افزایش اشتغال در کانادا به دلیل رشد سریع بیزینس‌های کوچک
12 آگوست 2011 - 18:47
بازدید 255
10

کانادا نخستین کشور از کشورهای عضو گروه G۷ بود که در ابتدای سال جدید از نظر اشتغال به شرایط پیش از دوران بحران اقتصادی بازگشت و بیشترین عامل آن را نیز باید در رشد خوب اشتغال در بخش خصوصی دانست. اما در این امر تنها شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ سهم نداشتند بلکه در بیزینس‌های کوچک […]

ارسال توسط :
پ
پ

کانادا نخستین کشور از کشورهای عضو گروه بود که در ابتدای سال جدید از نظر اشتغال به شرایط پیش از دوران بحران اقتصادی بازگشت و بیشترین عامل آن را نیز باید در رشد خوب اشتغال در بخش خصوصی دانست. اما در این امر تنها شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ سهم نداشتند بلکه در بیزینس‌های کوچک نیز استخدام نیرو افزایش یافت و به احتمال قوی آنها در ماه‌های آینده نیز این روند مثبت استخدامی را ادامه خواهند داد. یک شرکت کوچک اما خلاق به ما می‌آموزد که چگونه باید از شرایط دشوار بازار در جهت پیشرفت و رقابت موثر بهره گرفت.

یک شرکت تولید بازی‌های ویدئویی به نام Frima Studio Inc. در شهر کبک‌‌سیتی، طی چند سال گذشته مدام نیروهای تازه استخدام کرده است. تعداد کارکنان این شرکت طی ۸ سال به ۳۰۰ نفر رسیده و اکنون با ده شرکت‌ بزرگ بازی‌های ویدئویی درسطح جهان از جمله سونی، وارنر برادرز و نیکل‌اودیون، قرارداد کاری می‌بندد.

آقای استیو کوچر، مدیر اجرایی این شرکت، می‌گوید: «از زمانی که آغاز به کار کردیم مدام در حال استخدام نیرو و گردآوری استعدادها هستیم. در واقع ما در زمانی درست تعدادی نیروی بسیار مستعد را استخدام کردیم که همین امر بعدا به یکی از امتیازات بزرگ این شرکت بدل شد.»

در حال حاضر Frima Studio Inc. با خیلی از شرکت‌های بزرگ در کبک رقابت می‌کند و از آنها برتر است و توانسته در ده سال گذشته به یک تولیدکننده برتر بازی‌های ویدئویی تبدیل شود. برای رسیدن به این هدف این شرکت باید با بهترین استعدادها در این زمینه که در  شهر کبک‌‌سیتی مشغول به فعالیت بودند یعنی شرکت‌های Ubisoft Entertainment S.A. و Activision Blizzard به رقابت می‌پرداخت.

آقای کوچر می‌گوید: «وقتی بخواهی با شرکت‌های قدرتمند و سرمایه‌دار رقابت کنی، ناچاری که به هنگام استخدام نیرو از خود خلاقیت زیادی نشان دهی. ما توانستیم با اجرای برخی برنامه‌های ابقا و نگهداری، فضای کاری مناسبی را ایجاد و به شکوفایی استعدادهای موجود کمک کنیم و البته آنها را برای خود نگه داریم.»

مزایایی که با کار در این شرکت نصیب افراد می‌شود عبارتند از بلیط مجانی حمل و نقل عمومی، خدمات خودرویی و ماساژتراپی در محل کار. آقای کوچر معتقد است که این مزایا علاوه بر این که سطح عملکرد نیروها را بسیار بالا برده، سبب شده تا شرکت بتواند بسیاری از نیروهای خود را نیز حفظ کند.

البته وقتی می‌شنویم که در حال حاضر فروش بازی‌های کامپیوتری در امریکای شمالی در پایین‌ترین حد خود طی چند ساله اخیر قرار دارد، بیشتر به اهمیت رشد این شرکت واقف می‌شویم. بر اساس آمارهای ارائه شده توسط گروه NPD، فقط در ماه می فروش این بازی‌ها در ایالات متحده امریکا با ۱۴ درصد کاهش روبه‌رو بوده است. البته بخش عمده‌ای از این موضوع به ضعف اشتغال و کند بودن سیر بهبود اقتصادی در امریکا نیز بازمی‌گردد.

بنابر اظهارات آقای کوچر، شرکت برای غلبه بر آن مشکل وی در حال بهبود امکانات هاست برای پلاتفرم‌های مختلف از جمله تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک است. چنین ادغامی از پلت‌فورم‌ها در مقایسه با سیستم قدیمی بازی‌های کامپیوتری و کنسول‌ها، سبب رونق فروش بازی‌های ویدئویی و تجهیزات مرتبط شده است. 

او می‌گوید: «ابداع و نوآوری قلب تپنده شرکت ماست. ما می‌خواهیم تا آنجا که می‌توانیم درباره این پلاتفرم‌ها سریع عمل کنیم. از روز اول هم هدف ما همین بوده و نتیجه هم داشته است.»

شرکت Frima نمونه‌ای است از بیزینس‌های کوچک که حتی به‌رغم شرایط بحرانی وبی‌ثبات اقتصادی توانسته‌اند رشد کنند. خانم ماریا گاگالیاردی، معاون بخش مالی و مشاوره بانک کانادایی توسعه بیزینس‌ها عقیده دارد که وقتی که بیزینس‌های بزرگ کنترل روال استخدامی خود را از دست می‌دهند، بیزینس‌های کوچک از این بازار کساد نهایت استفاده را می‌کنند و یا به عبارتی از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند.   

وی می‌گوید: «وقتی خلاء در بازار اشتغال ایجاد می‌شود، این نوآوران و افراد مبدع هستند که این جاهای خالی را پر می‌کنند و با ایده‌های نو و گاه جنون‌آمیز خود به یک صنعت مرده حیاتی مجدد می‌بخشند.»

چشم‌انداز استخدام سال آینده در بیزینس‌های کانادایی کاملا مثبت به نظر می‌رسد. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط بانک مرکزی کانادا، ۵۷ درصد از شرکت‌ها در فکر استخدام نیروی تازه هستند و فقط ۴ درصد به کم کردن از تعداد نیروهای خود فکر کرده بودند.

گرچه عدد ۵۷ درصد نشانه خوبی است اما به اعتقاد خانم بکی روبر، کارشناس و استاد مدیریت استراتژیک در  Rotman School of Business این عدد هنوز هم کم است زیرا فقط کمی از نصف بیشتر است. به نظر وی این تمایلات قابل تغییر هستند زیرا پاسخ‌ها به ماه می و جون مربوط می‌شوند که هنوز در آن زمان کشمکش‌های ناشی از بدهی دولت امریکا و کشورهای اروپایی چندان بالا نگرفته بود. به گفته او: «هنوز نمی‌توان گفت که وضعیت اشتغال ما یک وضعیت فوق‌العاده خوب است.»

اما حتی این مشکلات بین‌المللی هم سبب نشدند تا خانم ریچل میلک، مدیر شرکت تولید و طراحی جواهرات Hillberg & Berk  از تصمیم خود برای گسترش کار و استخدام نیروی بیشتر منصرف شود. او که در حال حاضر ۱۰ نیروی کار دارد، به دلیل تقاضای بالای داخلی در نظر دارد تا با استخدام نیروهای جدید، دومین فروشگاه خود را هم در ماه سپتامبر در شهر رجاینا راه‌اندازی نماید. او می‌گوید: «در سه سال گذشته ما به طور متوسط هر سال ۳۰ تا ۵۰ درصد رشد داشتیم. سال گذشته تعداد کارکنان خود را تقریبا ثابت نگه‌داشتیم و فقط یکی دو نفر را استخدام کردیم اما در دوازده ماه گذشته تعداد کارکنان ما تقریبا دو برابر شده است.»   

اخیرا درآمد شرکت Hillberg & Berk به یک میلیون دلار رسیده و همچنان هم در حال افزایش است. این شرکت علاوه بر افتتاح فروشگاه دوم در شهر رجاینا، قصد دارد تا در طراحی وب‌سایت خود نیز تغییرات جدیدی اعمال نماید و کلکسیون جواهرات پاییز و زمستان خود را نیز برای نمایش عمومی عرضه نماید.

خانم بکی روبر معتقد است که اغلب این بیزینس‌های کوچک یک دلیل مشترک برای استخدام یکی‌ دو نیروی جدید در ۱۲ ماه آینده دارند و آن هم آماده و مجهز بودن به اندازه کافی است. او می‌گوید: «در حال حاضر و با پایان دوران رکود، استعدادهای بسیاری در بازار آماده به کار هستند و کارفرمایان نیز می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.»

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar