دانشجویان سال سوم پزشکی اکنون می‌توانند در رجاینا به ادامه تحصیل مشغول شوند
04 نوامبر 2010 - 8:36
بازدید 351
6

[مشاهده در صفحه جدید] در یکی از مدل‌های آموزشی اعلام شده توسط دولت استانی مبنی بر اجرای برنامه تحصیل از راه دور که در ماه مارچ گذشته معرفی شد، اکنون ۱۲ دانشجوی سال سوم پزشکی می‌توانند به تحصیل خود در شهر رجاینا، مرکز استان ساسکاچوان در کشور کانادا، ادامه دهند.    در سال تحصیلی ۱۰-۲۰۰۹، وزارت‌خانه‌های […]

ارسال توسط :
پ
پ

[مشاهده در صفحه جدید]

در یکی از مدل‌های آموزشی اعلام شده توسط دولت استانی مبنی بر اجرای برنامه تحصیل از راه دور که در ماه مارچ گذشته معرفی شد، اکنون ۱۲ دانشجوی سال سوم پزشکی می‌توانند به تحصیل خود در شهر رجاینا، مرکز استان ساسکاچوان در کشور کانادا، ادامه دهند.   

در سال تحصیلی ۱۰-۲۰۰۹، وزارت‌خانه‌های آموزش عالی، اشتغال و مهاجرت (AEEI) و بهداشت، هر یک برای ایجاد تسهیلات در امر آموزش پزشکی، ۱ میلیون دلار به شبکه دانشگاهی بهداشت در ساسکاچوان SAHSN(Saskatchewan Academic Health Sciences Network) تخصیص دادند. در این مدل آموزشی بخشی از دانشجویان سال سوم پزشکی که در گذشته در شهر ساسکاتون و در دانشگاه ساسکاچوان (U of S) درس می‌خوانده‌اند، حالا در رجاینا مستقر می‌شوند.

آقای راب نوریس، وزیر آموزش عالی، اشتغال و مهاجرت در این‌باره می‌گوید: «دولت استان در خود این تعهد را احساس می‌کند که برای حفظ قدرت و بقای اقتصادی استان ساسکاچوان و مدل آموزش پزشکی آن به دانشکده‌های پزشکی کمک کند تا آنها بتوانند پاسخگوی نیازهای روزافزون استان در رابطه  با پزشکان در حال آموزش باشند. در همین رابطه خوشحالم که می‌بینم اولین محل برای ادامه کار و تحصیل رزیدنت‌های پزشکی در رجاینا آغاز به کار کرده است. »

۱۲ دانشجوی سال سوم پزشکی مذکور از ماه سپتامبر گذشته کار خود را در رجاینا و با همراهی یک گروه از دانشجویان سال چهارم پزشکی آغاز کرده‌اند.

وزیر بهداشت استان نیز در همین ارتباط می‌گوید: «یکی از اولویت‌های دولت ما، تامین و به کارگیری پزشکان بیشتر در مناطق شهری و روستایی است. من مطمئنم که توسعه امکانات برای دانشجویان دوره لیسانس رشته پزشکی در رجاینا از طریق این برنامه آموزش از راه دور، می‌تواند ما را به خوبی در رسیدن به این هدف یاری کند.»

این کار یکی از مجموعه فعالیت‌هایی است که دولت برای به‌کارگیری پزشکان در نظر گرفته است. از دیگر برنامه‌های دولت می‌توان به تاسیس آژانس‌های استخدام پزشکان و نیز توسعه شرایط زندگی و حمایت‌های حرفه‌ای از این گروه، به ویژه از پزشکانی که در مناطق روستایی به فعالیت مشغول هستند، نام برد.

آقای دکتر ویلیام آلبریتن، رئیس دانشکده پزشکی، در این‌باره می‌گوید: «کالج پزشکی (College of Medicine) یکی از مراکزی است که در استان ساسکاچوان به ارائه خدمات به افراد مشغول است، بنابراین برای ما بسیار مهم است که بتوانیم در استان حضور و عملکرد خوبی هم داشته باشیم. امکانی که برای دانشجویان پزشکی ما در رجاینا فراهم شده، حرکت مثبتی است که به فعالیت‌های آتی ما در زمینه گسترش مدل تحصیلات پزشکی در استان کمک خواهد نمود و نشان می‌دهد که ما تا چه حد برای خدمت به مردم این استان خود را متعهد احساس می‌کنیم.»

مدیر Regina Qu’Appelle Health Region، آقای دوایت نلسون می‌گوید: «ما (RQHR)بسیار خوشحالیم که در این طرح با کالج پزشکی همکاری می‌کنیم. از همکاران منطقه‌ای و پزشکی خود بسیار سپاسگذار هستیم که وقت بیشتری را به امر آموزش اختصاص داده‌اند و امیدواریم که تلاش‌های ما فارغ‌التحصیلان پزشکی بیشتری را در استان ساسکاچوان تشویق کند تا در این استان بمانند و در همین‌جا به کار و فعالیت مشغول شوند.»

شبکه دانشگاهی بهداشت در ساسکاچوان SAHSNبا همکاری منطقه بهداشت ساسکاچوان، همکارانی از آموزش عالی و دولت این استان شکل گرفته تا میزان مراقبت از بیماران را افزایش دهد، آموزش‌های علوم بهداشت را تقویت کند و بر اولویت‌های پژوهشی تمرکز نماید. اعضای این شبکه عبارتند از نمایندگانی از Regina Qu’Appelle Health Region، بهداشت ساسکاتون، بهداشت روستایی، دانشگاه رجاینا، دانشگاه ساسکاچوان، SIAST، وزارت آموزش عالی، اشتغال و مهاجرت و وزارت بهداشت. 

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar