نقش مهاجران در انتخابات پیش رو
07 سپتامبر 2021 - 10:09
بازدید 973
30
مسائل مربوط به مهاجران از جمله اولویت‌های اصلی دولت آینده است
ارسال توسط :
پ
پ

بر اساس «آمار کانادا» (Statistics Canada)، در انتخابات سال 2019، 75 درصد از مهاجرانی که شهروند کانادا بودند، در رأی دهی شرکت کردند. میزان مشارکت شهروندان متولد کانادا در آن انتخابات، 78 درصد بود. این آمار حاکی از آن است که مهاجران نقش قابل توجهی در تعیین دولت ایفا کرده اند.

 

به طور میانگین، 85 درصد مهاجران پس از واجد شرایط شدن، شهروندی کانادا را دریافت می‌کنند.

 

انتخابات 20 سپتامبر یکی از مهم‌ترین انتخابات در تاریخ کانادا است. با وجود نرخ بالای واکسیناسیون و بهبود شرایط اقتصادی، این کشور همچنان با چالش‌های مربوط به کرونا روبروست که تا دهه‌های آینده ادامه خواهد داشت.

 

در این میان، چندین موضوع عمده سیاسی وجود دارد که مهاجران را تحت تأثیر قرار خواهد داد. از آنجا که کانادا از نظر اقتصادی به حضور مهاجران وابسته است، دولت جدید باید توجه خاصی به این موضوعات داشته باشد:

 

  • سیاست اقتصادی

یکی از دلایلی که مهاجران برای آن به کانادا می‌آیند، فرصت‌های اقتصادی بهتر است. با اینکه اقتصاد کانادا نسبت به سایر کشورها، در شرایط بهتری قرار دارد، بازار کار آن هنوز بهبود نیافته و نیروی کار مهاجر از جمله افرادی هستند که به شدت تحت تأثیر همه گیری قرار گرفته اند. از این رو، دولت جدید ملزم به داشتن برنامه‌ای مناسب برای پشت سر گذاشتن چالش‌های اقتصادی خواهد بود.

 

 

  • قوانین سفر

اگرچه محدودیت‌های ورود به کانادا کاهش یافته است، برخی از مهاجران کماکان اجازه ورود به کانادا را ندارند. دولت جدید باید سیاست مناسبی را در نظر بگیرد تا علاوه بر حفظ سلامت عمومی جامعه و کنترل وضعیت کووید19، از اتباع خارجی استقبال کند. کانادا در سال جاری، هدف بلندپروازانه پذیرش بیش از 400.000 مقیم دائم جدید را در نظر دارد؛ اهداف مشابهی نیز تحت «طرح ظرفیت پذیرش مهاجر تا سال 2023»، در نظر گرفته شده است.

 

چگونگی عملکرد سیستم انتخابات کانادا

  • پردازش درخواست‌ها

همه گیری کرونا باعث تأخیر در سیستم پذیرش درخواست‌های مهاجرتی شده است. به همین دلیل، رویکرد دولت جدید برای مقابله با این چالش، تأثیر عمده‌ای بر مهاجران خواهد داشت. بسیاری از پرونده‌های به تأخیر افتاده در سیستم اداره مهاجرت، مربوط به اعضای خانواده مهاجرانی است که خودشان در کانادا حضور دارند، اما از عزیزان خود دور مانده اند.

 

 

  • شهروندی کانادا

دولت فعلی پیش از این وعده داده بود که هزینه‌های شهروندی را به طور کلی حذف کند، اما در میان همه گیری، از تحقق این هدف باز مانده است. دولت جدید باید تصمیم بگیرد که آیا به این وعده عمل می‌کند، یا قصد افزایش/کاهش هزینه‌های مربوط به پروسه شهروندی را دارد.

 

 

  • برنامه اسپانسرشیپ پدر و مادران، و پدربزرگ‌ها، و مادربزرگ‌ها

برنامه «PGP» به دلیل چالش‌های متعددی که دولت کانادا طی این سال‌ها با آن روبرو بوده، در موقعیت خاصی قرار دارد. «PGP» در بین مهاجران بسیار محبوب است، اما به دلیل تعداد محدود اسپانسرها، نیازمند تعدیل و برنامه ریزی دقیق است. از این رو، و با توجه به تقاضای روزافزون اتباع خارجی برای شرکت در این برنامه، دولت جدید باید مناسب‌ترین زیرساخت را برای مدیریت «PGP» در نظر بگیرد.

 

موارد فوق صرفاً یک تصویر کلی از موضوعات کلیدی موردبحث در انتخابات پیش رو است، که مستقیماً مهاجران را تحت تأثیر قرار خواهد داد. با توجه به آمار مشارکت مهاجران در انتخابات کانادا، انتظار می‌رود امسال نیز بخش قابل توجهی از این افراد جزو رأی دهندگان باشند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar