاقانه اطلاعات بسیار کمی از کانادا داشته اند و حتی نمی دانند که بسیاری از این مشاغل بسیار کمتر از اینها حقوق می گیرند و در بسیاری از این مشاغل هم سقف حقوق چند برابر رقم پیشنهادی آنهاست. 

اصطلاحی است در انگلیسی که حتما شنیده اید می گویند This is too good to be true. این اصلاح را زمانی به کار می برند که مثلا دوست شما بیاید به شما بگوید می خواهد خانه اش را بدون دریافت وجه به شما ببخشد. شما البته از شنیدن این خبر هیجان زده می شوید ولی ندایی به شما نهیب می زند که این نمی تواند واقعی باشد. حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است و این درست جای استفاده از همان اصطلاح انگلیسی است. این خبر آنقدر خوب و غیر منتظره است که قابل باور نیست و نمی تواند حقیقت داشته باشد.

این موسسه آمده است امری غیر واقعی و نشدنی را در این وانفسای قوانین سخت مهاجرت کانادا و نیز بد طینتی دولت محافظه کار حاکم بر کانادا که راه را بر بسیاری از روشها بر ایرانیان به شکلهای مختلف و گاه با سو استفاده از قوانین احمقانه تحریم می بندد در بازار مطرح می کند.

دوستی به این موسسه مراجعه کرده بود و برای مشاوره اولیه هم ۱۵ هزار تومان داده بود. دوست عزیز ما چندی نگهبان بوده و خواسته که درشغل نگهبان که اعلام شده اعزام شود از او پرسیده اند یک سال سابقه کار دارد که پاسخ مثبت بوده است. پرسیده اند امکان آوردن نمره زبان چهار و نیم دارد و دوست ما اعلام آمادگی کرده است. به او گفته شده که مشکلی نیست و می تواند قرارداد ۴۰۰۰ دلاری آنها را امضا کند. اینجا دوست ما اگر چه نفهمیده است که مهر ویزا که قرار است برای آن پرداخت کند دقیقا چیست ولی ارزش دلاری آنرا دریافته است.

برای خوانندگان این سایت لازم نمی دانم توضیح دهم که چرا آنچه این افراد مدعی انجام آن هستند نشدنی است. افرادی که حتی با جغرافیای کانادا هم آشنا نیستند حتما از قوانین این کشور هم بی اطلاعند ولی سوراخ دعا را یافته اند و تصور کرده اند شرایط خوبی است برای اینکه در این وانفسا از این نمد کلاهی را نصیب برند.

متعجبم از اینکه این موارد بیشتر از اصفهان شروع می شود. حتما خاطر خوانندگان قدیمی ما هست که پیش از این نیز در این شهر زیبا دست کم دو امپراطوری تقلب در حوزه مهاجرت برای مدتهای طولانی فعال بود و بسیاری از افراد را قربانی خود کرد. تاثیر این کلاهبرداریها بر سخت گیری بیشتر افسران و نیز تغییر رویه اداره مهاجرت با ایرانیان هم که البته روشن است.

برای مرور بر وقایع سالهای پیش پیشنهاد می کنم این مقالات را بخوانید.

هشدار: قربانی جعل اسناد‌‌ و پرونده سازی برای مهاجرت نشوید

قانون C-۳۵ و پیامدهای اعتماد به متقلبان و جاعلان در بازار مهاجرت


شگردهای تقلب درمهاجرت از سوی برخی موسسات


قربانی یک موسسه جاعل و متقلب مهاجرتی شده ام؛ چه باید کرد؟


 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar