نکاتی در مورد پرونده های سرمایه گذاری کبک و مصاحبه آن
18 اکتبر 2011 - 20:27
بازدید 413
8

علی مختاری؛ در جریان نشستهای کنپارس تعدادی از دوستان متقاضی سرمایه گذاری حضور داشتند و سوالاتی را در این زمینه مطرح می کردند و به آنها وعده دادم در پستی به این موضوع بپردازم. در این مطلب به مهمترین نکاتی که باید مورد توجه این دوستان برای آمادگی در شرکت در مصاحبه و کسب نتیجه […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری؛

در جریان نشستهای کنپارس تعدادی از دوستان متقاضی سرمایه گذاری حضور داشتند و سوالاتی را در این زمینه مطرح می کردند و به آنها وعده دادم در پستی به این موضوع بپردازم. در این مطلب به مهمترین نکاتی که باید مورد توجه این دوستان برای آمادگی در شرکت در مصاحبه و کسب نتیجه مطلوب باشد اشاره می کنم.

۱- در پرونده های سرمایه گذاری سه اصل مهم وجود دارد که عبارتند از سابقه مدیریت؛ اثبات دارایی موجود و ارزش آنها و از همه مهمتر اثبات مشروعیت اموال که با ارایه سند توصیفی قابل توجیه است. در اداره مهاجرت کبک هر افسر نقطه تمرکز متقاوتی دارد گاه بر مدیریت تمرکز ویژه می شود و گاه بر دارایی اما آنچه مسلم است نباید تعارضی در پرونده مشاهده شود و باید حتما تعادل در آن برقرار باشد.

۲- در مورد سابقه مدیریت اگر صاحب بیزنس هستید داشتن حداقل دو کارمند تمام وقت در سهم شما و اگر مدیر بیزنس دیگری بوده اید اداره حداقل ۵ نیروی تمام وقت شرط است و مهمترین دلیل مثبته برای آن نیز ارایه لیست بیمه است. در بعضی موارد لازم است چارت سازمانی موسسه محل اشتغال و گواهی از کارفرما نیز ارایه شود به خصوص اگر نام شما به عنوان مدیر در اسناد ثبتی آن موسسه نباشد.

۳- در مورد دارایی آنچه محاسبه می شود املاک دارای سند قطعی؛ پول نقد در حسابهای سپرده در بانکهای غیردولتی؛ ارزش سهام و بیزنس است و مواردی مانند اتومبیل و یا موجودی ارزی نقدی (که در بانک نسپرده اید)؛ طلا یا سکه برای اشخاص قابل محاسبه نیست. 

۴- لازم است سابقه کسب اموال روشن باشد از اینرو باید منشا مالکیت هر یک از دارایی ها توضیح داده شود و متناسب با در آمد و نیز معاملات سابق قابل پذیرش باشد. برای هر یک از معاملات سابق نیز ارایه مدارک مثبته مانند مبایعه نامه و گاه مدارک پرداخت و دریافت وجه ضروری است. در این خصوص باید توجه داشت که باید منطقا خرید ملک و یا در اختیار داشتن پول نقد در زمان معین با شرایط مالی فرد در آن دوره قابل توجیه باشد که البته این بخش از کار به شکل ارایه پرونده و تبحر مشاور شما بستگی بسیار دارد.

۵- یکی از مهمترین نقاط تمرکز حسابهای بانکی است که گاه افسران با حوصله بسیار به آن می پردازند. حسابهای شما نباید رقم غیر قابل توجیه در آن باشد مثلا اگر شما مدیری هستید که ۵ میلیون تومان در آمد شما در ماه است ورود و خروج یک مبلغ ۵۰ میلیون تومانی در صورتحساب بانکی شخصی شما در یک سال گذشته نیازمند توجیه است. این توجیه می تواند خرید یا فروش ملک؛ دریافت پاداش هیات مدیره و ….. باشد ولی نمی توانید در جلسه مصاحبه بدون آمادگی برای ارایه توضیح وارد شوید. در این مورد حسابهای بیزنس هم باید به دقت مورد توجه واقع شوند.

۶- در جلسه مصاحبه افسر کبک اصول همه مدارکی را که ارایه کرده اید از شما می خواهد و باید آنها را همراه خود داشته باشید. اخیرا به اینکه ترجمه ها مهر دادگستری داشته باشند بسیار حساس شده اند بنابراین اطمینان حاصل کنید مترجم شما مهر دادگستری را روی مدارک شما زده است.

۷- یکی از مهمترین دلایل رد پرونده های ایرانی یافتن و گاهی توهم یافتن تعارض در پرونده از سوی افسران است. پیش آمده است که افسر با سرچ در اینترنت نام مشابه متقاضی و یا شریک متقاضی را در شرکت دیگری یافته است و مدعی شده است که متقاضی در جهت مخفی کردن حقیقت تلاش کرده است از اینرو ما در پرونده های خود قبل از هر چیز از این موضوع اطمینان حاصل می کنیم.

۸- اخیرا تعدادی افسر کم تجربه در کبک به کار گرفته شده اند که گاه در فهم بعضی نکات پرونده ایرانیان با مشکل مواجهند و ممکن است سوالاتی مطرح کنند که از سوی متقاضی عجیب و احمقانه تلقی شود. متقاضی لازم است در این موارد صبوری پیشه کند و با آرامش سوالات را هر چند احمقانه پاسخ دهد.

۹- بسیار مهم است که شما آماده به جلسه مصاحبه وارد شوید. امکان کسب این آمادگی معمولا از سوی مشاورین برای متقاضیان فراهم می شود. در کنپارس پرونده هرمتقاضی قبل از جلسه مصاحبه بارها با وی مرور می شود و پاسخ همه سوالات متصور به فرض داشتن سخت گیرترین افسر مرور می شود و اطمینان می یابیم که متقاضی تسلط کامل بر پرونده خود دارد.

۱۰- نکته آخر اینکه رد پرونده ای در مصاحبه به معنی پایان داستان نیست و خوشبختانه بخش تجدید نظر کبک با دقت و سرعت قابل قبول مانع از تضییع حقوق موکلین می شوند.

سوالات خود را در وبلاگ من مطرح کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar