اشتغال به حرفه آرایشگری در انتاریو-قسمت دوم
30 ژانویه 2012 - 17:39
بازدید 205
9

برگردان ساقی مطهری آنچه در پی می‌آید قسمت دوم از ترجمه رسمی معرفی رشته آرایشگری و مراحل دریافت گواهی کاری در این رشته در استان انتاریو است. قسمت اول در این صفحه در دسترس است. آرایشگری یکی از رشته‌هایی است که در این استان در مجموعه مشاغل فنی و حرفه‌ای رگولیتد (نیازمند به کسب مجوز) […]

ارسال توسط :
پ
پ

برگردان ساقی مطهری

آنچه در پی می‌آید قسمت دوم از ترجمه رسمی معرفی رشته آرایشگری و مراحل دریافت گواهی کاری در این رشته در استان انتاریو است. قسمت اول در این صفحه در دسترس است. آرایشگری یکی از رشته‌هایی است که در این استان در مجموعه مشاغل فنی و حرفه‌ای رگولیتد (نیازمند به کسب مجوز) محسوب می‌شود. برای آشنایی با دو گروه مختلف از رشته‌های رگولیتد یعنی مشاغل تخصصی و مشاغل فنی و حرفه‌ای، به این مقاله مراجعه نمایید.

مراحل درخواست دریافت گواهی‌نامه آرایشگری

باید در نظر داشت که هیچ‌یک از افراد تعلیم دیده در خارج از کانادا درحرفه‌های مختلف، بصورت اتوماتیک در استان انتاریو تائید نمی‌شوند. اما در عین حال طی فرآیندی مشخص، تجربه و مهارتهای این عده از افراد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. مدت زمان لازم جهت تایید شدن بستگی به میزان هماهنگی بین تجربه و خبرگی شخص با استانداردهای آموزش این حرفه در انتاریو دارد. این مدت ازحداقل ۳ ماه (چنانچه شخص متقاضی بلافاصله واجد شرایط امتحان “C of Q” باشد) تا حداکثر ۳ سال (چنانچه نیاز به کسب تجربه کار و یا گذراندن یک دوره کامل کارآموزی داشته باشد) متغیر است.

اقدامات لازم قبل از مهاجرت به کانادا

از آنجایی‌که بالا بودن میزان آشنایی با سیستم کار در کانادا، یافتن شغل پس از ورود به آن را تسهیل می‌نماید، لذا جمع‌آوری هرگونه اطلاعات مربوط به این شغل قبل از اقدام به مهاجرت مهم است. جزوه مربوط به استانداردهای آموزشی و کارآموزی حرفه آرایشگری(Apprenticeship Training Standards – Hairstylist)  بهترین مرجع برای آرایشگران غیرکانادایی است تا با واژه‌ها و مهارتهای لازم این کار در انتاریو آشنا شوند. تهیه جزوه مذکور از طریق اداره کارآموزی و آموزش محیط کار موسوم به  (Workplace Training Branch Apprenticeship)  امکان‌پذیر است.

جمع‌آوری تمامی مدارک مربوط به سوابق آموزشی و کاری اعم از گواهی‌های اشتغال به کار، دیپلم‌ها و سایر اسناد نشان‌دهنده سطح مهارت، دوره‌های آموزشی طی شده و شرح وظایف انجام گرفته، برای اثبات تجارب فرد متقاضی نیز از دیگر اموری است که می‌بایست قبل از ورود به کانادا انجام گیرد. این مدارک باید نشان‌دهنده محل، مدت و زمان فعالیت فرد بعنوان آرایشگر بوده و دقیقا میزان سال‌های فعالیت در این حرفه و وظایف فرد در محل کار در آنها ذکر گردند، چرا که مهارتهای وی بر اساس همین اطلاعات جزیی ارزیابی و سنجش خواهند شد.

اقدامات لازم پس از ورود به کانادا (انتاریو)

باید توجه داشت که تمامی فرم‌های درخواست برای جوازکسب دراستان انتاریو توسط  دفاتر «اداره کارآموزی وآموزش محیط  کار» The Workplace Training Branch Apprenticeship)) مورد بررسی قرار می‌گیرند. بنابراین لازم است پس از ورود به انتاریو با نزدیکترین شعبه اداره مذکور تماس و جهت تنظیم قرار ملاقات با یکی از مشاورین آموزشی  اقدامات لازم بعمل آید.

برای مطالعه متن کامل این نوشتار در وبسایت کاریابی کنپارس، اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar