شورای تجارت خواستار بودجه برای مهاجران متخصص شد
09 مارس 2021 - 14:38
بازدید 511
11

این شورا توصیه هایی را برای حمایت از بهبود اقتصادی به دولت فدرال ارائه کرد. در تاریخ 1 مارس 2021، رهبران تجارت کانادا لیستی از توصیه های مربوط به ارائه بودجه را به دولت فرستادند، و خواستار تمرکز بر رشد بلند مدت و ایجاد شغل شدند. نامه سرگشاده «شورای تجارت کانادا» به معاون نخست وزیر، […]

ارسال توسط :
پ
پ

این شورا توصیه هایی را برای حمایت از بهبود اقتصادی به دولت فدرال ارائه کرد.

در تاریخ 1 مارس 2021، رهبران تجارت کانادا لیستی از توصیه های مربوط به ارائه بودجه را به دولت فرستادند، و خواستار تمرکز بر رشد بلند مدت و ایجاد شغل شدند.

نامه سرگشاده «شورای تجارت کانادا» به معاون نخست وزیر، خانم «کریستیا فریلند»، شامل هفت توصیه اساسی در راستای بهبود اقتصادی می باشد. از جمله این توصیه ها، اهمیت تسهیل مهاجرت برای نیروی کار متخصص خارجی است.

آقای «گولدی هایدر» در این نامه نوشت:

 «کانادا باید سرمایه انسانی خود را با توسعه نیروی انسانی چابک و سازگارتر، تلاش بیشتر برای کمک به جوانان کانادایی در ایجاد مشاغل با ارزش، و تقویت سیستم مهاجرت، پرورش و ارتقا دهد.»

در این نامه همچنین از دولت فدرال خواسته شده تا موانع ادغام بازار کار را برطرف کند. به طور خاص، دولت فدرال مدارک خارجی را مورد توجه قرار می دهد، که مانع کار برخی از نیروی کار متخصص در زمینه های خود می شود. (نمونه ای از این مورد می تواند پزشکی باشد که به جای فعالیت در زمینه پزشکی، رانندگی تاکسی می کند.)

به علاوه، این نامه بار دیگر تأکید می کند که نیروی کار کم درآمد، مهاجر، و همچنین رنگین پوستان و بومیان به طور نامتناسبی تحت تأثیر همه گیری کرونا قرار گرفته اند. آقای «هایدر» خاطر نشان کرد بسیاری از این نیروی کار، برای بازگشت به کار خود نیاز به آموزش مجدد دارند.

وی در نامه مزبور، خواستار ابتکارات آموزشی در راستای «کسب و کار مبتنی بر نتایج ملموس» شده، و به طور خاص به «Palette» (یک سازمان غیرانتفاعی که آموزش فروش و امنیت سایبری را ارائه می دهد)، و «میز گرد تجارت و آموزش عالی» (که آموزش همراه با کار را ارائه می دهد)، اشاره کرد.

در اوائل سال جاری، کانادا به مدت سه هفته به رایزنی های عمومی در راستای ارسال بودجه، مشغول شد. کانادایی ها توانستند آنچه را که می خواهند در بودجه جدید در اولویت قرار گیرد، با دولت مطرح کنند.

دولت فدرال از ماه مارس 2019، بودجه ای را در نظر نگرفته است. آقای «بیل مورنو»، وزیر دارایی پیشین، قصد تنظیم بودجه جدید را در مارس 2020 داشت؛ اما به دلیل عقب گرد ناگهانی اوضاع اقتصادی کانادا طی همه گیری کرونا، این طرح به تعویق افتاد.

هنگامی که خانم «فریلند» ارائه پیشنهادات را در ماه ژانویه آغاز کرد، در مورد عملکرد کانادا در رابطه با بودجه مهاجران صحبت نکرد، اما به خبرنگاران گفت که تمرکز اصلی دولت بر بهبود اقتصادی کانادا از طریق مشاغل خواهد بود.

در پاییز 2020، دولت لیبرال متعهد شد 15 میلیون دلار در سال های 2021 و 2022، به افزایش پشتیبانی موجود برای ادغام تازه واردان در بازار کار اختصاص دهد؛ که با تمرکز بر بخش های مورد نیاز مانند بهداشت، IT، و کار ماهر می باشد. در ماه جولای، کانادا 72.1 میلیون دلار به اداره مهاجرت فدرال اختصاص داد تا سیستم پردازش خود را از پروسه کاغذی به الکترونیکی تغییر دهد.

خانم «کاترین کوپلینسکاس»، سخنگوی خانم «فریلن»، در پاسخ به توصیه های «شورای تجارت» در مورد مهاجرت، این موارد را ذکر کرد:

«جذب نیروی کار با استعداد از سراسر جهان یک بخش اساسی در رشد اقتصاد کانادا و حمایت از بهبود اقتصادی پس از کووید19 به شمار می آید، و کانادا به استقبال از تازه واردان دارای مهارت مورد نیاز برای کمک به رشد اقتصادی کشور ادامه خواهد داد.»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar