طول عمر بالاتر و سلامت بیشتر کانادایی‌ها در مقایسه با همسایه جنوبی
03 می 2010 - 10:48
بازدید 269
9

    در تحقیقی که در چند سال گذشته انجام شده و ارزیابی پاسخ های داده شده در آن اخیرا در ژورنال BioMed Central منتشر گشته، این نتیجه به دست آمده که کانادایی ها حدود ۳ سال و با سلامتی بیشتر نسبت به امریکایی ها عمر می کنند و یکی از دلایل این امر را […]

ارسال توسط :
پ
پ

 
 

در تحقیقی که در چند سال گذشته انجام شده و ارزیابی پاسخ های داده شده در آن اخیرا در ژورنال BioMed Central منتشر گشته، این نتیجه به دست آمده که کانادایی ها حدود ۳ سال و با سلامتی بیشتر نسبت به امریکایی ها عمر می کنند و یکی از دلایل این امر را می توان در فقدان سیستم عمومی مراقبت های بهداشتی در امریکا دانست.
 

بنابراین تحقیق کانادایی ها می توانند امید داشته باشند که به طور متوسط تا ۷۹.۷ سالگی زندگی کنند در حالی که این عدد برای امریکایی ها ۷۷.۲ سال است.
 

بنابر این اطلاعات، یک جوان سالم ۱۹ ساله کانادایی ۵۲ سال و همتای امریکایی او ۴۹.۳ سال از زندگی خود را پیش رو دارند. دستیار این تحقیق معتقد است که این دو کشور علاوه بر داشتن مرزهای مشترک طولانی، از نظر سبک زندگی مردم در آنها نیز بسیار به هم شبیه هستند و تنها دو عامل بسیار متفاوت در آنها به چشم می خورد: سیستم بهداشتی متفاوت و میزان شیوع فقر.
 

در این تحقیق می بینیم که در کانادا سیستم خدمات بهداشتی عمومی بوده و در همه مراحل رایگان است اما در امریکا دسترسی داشتن به خدمات بیمه بهداشتی با نوع اشتغال افراد، مزایایی که از طریق Medicaid به دست می آورند (برنامه ای بهداشتی که با کمک دولت فدرال و دولت های ایالتی برای افراد و خانواده های کم درآمد و واجد شرایط اجرا می شود) و یا سن و زمانی که از خدمات Medicare استفاده کرده اند (برنامه ای برای بیمه تامین اجتماعی افراد بالای ۶۵ سال و یا افراد واجد شرایط که توسط دولت امریکا اجرا می شود)، بستگی دارد. در ضمن از دهه۱۹۷۰ به این سو هزینه های بهداشتی در امریکا نسبت به کانادا گران تر بوده است. 
 
 

نتایج این تحقیق از طریق گفتگوی تلفنی با ۸ هزار و ۶۸۸ کانادایی و امریکایی سفیدپوست استخراج شده تا احیانا عواملی چون نژاد و غیره روی آن تاثیری نداشته باشد. البته به دلیل تغییراتی که اخیرا قرار است در سیستم خدمات بهداشتی امریکا اتفاق بیفتد این احتمال نیز وجود دارد که بار دیگر در برخی زمینه ها این نظرسنجی تکرار شود و نتایج تازه نیز مورد بررسی قرار گیرد. 
  
 
 

اصل خبر را اینجا ببینید  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar