مهاجرت طریق استان کبک – پاسخ به نگرانیها (بخش اول: اطلاعات عمومی در باره کبک)
12 جولای 2009 - 2:38
بازدید 245
7

نگارنده: علی مختاری همانگونه که خوانندگان این سایت مطلعند بر اساس قانون سی-۵۰ پذیرش مهاجر در قالب برنامه نیروی متخصص فدرال به ۳۸ عنوان شغلی محدود شده است. از اینرو بسیاری از دوستان که شرایط مناسبی نیز از نظر سنی، تحصیلی و سوابق شغلی دارند ولی شغل آنها در میان لیست ۳۸ گانه با این […]

ارسال توسط :
پ
پ

نگارنده: علی مختاری

همانگونه که خوانندگان این سایت مطلعند بر اساس قانون سی-۵۰ پذیرش مهاجر در قالب برنامه نیروی متخصص فدرال به ۳۸ عنوان شغلی محدود شده است. از اینرو بسیاری از دوستان که شرایط مناسبی نیز از نظر سنی، تحصیلی و سوابق شغلی دارند ولی شغل آنها در میان لیست ۳۸ گانه با این مانع روبرو شده اند. برنامه جایگزین برای اقدام این عزیزان برنامه نیروی متخصص کبک یا Quebec Permanent Worker Program است. بسیاری از عزیزان به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و یا بر اساس شنیده ها تصور می کنند  این برنامه برای آنها مناسب نیست و یا اقدام از این طریق به دلیل الزام به دانستن زبان فرانسه ممکن نیست و از این امکان خود را محروم می کنند. ما در چند مقاله آینده تلاش خواهیم کرد به این نگرانیها پرداخته و تصویر صحیحی از کبک، مهاجرت از طریق کبک و نیز الزامات آن ارائه کنیم. این مقالات به تدریج  در پاسخ به سوالات زیر در این وب سایت منتشرخواهد شد. بدیهی است سوالات بیشتر و دغدغه هایی که دوستان در آینده مطرح می کنند به این لیست اضافه خواهد شد. 

 

– کبک کجاست و چگونه جایی است؟ (اطلاعات عمومی درباره کبک)

– دریافت اقامت از طریق برنامه نیروی متخصص کبک چگونه ممکن است؟ تفاوت آن با سیستم فدرال چیست؟ چه مدت به طول می انجامد؟ و …

– آیا با دریافت اقامت از کبک می توانیم در دیگر نقاط کانادا زندگی کنیم؟

– چقدر لازم است برای مهاجرت زبان فرانسه بدانیم؟ برای زندگی در کبک چقدر فرانسه مهم است؟

– آموزش و تحصیل در کبک چگونه وضعیتی دارد؟ چقدر باید فرانسه بدانیم؟

– مشخصات بازار کار کبک چیست؟ نقش زبان فرانسه درفرآیند کاریابی چیست؟

– مزایا و معایب زندگی در استان کبک چیست؟

– آیا لازم است نگران جدایی این استان از کانادا باشیم؟ چقدر موضوع جدی است؟

 

 

بخش اول: اطلاعات عمومی درباره کبک

 

کبک از نظر وسعت بزرگترین استان کاناداست و در شرق این کشور قرار دارد. این استان یک چهارم جمعیت کانادا معادل ۷۶۰۰۰۰۰ نفر را در خود جای داده است و از این جهت دومین استان پس از انتاریوست. مرکز سیاسی این استان شهر کبک سیتی و بزرگترین شهر آن مونترآل است که نیمی از جمعیت کبک را در خود جای داده است. زبان فرانسه زبان مادری ۸۳ درصد کبکی هاست اما اکثر کبکی ها به هر دو زبان انگلیسی و فرانسه تسلط دارند. ۸ درصد مردم کبک نیز زبان مادریشان انگلیسی است و ۹ درصد ربان مادری اشان زبانی غیر از انگلیسی و فرانسه است. جمعیت غیر فرانسه زبان کبک بیشتر در بخش غربی مونترآل زندگی می کنند.

فرانسویها اولین کسانی هستند که به کانادای امروزی آمدند و نام آنرا فرانسه نو نهادند. بعدها با حضور انگلیسیها در این سرزمین جنگهایی میان آنها سر گرفت و در نهایت تنها کبک برای فرانسویها باقی ماند. اولین مهاجرین کبک  سواحل دو طرف رودخانه سن لوران مستقر شدند و اکنون نیز شهرهای مهم این استان در حاشیه این رودخانه قرار دارند.

سرزمین کبک آمیزه ای از جغرافیای متنوع است. این سرزمین به سه بخش بزرگ جغرافیایی از شمال به جنوب تقسیم گردیده است. فلات لورنشن حدود ۹۵٪ مساحت کبک را اشغال کرده  و یکی از قدیمیترین عوارض جغرافیایی جهان است. مرز جنوبی آن شامل لورنتید، رشته کوه معروف به تپه های گرد، جنگل ها و دریاچه هاست. زمینهای کم ارتفاع سن لوران دشتی است متشکل از زمین های واقع در حاشیه دو طرف رودخانه با همان نام. در جنوب آن رشته کوه گرد و پر درخت آپالاش سر به فلک کشیده و سرزمین زراعتی را قطع می کند. دامنه این رشته کوه تا ایالات متحده آمریکا ادامه یافته است. در انتها زمینهای کم ارتفاع آرتیک خلیج هودسون را احاطه می کند.

سرزمین کبک سرشار از منابع طبیعی بهمراه جنگلهای سوزنی برگ و پهن برگ و دریاچه های متعدد و رودخانه هاست. صنایع کاغذ، چوب و برق آبی جزو مهم ترین صنایع این استان است. آبادترین منطقه آن دره سن لوران در جنوب، جاییکه مونترال و مرکز کبک قرار دارند می باشد.  رودخانه سن لوران از مهم ترین مناطق آمریکای شمالی محسوب می شود. این رودخانه با طول ۱٬۲۰۰ کیلومتر از عمیقترین رودخانه های جهان و قابل کشتیرانی است.

در کبک چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان وجو دارند. بهارلطیف و کوتاه و پاییزسرد ورنگین است اما فصلهای مشخص تر زمستان و تابستانند. تابستانها داغ و اغلب نمناک، و زمستانهای سرد و نسبتاً طولانی و برفی و همچنین نمناک. در این فصول بسیار متناقض گاهی درجه دمای هوا به ۳۵ درجه سانتیگراد در تابستان و -۳۰ درجه سانتیگراد در زمستان می رسد. دوره برف و سرما در جنوب (در مونترال) چهار ماه و در شمال (در رادیسون) شش ماه است.

بخشی از این اطلاعات از ویکیپدیا برداشته شده است.

برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar