دانشجویان برای دریافت «PGWP» می‌توانند مطالعات خود را تماماً به صورت آنلاین انجام دهند
14 فوریه 2021 - 15:00
بازدید 488
5

کانادا کماکان بر تعهد خود نسبت به فارغ التحصیلان خارجی تأکید دارد. دانشجویان بین المللی که کل دوره تحصیلات متوسطه خود را به صورت آنلاین پشت سر می گذارند، پس از فارغ التحصیلی، واجد شرایط دریافت اجازه کار (open work permit) سه ساله خواهند بود.   کانادا دریافت «اجازه کار پس از فارغ التحصیلی»  (PGWP) […]

ارسال توسط :
پ
پ

کانادا کماکان بر تعهد خود نسبت به فارغ التحصیلان خارجی تأکید دارد.

دانشجویان بین المللی که کل دوره تحصیلات متوسطه خود را به صورت آنلاین پشت سر می گذارند، پس از فارغ التحصیلی، واجد شرایط دریافت اجازه کار (open work permit) سه ساله خواهند بود.

 

کانادا دریافت «اجازه کار پس از فارغ التحصیلی»  (PGWP) را برای فارغ التحصیلان بین الملل آسان تر کرده است. پیش از این، یادگیری آنلاین نمی توانست «PGWP» را برای این افراد در پی داشته باشد.

 

به گفته آقای «مارکو مندیچینو»، وزیر مهاجرت کانادا، این سیاست جدید به دانشجویانی که امیدوارند پس از فارغ التحصیلی در کانادا کار کنند، فرصتی برای زندگی در این کشور می دهد؛ به این ترتیب، اقتصاد کانادا نیز از آنچه دانشجویان بین الملل به ارمغان می آورند، بهره مند خواهند شد.

 

این اقدام جدید برای حمایت از فارغ التحصیلان بین الملل، تنها چند هفته پس از اعلامیه کانادا مبنی بر تمدید 18 ماهه «PGWP»ها صورت گرفته است. به طور معمول، «PGWP»ها مدت اعتبار مشخصی دارند و نمی توانند تمدید شوند.

 

این اقدامات جدید برای دانشجویان بین المللی که در یک برنامه واجد شرایط «PGWP» ثبت نام کرده اند، و برنامه تحصیلی آنها بین بهار سال 2020 و پاییز سال 2021 شروع می شود، اعمال خواهد شد. افرادی که برنامه تحصیلی آنها از ماه مارس 2020 در حال اجرا بود، نیز از این سیاست بهره مند می شوند.

 

دانشجویان بین الملل همچنین باید سایر شرایط مورد نیاز برای «PGWP» (از جمله داشتن اجازه تحصیل مورد تأیید) را داشته باشند.

 

در سال 2019، بیش از 572،000 دانشجوی بین الملل 21 میلیارد دلار به اقتصاد کانادا کمک کرده، و از 170،000 شغل پشتیبانی کردند. در آن سال، بیش از 58000 فارغ التحصیل مقیم دائم کانادا شدند.

 

همه گیری کرونا بر مهاجرت کانادایی تأثیر قابل توجهی گذاشته است. اختلال در خدمات و محدودیت های سفر، ورود دانشجویان بین الملل را به کانادا دشوار می کند. در حال حاضر، تنها دانشجویان بین المللی می توانند به کانادا سفر کنند که در «مؤسسات آموزشی مورد تأیید» (DLI) دارای برنامه آمادگی کووید19، در حال تحصیل هستند.

 

 

«PGWP» به روند مهاجرت دائمی کمک می کند

«PGWP» به فارغ التحصیلان بین المللی که در یک «DLI» تحصیل کرده اند، اجازه می دهد تا حداکثر سه سال برای هر کارفرمایی در کانادا کار کنند.

 

سابقه کاری که فارغ التحصیلان بین الملل می توانند از «PGWP» به دست آورند، می تواند تحت چندین مسیر مهاجرت، به روند درخواست اقامت دائم آنها کمک کند. برای مثال، سابقه کار کانادایی برای «اکسپرس انتری»، «برنامه تجربه کبکی» (PEQ)، و «برنامه انتخاب استانی» (PNP) بسیار ارزشمند بوده، و برای برخی از برنامه ها نیز مورد نیاز است.

 

منبع خبر: canada.ca, February 2021

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar