همه چیز در مورد جاب آفر کانادا
23 اکتبر 2022 - 6:08
بازدید 550
5
شاید بزرگ‌ترین مانعی که اکثر متقاضیان خارجی برای مهاجرت به کانادا با آن مواجه هستند، شرط دریافت پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از سوی یک کارفرمای کانادایی باشد.
ارسال توسط :
پ
پ

شاید بزرگ‌ترین مانعی که اکثر متقاضیان خارجی برای مهاجرت به کانادا با آن مواجه هستند، شرط دریافت پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از سوی یک کارفرمای کانادایی باشد. همان‌طور که یافتن شغل در کشور خودمان کار دشواری است، پیدا کردن شغلی مناسب در کشور دیگری مانند کانادا می‌تواند برای متقاضیان خارجی یک چالش بزرگ باشد. بسیاری از کارگران ماهر خارجی کوچک‌ترین ایده‌ای در مورد چگونگی یافتن شغل و دریافت پیشنهاد شغلی یا جاب آفر ندارند و بنابراین نیازمند دریافت اطلاعاتی هستند که آن‌ها را در این مسیر راهنمایی کند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که چطور یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی دریافت کنید.

چگونه یک پیشنهاد شغلی از خارج از کانادا دریافت کنید

برای اینکه بتوانید یک پیشنهاد شغلی از خارج از کانادا دریافت کنید باید بتوانید با دوستانتان در این کشور ارتباط بگیرید یا از طریق سایت‌های کاریابی اقدام کنید. البته آژانس‌های مهاجرتی نیز برای این کار اقدام می‌کنند یعنی از طریق یک مجموعه مهاجرتی نیز می‌توانید برای دریافت جاب آفر کانادا اقدام کنید. در واقع منظور از دریافت پیشنهاد کاری از خارج از کانادا، دریافت پیشنهاد کاری توسط متقاضیانی است که خارج از خاک کانادا زندگی می‌کنند. برای این منظور می‌توانید یکی یا همه کارهای زیر را انجام دهید.

  • با یک دوست یا خویشاوند در کانادا صحبت کنید

این شاید ساده‌ترین راهی باشد که برای دریافت پیشنهاد شغلی از خارج از کانادا وجود دارد. بنابراین لیستی از دوستان، آشنایان و اقوامی که در کانادا دارید را تهیه کرده و با آن‌ها در مورد برنامه مهاجرت خود به کانادا صحبت کنید. از آن‌ها بخواهید برای شما به دنبال کارفرمایان بالقوه مرتبط بگردند. مهم است که کارفرمایی را انتخاب کنید که حوزه فعالیت آن با زمینه کاری شما مشابه باشد. چون برای استخدام در کانادا نیازمند تخصص هستید و این تخصص باید در حوزه شغل مربوطه باشد. از طریق آشانایان خود با شرکت‌های مختلف کانادایی آشنا شده و برای آن‌ها رزومه ارسال کنید. اما اگر آشنایی در کانادا ندارید نگران نباشید، باز هم راه‌هایی هستند که از طریق آن‌ها بتوانید جاب آفر دریافت کنید. 

  • مستقیما از اینترنت با کارفرمایان تماس بگیرید

اینترنت منبع اصلی فرصت‌های شغلی است و در آن می‌توانید نمونه‌هایی فوق‌العاده عالی از موقعیت‌های شغلی را انتخاب کنید که مناسب شما هستند. شرکت‌های کانادایی معمولا در سایت‌ خود موقعیت‌های شغلی مورد نیازشان را ارائه می‌کنند. اگر با نام این شرکت‌ها آشنا هستید می‌توانید با جستجو در اینترنت وارد سایت آن‌ها شده و برای دریافت جاب آفر اقدام کنید. سعی کنید به دنبال شرکت‌هایی باشید که موقعیت‌های شغلی مرتبط با شرایط شما را ارائه می‌کنند. 

  • از طریق آژانس‌های استخدام بین‌المللی اقدام کنید

آژانس‌های استخدام بین‌المللی در اکثر کشورها وجود دارند که نیروهای ماهر را برای شرکت‌های مختلف جذب می‌کنند. به دنبال این آژانس‌ها در کشور خود باشید و با ارسال رزومه و مدارک لازم پرونده جاب آفر خود را در این آژانس‌ها تنظیم کنید. در این آژانس‌ها موقعیت‌های شغلی متفاوتی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید شغلی متناسب با رشته تحصیلی و سابقه کاری خود پیدا کرده و برای اشتغال اقدام کنید. البته این آژانس‌های استخدام بین‌المللی در همه کشورها وجود ندارند و در برخی موارد از طریق کشور دیگری می‌توانید اقدام کنید. 

  • از طریق Job Bank اقدام کنید

یکی از روش‌های متداولی که از طریق آن‌ها می‌توانید جاب آفر دریافت کرده و مشغول به کار در کانادا شوید، درخواست از طریق Job Bank وب‌سایت کار دولت فدرال کانادا است. ابتدا وارد این سایت شده و به عنوان یک جویای کار ثبت‌نام کنید. در این بانک مشاغل، می‌توانید شغل‌های متنوعی از سراسر کانادا را ببینید. با توجه به شرایط فعلی، رشته تحصیلی، سابقه کاری و مهارت‌های خود یکی یا چند تا از شغل‌ها را انتخاب کرده و برای کارفرما رزومه ارسال کنید. کارفرما پس از بررسی رزومه شما برای مصاحبه کاری تماس خواهد گرفت. 

  • لینکدین را چک کنید

شبکه اجتماعی لینکدین برای اشتراک موضوعات مربوط به مشاغل طراحی شده است. در این شبکه اجتماعی می‌توانید مشاغل مختلفی را پیدا کنید. بسیاری از شرکت‌های مطرح بین‌المللی که شعبه‌ای در کانادا دارند، نیاز به استخدام خود را در این شبکه اجتماعی ثبت می‌کنند. 

  • وب‌سایت‌های کاریابی را بررسی کنید

وب‌سایت‌های کاریابی یکی از آن مواردی است که می‌توانید مشاغل متنوعی را در آن‌ها پیدا کنید. این وب‌سایت‌ها با دریافت مبلغی از کارفرمایان، آگهی استخدام آن‌ها را در سایت خود به نمایش می‌گذارند و از طریق آن‌ها می‌توانید شغل مورد نظرتان را پیدا کنید. این وب‌سایت‌ها معمولا مشاغلی در سراسر کانادا را پوشش می‌دهند بنابراین با اعمال فیلترهایی مثل مکان کار، نوع شغل، میزان حقوق دریافتی و بسیاری موارد دیگر می‌توانید انتخاب‌های خود را محدود کرده تا شغل مناسب‌تری را پیدا کنید. 

  • از طریق آژانس مهاجرتی اقدام کنید

بسیاری از آژانس‌های مهاجرتی خدمتی ارائه می‌دهند که شامل جستجوی شغل و دریافت جاب آفر با توجه به شرایط متقاضی است. با استفاده از این خدمت دیگر نیازی نیست روش‌های فوق را امتحان کنید و تنها کافی است اطلاعات و رزومه خود را در اختیار آژانس مهاجرتی قرار دهید. 

اهمیت جاب آفر و اطلاعات درج شده در آن

نامه پیشنهاد شغلی یا جاب آفر در واقع یک نامه ارتباطی بین کارفرما و شماست که نشان می‌دهد برای کدام شغل و با توجه به چه شرایطی انتخاب شده‌اید. پس جاب آفر در واقع توسط کارفرما و برای متقاضی ارسال می‌شود که تمامی شرایط لازم برای استخدام را داشته است. 

جاب آفر دارای اطلاعات مختلفی است که نشان می‌دهد شما با توجه به چه شرایطی مشغول به کار خواهید شد. یک جاب آفر باید دارای اطلاعات زیر باشد. 

  • نام و آدرس کارفرمایی که قرار است با آن کار کنید. 
  • عنوان شغلی که برای آن پذیرفته شده‌اید.
  • نام شرکتی که قرار است در آن کار کنید.
  • نام شما به عنوان متقاضی باید در آن درج شود.
  • عنوان شغل پیشنهادی با توجه به شغل درخواستی درج می‌شود.
  • شرح وظایف شغلی و اینکه چه کارهایی باید انجام دهید. 
  • تاریخ شروع همکاری و میزان پرداختی‌ها* و کسورات در آن ذکر می‌شود.
  • ساعت کاری در آن مشخص می‌شود.
  • اگر مزایایی شغلی دارید باید آمده باشد. 

*میزان پرداختی که کارفرما برای شما تعیین می‌کند نباید پایین‌تر از حقوق استاندارد باشد. کارفرما باید حقوقی مساوی یا بیشتر از متوسط حقوق مورد تایید در آن شغل را پیشنهاد دهد. 

کارمند احتمالی باید شرایط پیشنهاد شغلی را به خوبی بررسی کرده و سپس برای رد یا پذیرش آن اقدام کند. پیشنهاد شغلی بسته به موقعیت ممکن است قابل مذاکره باشد. بعضی از موقعیت‌های شغلی از نظر دامنه دستمزد و سایر مزایا می‌توانند انعطاف‌پذیر باشند اما این موضوع در مورد همه صدق نمی‌کند. 

قوانین ارائه جاب آفر در کانادا

برای ارائه یک پیشنهاد شغلی، کارفرما باید قوانینی را رعایت کند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • اگر شغل مورد نظر درآمد بالایی دارد، کارفرما باید آگهی شغلی را در حداقل ۳ منبع شامل روزنامه و سایت‌های شغلی پربازدید منتشر کند. اما اگر شغل دارای درآمد پایین است، کارفرما باید حداقل در ۵ منبع آن را منتشر کند. 
  • شهروندان کانادایی و افراد مقیم این کشور در اولویت هستند، پس کارفرما قبل از ارائه پیشنهاد کاری به یک خارجی باید آگهی استخدام را در کانادا منتشر کند. این آگهی استخدام باید به مدت ۴ هفته متوالی در کانادا منتشر شود. 
  • اگر پس از ۴ هفته، هیچ شهروند یا مقیم کانادا صلاحیت لازم برای دریافت شغل را نداشت، کارفرما باید از اداره کار و توسعه اجتماعی کانادا مجوزی به نام LIMA دریافت کند. این مجوز نشان می‌دهد که استخدام نیروی کار خارجی برای آن شغل خاص تاثیر منفی روی بازار کار کانادا ندارد و باعث بیکار شدن نیروهای کار این کشور نمی‌شود. 
  • کارفرما موظف است ظرف مدت ۳ ماه پس از دریافت LIMA آگهی شغلی را ارسال کند. 
  • کارفرما پیشنهاد کاری را طبق همان اطلاعاتی که در بخش قبلی ارائه کردیم ارسال می‌کند. 

شرایط جاب آفر کانادا

جاب آفری که یک کارفرمای کانادایی برای متقاضیان خارجی ارسال می‌کند باید دارای شرایطی باشد. این شرایط به شرح زیر است.

  • یک جاب آفر باید معتبر باشد. این مهم‌ترین نکته در مورد جاب آفرهای کانادایی است. یک جاب آفر جعلی می‌تواند شما را برای همیشه از ورود به خاک کانادا محروم کند. اگر پیشنهاد کاری معتبر نباشد نمی‌توانید ویزای کار دریافت کنید و در سیستم اکسپرس انتری هم امتیازی به شما تعلق نمی‌گیرد.
  • جاب آفر باید برای یک شغل تمام وقت و غیرفصلی باشد. حداقل ساعت کار در پیشنهاد کاری باید ۳۰ ساعت باشد. 
  • حداقل مدت زمان جاب آفر باید ۱ سال باشد. 
  • کارفرما باید برای ارائه جاب آفر مجوز LIMA را دریافت کرده باشد. 

مدارک لازم برای دریافت جاب آفر کانادا

حالا که با منابع انتخاب شغل و شرایط دریافت جاب آفر آشنا شدید، لازم است بدانید برای دریافت جاب آفر چه مدارکی باید به کارفرما ارائه دهید. 

  • رزومه کاری که شامل سوابق تحصیلی، سوابق شغلی و مهارت‌ها و تخصص‌های شما باشد. 
  • توصیه‌‌نامه از کارفرمای قبلی خود دریافت کنید. این توصیه‌نامه برای اثبات توانایی شما در انجام شغل مورد نظر دریافت می‌شود. 
  • اگر قبلا کار آزاد داشته‌اید، باید مدارک آن را ارائه دهید. 
  • مدارک دانشگاهی و ریز نمرات را ارائه دهید.
  • مدارک تمکن مالی ارائه دهید. این مدارک شامل پرینت حساب بانکی است که با توجه به تعداد افراد مبلغ آن متفاوت خواهد بود. 

وقتی مدارک فوق را برای یک کارفرمای کانادایی ارسال می‌کنید، کارفرما بر اساس آنچه در قسمت قبلی ارائه شد اقدام می‌کند. در صورتی که شهروند یا مقیم کانادا برای کار مورد نظر شما درخواست ندهد، کارفرما می‌تواند برای ارائه پیشنهاد شغلی به شما اقدام کند. 

وقتی پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی دریافت کردید، برای اخذ ویزای جاب آفر باید هزینه‌های فوق را بپردازید. پس از دریافت LIMA توسط کارفرما، جاب آفر شما باید تمدید شود. در مرحله بعد باید فرم آنلاین برای ویزای کار را پُر کنید. پس از آن باید برای انگشت‌نگاری اقدام کرده و در نهایت نیز برای دریافت ویزای کار به سفارت مراجعه کنید. 

همان‌طور که می‌دانید متقاضیان خارجی می‌توانند از طریق جاب آفر برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند. بنابراین اگر شرایط دریافت جاب آفر را داشته باشید و موفق به دریافت ویزا شوید پس از مدتی می‌توانید برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید. از جمله روش‌هایی که می‌توان برای اقامت دائم کانادا از طریق جاب آفر اقدام کرد می‌توان به اکسپرس انتری و برنامه‌های مهاجرت استانی PNP اشاره کرد. 

جمع‌بندی

دلایل زیادی وجود دارد که متقاضیان خارجی برای کار در کانادا اقدام می‌کنند. برای دریافت ویزای کاری کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها، اخذ جاب آفر از یک کارفرمای کانادایی است. در این مقاله شرایط جاب آفر، نحوه دریافت آن و قوانین مربوط به پیشنهاد کاری بررسی شدند. اگر شما هم به دنبال اشتغال در کانادا هستید از طریق دریافت جاب آفر می‌توانید در این کشور مشغول به کار شده و پس از مدتی برای اقامت دائم اقدام کنید. شما از کدام طریق برای دریافت جاب آفر اقدام می‌کنید؟

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar