موفقیت در کانادا – بخش نهم: نیاز به بازنگری مداوم
04 فوریه 2010 - 15:12
بازدید 221
7

  مجید بسطامی  برقراری اعتدال و توازن یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین وظایف فردی است که موفقیت را جستجو می‌کند. اعتدال میان واقع‌گرایی و آرمان‌گرایی؛ میان شکیبایی و نمایش سرعت عمل، میان تفکر عمیق و عمل عاجل، میان قناعت و بلندپروازی؛ میان نیازهای خویشتن و خانواده و ده‌ها مورد دیگر. در واقع، آنچه احساس موفقیت […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

مجید بسطامی 

برقراری اعتدال و توازن یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین وظایف فردی است که موفقیت را جستجو می‌کند. اعتدال میان واقع‌گرایی و آرمان‌گرایی؛ میان شکیبایی و نمایش سرعت عمل، میان تفکر عمیق و عمل عاجل، میان قناعت و بلندپروازی؛ میان نیازهای خویشتن و خانواده و ده‌ها مورد دیگر. در واقع، آنچه احساس موفقیت را در ما پدید می‌آورد میزان موفقیت ما در حفظ این تعادل‌هاست. و این امر مهم اتفاقی حاصل نمی‌شود. برای مهاجرت قانونی و سریع به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک و فدرال و یا نیروی متخصص کبک و فدرال با شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری تماس بگیرید. 

چگونه می‌توانیم در مسیر این تعادل و توازن حرکت کنیم؟ هر کس روشی دارد. این چیزی نیست که با یک حرکت یک بار برای همیشه انجام شود. تداوم می‌خواهد و دقت. و دو چیز از مهم‌ترین عناصر آن است: نقادی دقیق و اراده اصلاح یا در یک کلام بازنگری در مسیر حرکت.   این مطلب توسط تیم نویسندگان شرکت کنپارس معتبرترین شرکت خدمات مهاجرت در ایران زیر نظر دکتر مختاری تهیه شده است. اگر این مطلب را در سایتی به جز سایت پارس کانادا  دات کام می خوانید لطفا به ما با ایمیل [email protected] اطلاع دهید.

در پست قبلی به موضوع مشخص کردن هدف‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت و تاثیر آن در کسب موفقیت اشاره شد. اما این هدف‌گذاری باید از دل یک نگاه نقادانه استخراج شود تا در عین حرکت به سمت ایده‌آل‌ها، واقع‌گرایانه باشد وگرنه شرط رعایت تعادل و توازن نقض خواهد شد. برای مهاجرت قانونی و سریع به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک و فدرال و یا نیروی متخصص کبک و فدرال با شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری تماس بگیرید. 

در این سال‌ها کسانی را دیده‌ام که آشکارا در اداره زندگی خود در کانادا ناموفق بوده‌اند. البته شکست‌ها یا فرودهای موقت در این کشور چندان عجیب نیست. این اصولا از مشخصات اقتصادهای آزاد است و با بحث جهانی شدن اقتصاد، ابعاد و عمق بحران‌های آن هم جهانی شده است. افراد ممکن است برای دوره‌های زمانی کوتاه یا بلندمدت از کار بیکار شوند؛ ممکن است بیزینس آنها ورشکسته شود؛ ممکن است سهامی که روی آن حساب باز کرده‌اند پولی سیاهی هم نیارزد و خیلی حالت‌های ممکن دیگر. اما همه آنها که در مسیر موفقیت گام برمی‌دارند، خواه موفقیت اقتصادی یا تحصیلی یا موفقیت به معنایی عام‌تر- موفقیت در زندگی- به خوبی می‌دانند و تجربه کرده‌اند که این گونه وقایع و اتفاقات در زندگی آنها موقتی است، چون سوز سرمایی که می‌گذرد؛ ممکن است بارها بوزد و بارها آزار بدهد اما تبعش موقتی‌ست. گذران بودن بخشی جدایی‌ناپذیر از وجودش است.  این مطلب توسط تیم نویسندگان شرکت کنپارس معتبرترین شرکت خدمات مهاجرت در ایران زیر نظر دکتر مختاری تهیه شده است. اگر این مطلب را در سایتی به جز سایت پارس کانادا  دات کام می خوانید لطفا به ما با ایمیل [email protected] اطلاع دهید.

البته عکس همین موضوع درباره کسانی‌که در مسیر عدم موفقیت هم گام می‌زنند صادق است. زندگی بسیاری از مشاهیر (ناموفق) را هم که مطالعه می‌کنی می‌بینی که موفقیت‌های دوره‌ای یا موسمی در زندگی آنها حتی اگر بسیار عظیم بوده و حتی اگر منشا اتفاقات مهمی در تاریخ بشریت شده باشد، برای آنها حکم باران بهاری را داشته است.  برای مهاجرت قانونی و سریع به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک و فدرال و یا نیروی متخصص کبک و فدرال با شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری تماس بگیرید. 

شاید برندگان بلیط‌های بخت آزمایی یا به قول اینجایی‌ها «لاتاری تیکت» بهترین معرف این دسته از افراد باشد. در تحقیقاتی که چند سال قبل در مورد برندگان این بلیط‌ها در آمریکا انجام شد مشخص گشت که اندکی بیش از نیمی از آنها چند سال پس از این موفقیت عظیم در شرایط اقتصادی بدتر یا نهایتاً در همان حد گذشته زندگی می‌کرده‌اند با این تفاوت که برای مدتی کوتاه طعم رفاه زیاد را هم چشیده بودند و لذا حتی اگر میزان این رفاه در همان حد قبل هم بوده باشد، در واقع برایشان عذاب بوده است.   این مطلب توسط تیم نویسندگان شرکت کنپارس معتبرترین شرکت خدمات مهاجرت در ایران زیر نظر دکتر مختاری تهیه شده است. اگر این مطلب را در سایتی به جز سایت پارس کانادا  دات کام می خوانید لطفا به ما با ایمیل [email protected] اطلاع دهید.

این تحقیق تصویر روشنی از گذشته برندگان و موفقیت‌های پیشینی آنها ارائه نکرده بود اما مطمئن هستم که اگر حوزه این ارزیابی را گسترده‌تر کنیم درخواهیم یافت که آنها که دچار مشکل نشده بوده‌اند آن دسته‌ای بوده‌اند که در گذشته هم (حتی اگر درآمد خیلی زیادی نداشته‌اند) در مسیر موفقیت و رضایت از شرایط و زندگی توام با درایت، عقلانیت و برنامه‌ریزی حرکت می‌کرده‌اند. در واقع این جهش مالی در زندگی برندگان تاثیر رادیکال و تعیین کننده‌ای در جهت موفقیت بلندمدت آنها نداشته بلکه شدت و ضعف یا مدت آن را متاثر کرده بود. برای مهاجرت قانونی و سریع به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک و فدرال و یا نیروی متخصص کبک و فدرال با شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری تماس بگیرید. 

به همین دلیل است که باید مفهوم موفقیت را در بازه‌های زمانی طولانی‌مدت‌تر جستجو کرد و به دنبال آن نشانه‌ها، مفاهیم یا مشخصات از موفق بودن گشت که دوام طولانی‌تری داشته باشند. نه می‌توان موفقیت را در حد موفقیت مالی تنزل داد و نه موفقیت در زندگی را می‌توان به یک دوره زمانی خاص محدود کرد.  این مطلب توسط تیم نویسندگان شرکت کنپارس معتبرترین شرکت خدمات مهاجرت در ایران زیر نظر دکتر مختاری تهیه شده است. اگر این مطلب را در سایتی به جز سایت پارس کانادا  دات کام می خوانید لطفا به ما با ایمیل [email protected] اطلاع دهید.

گفتم که سال‌هاست کسانی را دیده‌ام که بر مدار عدم موفقیت قرار گرفته‌اند اما تلاش درخور توجهی برای شکستن این حلقه و خروج از این موقعیت نشان نمی‌دهند. با دقت در وضعیت اغلب آنها درمی‌یابیم که عمدتا در یکی یا هر دوی آنچه بیان شد ضعف دارند: یا اهل ارزیابی و نقد شرایط و مسیری که در آن قرار دارند و سنجش نقاط قوت و ضعف آن نیستند و یا اینکه به هر دلیل، میل و توان بازگشت از خطاهای گذشته و اصلاح مسیر را ندارند. برای مهاجرت قانونی و سریع به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک و فدرال و یا نیروی متخصص کبک و فدرال با شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری تماس بگیرید. 

کسی که ۵ سال تمام است که زندگی خود و خانواده را اسیر موفقیت در آزمون‌های پزشکی قرار داده و هربار با یک نتیجه مردودی به نقطه شروع بازمی‌گردد یا آنکه هنوز در مسیر رفع ایرادات کلیدی زبان انگلیسی‌اش امروز را فردا می‌کند نمونه‌هایی از این افراد هستند.  این مطلب توسط تیم نویسندگان شرکت کنپارس معتبرترین شرکت خدمات مهاجرت در ایران زیر نظر دکتر مختاری تهیه شده است. اگر این مطلب را در سایتی به جز سایت پارس کانادا  دات کام می خوانید لطفا به ما با ایمیل [email protected] اطلاع دهید.

باید توجه داشت که همیشه امکان بازگشت و اصلاح مسیر فراهم نیست؛ یا اینکه هزینه‌های آن با قبل قابل مقایسه نیست. شما در پایان سال اول تحصیل در کالج یا دانشگاه می‌توانید درباره تغییر رشته بیاندیشید؛ بعد از پایان تحصیل و دریافت مدرک تحصیلی در یک رشته هم می‌توانید به این نتیجه برسید که به درد آن رشته نمی‌خورید یا کار در آن رشته به اندازه کافی فراهم نیست و یا… و به هر دلیلی برای آغاز یک رشته تحصیلی دیگر اقدام کنید اما آیا مجموعه هزینه‌های این دو رفتار یکی است؟ چه از نظر مالی، چه زمانی، چه انگیزه‌سازی برای آینده؟ آیا هر دو این حرکت‌ها می‌توانند در راستای یک رفتار عاقلانه و در جستجوی موفقیت تعبیر شوند؟برای مهاجرت قانونی و سریع به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک و فدرال و یا نیروی متخصص کبک و فدرال با شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری تماس بگیرید.   

اندیشه انتقادی، رفتار منتقدانه نسبت به عمل خود و آمادگی برای تغییر مسیر یا بازگشت‌های کوچک یا بزرگ به معنای این نیست که افراد موفق، افرادی متزلزل و همیشه در حال از این شاخ به آن شاخ شدن هستند. اتفاقاً همین نوع رویکرد سبب می‌شود که آنها انتخاب‌های دقیق‌تری داشته و کمتر از عامه مردم به تغییر مسیر نیازمند شوند. اما مهم این است که اگر چنین کاری ضروری شد، در اولین فرصت این ضرورت شناسایی و بدون تردید به آن عمل شود. در چنین حالتی است که هدف‌گذاری و مدیریت زمان که در پست‌های آینده به مرور با جزییات آنها آشنا خواهیم شد به کار خواهند آمد. این مطلب توسط تیم نویسندگان شرکت کنپارس معتبرترین شرکت خدمات مهاجرت در ایران زیر نظر دکتر مختاری تهیه شده است. اگر این مطلب را در سایتی به جز سایت پارس کانادا  دات کام می خوانید لطفا به ما با ایمیل [email protected] اطلاع دهید.

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar