شرایط اجاره خانه در کانادا برای مهاجران
06 آوریل 2022 - 10:09
بازدید 663
6
برای اقامت طولانی‌ و دائمی، افراد تازه‌وارد معمولاً به جای خرید خانه، اقدام به اجاره خانه می‌کنند
ارسال توسط :
پ
پ

در زمان مهاجرت به کانادا، انتخاب مکانی برای اقامت برای اکثر مهاجران و تازه‌وارد‌ها یک اقدام مهم و حیاتی است. مانند هر سفر بین‌المللی دیگری، افراد تازه‌وارد باید یک محل مناسب برای اقامت خود رزرو کنند. این اقامتگاه‌ می‌تواند شامل هتل، خوابگاه، آپارتمان یا خانه باشد که برای روزها یا هفته اول اقامت انتخاب مناسبی است؛ اما اگر قصد دارید چندین ماه در کانادا اقامت داشته باشید یا به قصد مهاجرت کشور خود را ترک کرده‌اید، بهتر است برای اجاره خانه در کانادا اقدام کنید. برای اقامت طولانی‌ و دائمی، افراد تازه‌وارد معمولاً به جای خرید خانه، اقدام به اجاره خانه می‌کنند. در این مقاله به بررسی شرایط اجاره خانه در کانادا می‌پردازیم و از بهترین‌ سایت‌های اجاره خانه به صورت آنلاین خواهیم گفت.

اجاره خانه در کانادا

اجاره خانه در کانادا هزینه کمتری در مقایسه با هتل دارد. زمان مورد نیاز برای یافتن مکانی مناسب بسته به میزان عرضه و تقاضا و تعداد خانه‌های خالی متفاوت خواهد بود. با توجه به اینکه بسیاری از صاحب‌خانه‌ها برای اجاره خانه سابقه کاری و اشتغال درخواست می‌کنند، این امر می‌تواند برای کسانی که تازه وارد خاک کانادا شده‌اند خصوصاً در شهرهای بزرگی مانند تورنتو چالش‌برانگیز باشد. اما اگر قصد زندگی در حومه شهر را یا شهرهای متوسط و کوچک را دارید، پیدا کردن خانه نسبتاً راحت‌تر خواهد بود.

مفهوم مستأجر و صاحب‌خانه

صاحب‌خانه شخصی است که مالک خانه یا ساختمانی است که شما در آن زندگی می‌کنید. برای ساختمان‌های بزرگ‌تر، صاحب‌خانه می‌تواند «مدیر املاک» یا «سرپرست» باشد که وظیفه آن مدریت ساختمان و جمع‌آوری اجاره است. هر استان یا منطقه قوانین مختلفی برای موارد زیر دارد:

اجاره
موارد مسئولیت مالکان و مستأجران
وظایف صاحب‌خانه
صاحب‌خانه به‌عنوان شخصی که مالک خانه است وظایفی بر عهده دارد که به شرح زیر هستند:
اجاره را جمع می‌کند.
ساختمان را ایمن و در شرایط خوب نگه دارد.
همه مواردی که در اجاره گنجانده شده را فراهم کند که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
اجاق گاز
گرمایش
یخچال

وظایف مستأجر

مستأجر به‌عنوان کسی که ملکی را برای مدت مشخصی اجاره کرده، وظایفی بر عهده دارد که به شرح زیر هستند.
اجاره را به صورت کامل و به موقع پرداخت کند.
خانه را تمیز نگه داشته و از آن به خوبی نگهداری کند.
در صورت نیاز به تعمیرات با صاحب‌خانه تماس بگیرد.

اجازه دهد صاحب‌خانه یا مدیر برای یکی از موارد زیر وارد خانه شود:

انجام تعمیرات
نشان دادن آپارتمان به دیگران در صورت نقل مکان شما
البته صاحب‌خانه باید به شما اطلاع دهد که قرار است به آپارتمان شما بیاید. اگر با صاحب‌خانه خود مشکل دارید، می‌توانید با اداره اجاره استان یا منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید تماس بگیرید.

شناسایی محلی مناسب برای اجاره خانه در کانادا

برای اینکه بتوانید جایی مناسب برای اجاره خانه در کانادا پیدا کنید، ابتدا باید استان یا شهر مورد نظر را به خوبی بررسی کنید تا شرایط اولیه لازم برای زندگی را داشته باشد. برخی از عواملی که باید هنگام انتخاب خانه مناسب در نظر داشته باشید به شرح زیر هستند.

میانگین هزینه اجاره در یک محله خاص را بررسی کنید.
مدت زمان لازم برای رفت و آمد به شهر (مرکز شهر) یا مراکز تجاری اصلی را باید در نظر بگیرید.
هزینه‌های رفت و آمد ماهانه را در محاسبه کنید.
دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی را بررسی کنید.
نزدیکی به مدارس، محل کار، فروشگاه مواد غذایی، حمل و نقل عمومی، مراکز خرید و … را بررسی کنید.
نزدیکی به پارکینگ خودرو را در نظر داشته باشید.
نزدیکی به مراکز درمانی و خدمات بهداشتی را بررسی کنید.
میزان جرم و جنایت در محله مورد نظرتان را در نظر داشته باشید.

پیدا کردن مکانی برای اجاره خانه در کانادا

راه‌های زیادی برای پیدا کردن یک خانه مناسب برای اجاره در کانادا وجود دارد. شما می‌توانید یکی از روش‌های زیر را امتحان کنید.
از دوستانتان بپرسید.
آگهی‌های طبقه‌بندی شده برای اجاره خانه در کانادا را بررسی کنید. این آگهی‌ها در منابع زیر منتشر می‌شوند:
روزنامه‌ها
مراکز اجتماعی
تابلو اعلانات مغازه‌ها
آگهی‌های طبقه‌بندی شده آنلاین را بررسی کنید.
به وب‌سایت‌های آژانس اجازه خانه در کانادا مراجعه کنید.
از یک سازمان خدمت‌رسانی به مهاجران کمک بگیرید.
به آژانس‌های اجاره‌ای مراجعه کنید تا به شما در انتخاب و اجاره خانه مناسب کمک کنند.
از محله‌های مختلف دیدن کرده و به دنبال تابلوهای «برای اجاره» در خانه‌ها و ساختمان‌ها باشید.

قبل از بازدید از مکانی که ممکن است آن را اجاره کنید، حتماً چک لیستی از سوالاتی مهمی آماده کنید که در مورد خانه از صاحب‌خانه یا سرپرست می‌خواهید بپرسید. در کانادا صاحب‌خانه‌ها می‌توانند از شما بخواهند که اطلاعات صاحب‌خانه قبلی یا کارفرمای قبلی خود را در اختیار آن‌ها قرار دهید. صاحب‌خانه در اصل با این کار اطلاعاتی در مورد شما کسب کرده و از صاحب‌خانه قبلی تأیید بگیرد که شما مستأجر خوبی هستید. صاحب‌خانه جدید همین‌طور می‌تواند سوالات زیر را از شما بپرسد.

کجا کار می‌کنید.
سابقه کارت اعتباری شما چگونه است.
درآمد شما چقدر است.

امضای قرارداد اجاره خانه در کانادا و نقل مکان

زمانی‌ که با اجاره خانه در کانادا موافقت می‌کنید، باید یک اجاره‌نامه تنظیم شود و شما و صاحب‌خانه آن را امضا کنید. اجاره‌نامه یک قرارداد کتبی است که همه موارد مورد توافق در آن ذکر می‌شود. اجاره‌نامه در واقع یک سند قانونی است، پس همه بخش‌های آن را به دقت بخوانید تا مطمئن شوید به درستی تنظیم شده است. شما برای بررسی اجاره‌نامه می‌توانید از دوست، آشنایان، وکیل یا کارمند یک سازمان خدمات مهاجرتی کمک بگیرید.

برای اجاره خانه در کانادا از صاحب‌خانه یا سرپرست بخواهید قوانین و دستور‌العمل‌های زیر را بررسی کند.

خشکشویی
زباله و بازیافت
چگونگی کار کردن دستگاه‌های مختلف
پارکینگ مستأجر و بازدیدکننده

وقتی که اجاره‌نامه را امضا کردید، ممکن است صاحب‌خانه مبلغ اجاره را از شما دریافت کند. در صورت عدم پرداخت اجاره‌بها یا آسیب رساندن به خانه، صاحب‌خانه از ودیعه برای پوشش هزینه‌ها استفاده خواهد کرد.
وقتی مدت اجاره شما تمام شود، صاحب‌خانه، سپرده یا ودیعه را به شما بازمی‌گرداند یا برای پرداخت آخرین ماه اجاره شما از آن استفاده می‌کند.

پرداخت اجاره در کانادا

اجاره هر ماه معمولاً باید در روز اول هر ماه به صاحب‌خانه، سرپرست یا مدیر ملک پرداخت شود. شما می‌توانید اجاره به روش‌های زیر پرداخت کنید.

اجاره را به صورت نقدی پرداخت کنید.

بسیاری از صاحب‌خانه‌ها برای ۱۲ ماه آینده، ۱۲ چک برای تاریخ اول هر ماه درخواست می‌کنند.

بسیاری از صاحب‌خانه‌ها برای ماه اول و آخر اجاره، چک تأیید شده دریافت می‌کنند.

با هر روشی که اجاره خانه در کانادا را پرداخت می‌کنید، مطمئن شوید که از صاحب‌خانه رسید دریافت می‌کنید تا به‌عنوان مدرک پرداخت آن را نگه دارید.

در برخی موارد، اجاره‌ای که پرداخت می‌کنید می‌تواند همه یا بخشی از خدمات زیر را شامل شود.

گرمایش

آب

برق

اگر این موارد شامل اجاره‌بها نمی‌شود، پس باید خودتان مستقیماً برای پرداخت هزینه این خدمات اقدام کنید.

شرایط افزایش اجاره بها در کانادا

در بیشتر مناطق و استان‌ها، صاحب‌خانه باید قبل از اینکه اجاره‌بها را افزایش دهد، یک اخطار ۹۰ روزه برای شما ارسال کند. در کانادا هر سال تنها یک بار اجاره خانه افرایش پیدا می‌کند.

شرایط نقل مکان در کانادا

اگر قبل از موعد مقرر می‌خواهید خانه مورد اجاره را ترک کنید، باید به صاحب‌خانه اخطار کتبی دهید. این اخطار کتبی باید یک، دو یا سه ماه قبل از تاریخ مورد نظر شما باشد. اینکه چند ماه قبل از تاریخ تخلیه به صاحب‌خانه اخطار کتبی دهید بستگی به قوانین و شرایط استان یا منطقه‌ای دارد که در آن زندگی می‌کنید.

اگر اجاره‌نامه دارید، ممکن است قانون به شما اجازه اتمام مدت اجاره زودتر از موعد مقرر را ندهد. اگر می‌خواهید زودتر از موعد مقرر خانه را تخلیه کنید باید با صاحب‌خانه خود به توافق برسید یا مبلغی را طبق قانون استان یا منطقه اجاره خانه پرداخت کنید.

انواع مسکن برای اجاره در کانادا

در حال حاضر اقامتگاه‌ یا مسکن‌های مختلفی برای اجاره در کانادا وجود دارد که با توجه به شرایط خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. این اقامتگا‌ه‌ها به شرح زیر هستند.

خانه: خانه‌ها معمولاً بزرگ بوده و ورودی و حیاط مخصوص به خود را دارند و با هیچ ساختمان دیگری دیوار مشترک ندارند.

دوبلکس: خانه‌هایی که دارای دو واحد مسکونی هستند. در این نوع خانه‌ها یک دیوار با یک یا چند واحد مشترک است و در برخی موارد حیاط نیز مشترک خواهد بود.

خانه‌های شهری: خانه‌های شهری یک خانه تک خانواده است که یک یا چند دیوار مشترک با سایر واحدهای دارای مالکیت مستقل دارد. خانه‌های شهری اغلب یک دیوار مشترک دارند و معمولاً هم بیشتر از دو طبقه هستند.

آپارتمان: آپارتمان به مکانی گفته می‌شود که دارای واحدهای با متراژ متفاوت بوده و تحت مالکیت و مدیریت صاحب‌خانه یا شرکت مدیریت ملک است.

کاندو: کاندو واحدی است که در یک ساختمان بلند قرار گرفته است. این نوع ساختمان‌ها معمولاً دارای امکانات کامل رفاهی مانند استخر، سالن بدنسازی و … هستند. کاندو بر خلاف آپارتمان‌ها، مالکیت منفرد داشته و معمولاً هم گران‌تر از آپارتمان‌ هستند.

اتاق تک: یک اتاق تک در یک خانه یا آپارتمان مشترک است و همه افراد در آن دارای آشپزخانه یا حتی حمام مشترک هستند. این اتاق‌ها بیشتر برای دانشجویان یا افراد مجرد در شهرهای بزرگ رایج هستند.

زیرزمین: اکثر خانه‌های کانادایی حدود ۲ تا ۳ طبقه هستند و برای صاحبان این املاک چند طبقه، زیرزمین هم می‌تواند محل درآمد اضافی باشد. فکر نکنید که زیرزمین خانه‌های کانادایی سرد و تاریک است، برخی از آن‌ها جادار بوده و امکانات کاملی دارند. اکثر این زیرزمین‌ها کاملاً زیر سطح زمین نیستند و بنابراین پنجره‌های برای ورود نور خورشید دارند.

بهترین سایت‌های اجاره خانه در کانادا

امروزه اکثر کسانی که به کانادا مهاجرت می‌کنند به دنبال اجاره آنلاین خانه هستند چون از طریق سایت‌های اجاره خانه در کانادا ابتدا می‌توانند تمام شرایط را به خوبی بررسی کرده و در صورتی که خانه مورد نظرشان امکانات مناسب را داشت برای اجاره خانه اقدام کنند. مقایسه خانه‌ها در مناطق و استان‌های مختلف از طریق این سایت‌های اجاره بسیار آسان شده است. در ادامه لیستی از بهترین وب‌سایت‌های اجاره خانه در کانادا آورده شده است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. شما می‌توانید این سایت‌ها را بررسی کرده و سپس برای اجاره خانه مورد نظرتان اقدام کنید.

Craigslist

Kijiji

Facebook Marketplace

Padmapper

Realtor.ca

Viewit.ca

Rental.ca

میانگین اجاره خانه در کانادا در شهرهای مختلف

میزان اجاره خانه در کانادا در شهرهای مختلف متفاوت است و ما در ادامه قصد دارید تا اجاره‌بها در برخی از محبوب‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی را بررسی کنید.
شهر میانگین اجاره استودیو میانگین اجاره خانه یک خوابه میانگین اجاره خانه دو خوابه میانگین اجاره خانه سه خوابه

جمع‌بندی

برای تمامی کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، اجاره خانه یک مرحله مهم و حیاتی است. چون بیشتر مهاجران با روش‌ها و قوانین اجاره خانه در کانادا آشنا نیستند، پس لازم است قبل از هر اقدامی اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنند. همان‌طور که مطالعه کردید، در این مقاله به بررسی شرایط اجاره خانه در شهرهای مختلف کانادا پرداختیم و سایت‌هایی را معرفی کردیم که خدمات مختلفی را به صورت آنلاین برای اجاره خانه ارائه می‌کنند. تنها کافی است شهر یا منطقه محل اقامت را انتخاب کرده و سپس با بررسی شرایط خانه‌های مختلف، خانه‌ای را که به شرایط شما نزدیک‌تر است و امکانات کاملی دارد را اجاره کنید. در مورد اجاره خانه باید به موارد مختلفی توجه کنید که مهم‌ترین آن‌ها دسترسی به مراکز خرید، مراکز خدمات درمانی، حمل و نقل شهری و نزدیکی به محل کار است. البته در بخشی از مقاله هزینه اجاره خانه در برخی از شهرهای کانادا بررسی شد و شما با توجه به هزینه اجاره ماهانه می‌توانید شهر محل اقامت خود را نیز انتخاب کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar