گزارش: پیرشدن نیروی کار سبب بالا رفتن دیون دولت خواهد شد
11 مارس 2010 - 11:33
بازدید 332
11

                      به نظر می رسد که دولت فدرال برای مبارزه با معضل کمبود بودجه حاصل از کاهش نیروی کار به دلیل بالا رفتن سن افراد شاغل و رسیدن آنان به سن بازنشستگی، درصدد است تا از برخی هزینه ها کاسته و مالیات ها را افزایش دهد.   […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

 

 

 

 

 

    
 

 

به نظر می رسد که دولت فدرال برای مبارزه با معضل کمبود بودجه حاصل از کاهش نیروی کار به دلیل بالا رفتن سن افراد شاغل و رسیدن آنان به سن بازنشستگی، درصدد است تا از برخی هزینه ها کاسته و مالیات ها را افزایش دهد.

 

یکی از افسران بودجه مجلس می گوید که با نزدیک شدن به سن بازنشستگی ده ها هزار بیبی بومر، دولت فدرال به دنبال راهی است تا بتواند از مقدار منافع و عایدی مالیات ها کم کند و قیمت برخی از خدمات اجتماعی را، که مدت های مدیدی است مسبب مشکل بودجه هستند، بالاتر ببرد. او معتقد است که با توجه به کمبود بودجه ۵۶ میلیارد دلاری فعلی دولت و تغییرات جمعیت شناختی پیش رو که کانادا در آینده ای نزدیک با آن مواجه خواهد بود، بسیار ضروری است که دولت برای اجتناب از غیرقابل حل شدن مشکلات بودجه، نسبت به این تغییرات دقت کافی داشته باشد. 
 

در گزارش مالی اخیر مجلس با عنوان«مشکل و پاسخ اتاوا»، این تغییرات جمعیت شناختی سبب مشکلات مالی برای دولت دانسته شده و ساختار مالی فعلی دولت در درازمدت ضعیف ارزیابی شده است. بنابراین گزارش در آینده حتی دولت های استانی نیز در سطح پایین تر با مشکلاتی مواجه خواهند شد زیرا برای مثال هزینه های خدمات درمانی رشد چشمگیری خواهند داشت. کارگران بازنشسته مالیات کمتری می پردازند و از خدمات درمانی بیشتر و نیز حقوق سالخوردگی برخوردار خواهند بود. 
 

پایین آمدن نرخ زاد و ولد و رشد ۷ درصدی بازنشستگی به نسبت شاغلان – که برابر رشد آن در طول چهار دهه گذشته است- از بالاترین رقم ها در چند دهه اخیر محسوب می شود که سبب خواهد شد تا طی چند دهه آتی بازار کار کشور با مشکل کمبود نیرو مواجه باشد.  
 

دولت می تواند در بودجه آتی که در چهارم مارچ ۲۰۱۰ به مجلس ارائه خواهد کرد بخشی از این مسائل را نیز دخیل کند، هرچند که در شرایط فعلی و با درنظر گرفتن موقعیت خطیر دوران بهبود اقتصادی، مردم بیشتر از دولت انتظار دارند که به مسائل موجود جامعه توجه کند و بیش از هر چیز در فکر ایجاد اشتغال باشد.

 

  
 

اصل مطلب را اینجا ببینید. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar