اوضاع بازار کار و نشانه‌هایی از بهبود محتاطانه در ونکوور
31 اکتبر 2010 - 9:44
بازدید 421
7

[مشاهده مطلب در طراحی جدید] داده‌های جدید در آخرین گزارش ارائه شده از سوی اداره آمار کانادا نشانه‌های امیدبخشی از بهبود اقتصادی در استان بریتیش کلمبیا و دیگر مناطق کشور را به همراه دارد، اما متخصصان معتقدند که هنوز هم بسیاری از جویندگان کار برای یافتن کار با مشکلات زیادی مواجه هستند. خانم ساندرا مایل، […]

ارسال توسط :
پ
پ

[مشاهده مطلب در طراحی جدید]

داده‌های جدید در آخرین گزارش ارائه شده از سوی اداره آمار کانادا نشانه‌های امیدبخشی از بهبود اقتصادی در استان بریتیش کلمبیا و دیگر مناطق کشور را به همراه دارد، اما متخصصان معتقدند که هنوز هم بسیاری از جویندگان کار برای یافتن کار با مشکلات زیادی مواجه هستند.

خانم ساندرا مایل، رئیس شرکت کاریابی Miles Employment Group،که در شهر ونکوور فعالیت می‌کند، در این‌باره می‌گوید: «تردیدی نیست که اوضاع بازار بهتر شده اما نمی‌توانم بگویم که شرایط فوق‌العاده است چون بازار کار هنوز هم به هیچ عنوان یک بازار داغ نیست.»

بر اساس ارقام دولتی، در استان بریتیش کلمبیا برای سومین ماه متوالی یعنی ماه‌های جون، جولای و اگست، تعداد افرادی که تقاضای دریافت بیمه بیکاری کرده‌اند کاهش پیدا کرده است.

این تعداد در ماه جون سال ۲۰۰۹ به بالاترین حد خود رسید و از آن زمان تا کنون تعداد دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری با ۱۶.۴ درصد کاهش یعنی کم شدن معادل ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر از کل این افراد، به ۷۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است. در ماه اگست در کل کشور ۶۷۱ هزار و ۲۰۰ نفر بیمه بیکاری یا EIمعمولی دریافت کرده‌اند که این رقم نسبت به تعداد افراد دریافت‌کننده بیمه بیکاری در ماه جولای تغییر مشخصی نداشته است.

گرچه در هر حال تعداد این افراد به سمتی رفت که به تعداد ثبت شده در ماه مارچ نزدیک شد زیرا در ماه مارچ و طی سه ماهه دوم سال تعداد دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری افزایش یافته بود.

از ماه مارچ ۲۰۰۹ به این سو که این تعداد به بالاترین حد خود رسید، از عده این افراد ۱۵۸ هزار و ۱۰۰ نفر کاسته شد و همین تعداد کافی بود تا نیمی از ۳۲۹ هزار نفری که طی دوره رکود سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ به جرگه دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری پیوسته بودند، جبران شود.

خانم مایل قبول دارد که اوضاع بازار کار برای جویندگان کار بهتر شده اما معتقد است که هنوز هم کارفرمایان بیش از آنچه باید جانب احتیاط را رعایت می‌کنند. او می‌گوید: «شکل استخدام‌ها هنوز به آن حالت بی‌محابایی که در سال‌های ۲۰۰۶ یا ۲۰۰۷ جریان داشت، برنگشته است.»

مایل می‌گوید که مشاغل استان در حوزه‌هایی چون معدن، مهندسی، تولید و خدمات مالی بیش از هر حوزه دیگری رشد کرده‌اند و اضافه می‌کند که روند مشابهی در مورد مشاغل دیگر نیز به آرامی در حال شکل گرفتن است.

 او می‌گوید: «شرکت‌های بسیار قدرتمندی در شهر ونکوور هستند که از دوره بحران به سلامت عبور کرده‌اند و اکنون در فکر اتخاذ استراتژی‌هایی برای استخدام نیروهای بیشتر هستند.»

به اعتقاد او در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری از کارجویان موفق خواسته می‌شود تا مهارت‌هایی ترکیبی داشته باشند و کارفرما از آنها می‌خواهد که به طور همزمان چند کار را با هم ترکیب کنند و آنها را به عنوان یک کار واحد انجام دهند. برای مثال اکنون ممکن است که از یک کارمند بخش خدمات مشتریان یا customer serviceاین انتظار وجود داشته باشد که در بخش بازاریابی و فروش هم فعالیت کند و درآمد خود را افزایش دهد.

در حال حاضر همه معاونان اجرایی به جای معاونت برای یک مدیر، گاه تا به سه مدیر هم سرویس‌دهی می‌کنند. به قول مایلز: «دیگر آن دوره گذشته که بتوانی بگویی فقط فلان کار و بهمان کار را می‌کنم و ۸۰ یا ۱۰۰ هزار دلار حقوق می‌گیرم. در حال حاضر دیگر این حرف‌ها جایی ندارد.»

یکی از این افراد بریتنی میلمن است که سوابق شغلی وی در زمینه ارتباطات و بازاریابی بوده و به همین دلیل توانسته در شرکت Granville Entertainment Groupبه عنوان مدیر بخش ترفیع به کار مشغول شود.

این خانم جوان ۲۱ ساله بعد از شش ماه جستجو برای کار، بالاخره در ماه سپتامبر استخدام شد. او گرچه می‌دانست که رقابت برای یافتن کار شدید است اما هیچ وقت فکر نمی‌کرد که موضوع به این سختی که دیده است باشد. او می‌گوید: «من همیشه باید چیزی را که می‌خواهم به دست بیاورم و وقتی دنبال کار هستم یعنی واقعا آن را می‌خواهم.» و در پایان هم قدرت انعطاف و انطباق او بود که باعث شد برنده این میدان شود.

کار جدید او در واقع از ترکیب دو شغل نیمه‌وقت به وجود آمده است: او هم باید اوضاع کار در Cellar Nightclubرا سر و سامان بدهد و هم غروب‌ها مدیریت محل را بر عهده داشته باشد. خود او در این مورد می‌گوید: «من به دنبال یک همچون کاری بودم؛ کاری که در آن بتوانم از همه قابلیت‌های خود استفاده کنم و در کنارش چیزهای بیشتری هم یاد بگیرم.»

خانم مایل معتقد است که در حال حاضر جویندگان کار برای بیشتر کردن شانس موفقیت خود بهتر است در رزومه‌هایشان به موفقیت‌های مهمی که قبلا به دست آورده‌اند اشاره کنند. و اضافه می‌کند که الان زمان خوبی است برای این که کارفرمایان بتوانند نیروهای خوب را استخدام کنند. او می‌گوید: «این روزها استعدادهای خوبی بیرون منتظر یافتن کار هستند و اگر یک کارفرما بتواند آنها را به کار بگیرد در واقع خود را برای زمانی که بازار سیر صعودی را آغاز می‌کند، آماده کرده است.»        

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar