رشته فیزیوتراپی در کانادا-قسمت پنجم: نکات تکمیلی در ارزیابی مدارک
07 سپتامبر 2011 - 22:24
بازدید 519
10

ر. رهگشای در اینجا به تعدادی از نکات پراکنده اما مهم در ارتباط با بحث ارزیابی مدارک فیزیوتراپیست‌ها اشاره شده است: *مراحل ارزیابی زمانی آغاز می‌شود که دانشنامه یا مدرک پایان دوره (diploma) و برگه اثبات مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی تنها مدارکی باشند که به دست The Alliance نرسیده باشد. این بدان معنی‌ست که تحصیلات داوطلب باید به اتمام رسیده باشد، ریز نمرات کامل باشند و […]

ارسال توسط :
پ
پ

ر. رهگشای

در اینجا به تعدادی از نکات پراکنده اما مهم در ارتباط با بحث ارزیابی مدارک فیزیوتراپیست‌ها اشاره شده است:

*مراحل ارزیابی زمانی آغاز می‌شود که دانشنامه یا مدرک پایان دوره (diploma) و برگه اثبات مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی تنها مدارکی باشند که به دست The Alliance نرسیده باشد. این بدان معنی‌ست که تحصیلات داوطلب باید به اتمام رسیده باشد، ریز نمرات کامل باشند و داوطلب تنها منتظر اعطای دانشنامه یا مدرک نهایی پایان دوره از طرف دانشگاه یا مرکزی که در آن تحصیل کرده، باشد و همچنین تمام مدارک دیگر کامل و آماده باشند. برای اثبات این امر، مرکزی که داوطلب در آن تحصیل کرده باید در نامه‌ای کتبی و رسمی (نه از طریق ایمیل) تایید کند که داوطلب تمام واحدهای لازم جهت کسب مدرک نهایی را با موفقیت گذرانده است. درآن نامه تاریخ اتمام تحصیلات داوطلب و تاریخی که بناست مدرک نهایی به او اعطا شود باید ذکر گردد. داوطلب می‌تواند «فرم تاییدیه اتمام همه ملزومات برای کسب مدرک نهایی» (Verification of Completion of all Requirements for Degree Form) را که در وبسایت The Alliance یافت می‌شود پرینت بگیرد. این فرم به صورت فایل ۴ صفحه‌ای قابل پرینت گرفتن است. صفحه اول همان برگه‌ای است که باید پر شود. صفحه دوم و سوم راهنمای چگونگی پر کردن فرم است و صفحه آخر، نمونه‌ای از یک فرم پر شده. داوطلب باید از شخص مسوول در مرکز محل تحصیلش بخواهد این فرم را به همراه فرم تقاضای مدارک برای دفتر The Alliance بفرستد. The Alliance همچنین نامه‌ای رسمی از طرف محل تحصیل داوطلب که حاوی تمام اطلاعات خواسته شده در این فرم باشد را قبول دارد. لازم به ذکر است  با اینکه مراحل ارزیابی قبل از دریافت مدرک نهایی آغاز می‌شود، نتیجه ارزیابی قبل از دریافت کپی رسمی آن برای داوطلب ارسال نخواهد شد.

*فرم درخواست به مدت یک سال از زمانی که The Allianceآن را دریافت می‌کند اعتبار خواهد داشت. اگر همه مدارک لازم جهت شروع ارزیابی به The Alliance نرسد، مراحل ارزیابی آغاز نمی‌شود و در صورتی‌که یکسال از تاریخ رسیدن فرم درخواست بگذرد و مابقی مدارک ارسال نشده باشد، پرونده داوطلب بسته می‌شود. تمامی مدارکی که به دست The Alliance رسیده حفظ و بایگانی می‌شوند و هیچگونه مدرک یا مبلغی پس فرستاده نمی‌شود. اگر داوطلب پس از بسته شدن پرونده‌اش مایل بود دوباره سیر ارزیابی فعال شود، باید مجددا فرم درخواست را پر کند و دوباره وجوه لازم جهت رسیدگی و ارزیابی را بپردازد.

**اگر تصادفا داوطلب بیشتر از وجه درخواست شده پرداخت کرده باشد، مازاد مبلغ مورد نیاز پس از شروع ارزیابی به او برگردانده خواهد شد. بنابراین اگر داوطلب متوجه شود کامل کردن مدارک مورد نیاز جهت شروع ارزیابی پرونده‌اش بیشتر از یکسال زمان می‌برد و از طرفی بهمراه فرم درخواستش بیشتر از مبلغ درخواست شده واریز کرده، باید طی درخواست کتبی خواهان مازاد مبلغ پرداختی خود شود چرا که مسوولین تنها بعد از تکمیل مدارک، ارزیابی را آغاز می‌کنند و قبل از شروع ارزیابی امکان تشخیص میزان پرداختی‌ها نیست. بجز مازاد پرداختی که پس از شروع ارزیابی به داوطلب برگردانده می‌شود، هیچ‌کدام از مبالغ پرداخت شده داوطلب در هیچ صورتی به وی بازگردانده نمی‌شود.

*اگر داوطلب یا شخصی که از طرف او مدارک را ارسال می‌کند، مدارک جعل شده برای The Alliance بفرستد، یا مدرکش در مرکزی که قانونی نیست و سندیت ندارد صادر شده باشد، پرونده‌اش بسته شده، مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد. در این حالت هیچ‌کدام از مدارک به داوطلب برگردانده نمی‌شود و همچنین هیچ‌کدام از مبالغ پرداخت شده، پس داده نخواهند شد. تمام مدارک رسیده به دفترThe Alliance جزو متعلقات آن مرکز محسوب می‌شود و این مرکز این حق را دارد که جعلی بودن مدارک دریافت شده را به تمامی سازمان‌های ارزیابی کننده شناخته شده، Canadian Physiotherapy Regulators و سازمان‌هایی که نامشان یا مدرک اعطا شده توسط آنها جعل شده اطلاع دهد.

**The Allianceدر قبال مدارک و اطلاعات شخصی داوطلبین مسوول است. این مرکز موظف است مدارک و اطلاعات شخصی داوطلبین را جمع‌آوری کرده و از آنها استفاده نماید و در صورت لزوم آنها را در اختیار سازمان‌های دیگر قرار دهد. این مرکز همچنین موظف است به داوطلب اطلاع دهد با اطلاعات شخصی وی چه می‌کند یا آنها را در اختیار چه مراکزی قرار می‌دهد. برای آگاهی از جزئیات این قسمت از عملکرد این مرکز بخشی با عنوان “Privacy Policy” در وبسایت The Alliance برای دسترسی همگان وجود دارد.

* بعضی استان‌ها یا قلمروها طبق قوانین منطقه‌ای خود به داوطلبین مجوز کار موقت یا محدود می‌دهند و در بعضی موارد مجوزی می دهند که داوطلب اجازه کار زیر نظر شخصی که دارای گواهینامه معتبر باشد خواهد داشت. این استان‌ها زمانی این مجوز را صادر می‌کنند که داوطلب از جانب The Alliance ارزیابی شده و اجازه شرکت در امتحان داشته باشد. اگر داوطلب مایل است که The Alliance تایید کند که او تمام مراحل معتبرسازی و ارزیابی راپشت سر گذاشته و اجازه دارد در امتحانات شرکت کند باید فرم درخواست تاییدیه را پر کرده و از طریق پست یا فاکس برای The Alliance بفرستد.  این فرم با عنوان Verification Request Form از وبسایت The Alliance قابل پرینت است. The Alliance طی ده روز پس از دریافت این فرم، تاییدیه را ارسال خواهد کرد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar