جاذبه های ونکوور که باید دید
01 ژوئن 2022 - 2:03
بازدید 634
5
ونکوور یکی از شهرهای بزرگ و مهم کانادا است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد
ارسال توسط :
پ
پ

هر کدام از شهرهای کانادا مراکز تفریحی و جاذبه‌های گردشگری مختص به خود را دارند. هر شهر برای جذب گردشگر بیشتر با شهرهای دیگر رقابت می‌کند و همین امر نیز باعث ارتقای سطح کیفی خدمات شده است. ونکوور یکی از شهرهای بزرگ و مهم کانادا است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. در این مقاله قصد داریم تا از برترین جاذبه های ونکوور بگوییم تا قبل از سفر برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

نکاتی مهم برای بازدید از ونکوور

ونکوور در استان بریتیش کلمبیا و در غرب کانادا واقع شده است. این شهر یک فرودگاه بین‌المللی در ریچموند دارد که در تمام طول سال پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است. اگر قصد بازدید از شهر و دیدن جاذبه های ونکوور را دارید می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌های گشت استفاده کنید. برای اقامت در ونکوور پیشنهاد می‌کنیم هتل‌های مرکز شهر را انتخاب کنید چون همه آن‌ها در شب منظره‌ای خیره‌کننده دارند. از طرفی این هتل‌ها در کنار هزاران کافه و رستوران احداث شده‌اند و در نتیجه می‌توانید غذاهای منحصربه‌فرد این شهر را امتحان کنید.

جاذبه های ونکوور که باید دید

ونکوور شهر بزرگ و مهمی است و از طرفی جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد و به همین دلیل هم سالانه میلیون‌ها گردشگر به این شهر سفر می‌کنند. در ادامه برخی از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه های ونکوور را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • از پارک استنلی (Stanley) دیدن کنید

اولین جاذبه‌ای که در ونکوور باید ببینید، پارک استنلی است. پارک شهری استنلی فضایی سرسبز و مملو از چشم‌اندازهای زیبا از آب‌نماها، کوه‌ها و آسمان ساحل غربی دارد. این پارک شهری است و برای ورود به آن نیازی به پرداخت هزینه نیست. در این پارک می‌توانید به پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و بازی بپزدازید. پارک استنلی در تمام روزهای هفته و به صورت ۲۴ ساعته باز است. آثار هنری زیادی در داخل پارک نصب شده است که شامل قطب‌های توتم، دختری با لباس خیس (مشابه مجسمه در کپنهاگ دانمارک) و مجسمه نمادین هری جروم است.

  • در دیوار دریای ونکوور (Seawall) قدم بزنید

یک دیوار سنگی برای جلوگیری از فرسایش پارک استنلی ایجاد شده است که به آن دیوار دریایی ونکوور می‌گویند. شاید بازدید از تمام پارک در یک یا دو روز ممکن نباشد؛ اما مسیر ۹ کیلومتری دیوار دریایی پارک استنلی در ونکوور را می‌توانید طی ۲ تا ۳ ساعت طی کنید.

  • در مرکز شهر ونکوور گردش کنید

مرکز شهر ونکوور در قسمت جنوبی شرقی شهر واقع شده است. هزاران جاذبه گردشگری در مرکز شهر وجود دارد به طوری که ممکن است برای دیدن همه آن‌ها وقت کافی نداشته باشید و سرگردان شوید.

اسکله، ساختمان‌های سر به فلک کشیده، فضاهای سرسبز و کافه‌های قدیمی و مدرن از جمله زیبایی‌های این شهر هستند. مرکز شهر ونکوور یک زندگی پرهیاهو دارد که حتی در شب نیز این هیاهو ادامه دارد.

  • در هتل‌های ونکوور واترفرانت (Vancouver Waterfront) اقامت کنید

ماندن در اسکله ونکوور مانند یک رویا است! هتل‌های مجلل زیادی در مرکز شهر با چشم‌اندازی رو به دریا وجود دارند که می‌توانید هر روز از دیدن طلوع و غروب خورشید لذت ببرید. هتل Pan Pacific Vancouver بهترین انتخاب و نزدیک‌ترین هتلی است که می‌توانید از آن به اسکله بروید.

  • از کلیسای جامع مسیح (Christ Church) بازدید کنید

کلیسای جامع مسیح به سبک گوتیک ساخته شده و در نزدیکی هتل فیرمونت قرار دارد. اینجا یکی از بزرگترین عبادتگاه‌های ونکوور است که معماری بی‌نظیری داشته و همچنین یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای باقی مانده در شهر است.

  • در پارک ملکه الیزابت قدم بزنید

فضای سبز پارک ملکه الیزابت در قلب شهر ونکوور واقع شده است. این پارک مکانی عالی برای غوطه‌ور شدن در مناظر زیبای شهر و گردش در باغ‌های زیبای پارک است. در این پارک می‌توانید پیاده‌روی کرده، بازی کنید یا کتاب بخوانید و از منظره‌های اطراف لذت ببرید.

  • در ساحل خلیج انگلیسی (English Bay Beach) قلعه‌های شنی بسازید

ساحل خلیج انگلیسی یک ساحل عمومی است که در امتداد دریای پارک استنلی واقع شده است. دسترسی به این ساحل بسیار آسان است و در نزدیکی مرکز ونکوور قرار دارد. ساحل خلیج انگلیسی به ساحل اول نیز معروف است. شما می‌توانید در ساحل این خلیج، استراحت کنید یا به پیک‌نیک بروید. در ساحل چتر، صندلی و کایاک برای اجاره وجود دارد. ناجیان غریق نجات نیز در ساعات مشخصی از روز در حال انجام وظیفه هستند. فراموش نکنید که در ساحل خلیج انگلیسی حتماً قلعه‌های شنی زیبا بسازید.

  • از Canada Place دیدن کنید

وقتی که به منطقه ساحلی می‌رسید، بادبان‌هایی را از دور می‌بینید، اینجا همان Canada Place است. این سایت یکی از جاذبه‌های محبوب در ونکوور بوده و بازدیدکنندگان بسیاری دارد. Canada Place مرکز کنوانسیون کاناداست و هتل Pan Pacific Vancouver، مرکز تجارت و بیشتر کنسولگری‌های کانادا در همین نزدیکی قرار دارند. جالب است بدانید که بیشتر تورهای گشت‌وگذار از همین‌جا شروع می‌شوند.

  • از Food Truck ونکور در تابستان لذت ببرید

برای غلبه بر گرمای تابستان می‌توانید یک بستنی خوشمزه از کامیون‌های غذای ونکوور بخرید. این کامیون‌ها، غذاهای متعددی سرو می‌کنند که برخی از آن‌ها شامل غذاهای محلی است. لقمه‌های استیک، کیک پیاز، بستنی وانیلی، ماهی و چیپس و بسیاری گزینه‌های دیگر برای لذت بردن از غذا وجود دارد.

  • در جزیره گرانویل (Granville) استراحت کنید

جزیره گرانویل ناحیه‌ای است که در نزدیکی مرکز شهر ونکوور (زیر پل خیابان گرانویل) واقع شده است. در بازار عمومی گشت و گذار کنید و محصولات محلی را بخرید. یک پارک زیبا و یک رستوران در داخل این منطقه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

  • از مشعل المپیک دیدن کنید

مشعل المپیک مربوط می‌شود به بازی‌های زمستانی ۲۰۱۰ که شبیه به یک سازه یخی ساخته‌ شده است. این مشعل بزرگ در جک پول پلازا (Jack Poole Plaza) در مرکز شهر ونکوور واقع شده است. این مشعل شب‌ها با نورهای خیره‌کننده نئونی روشن می‌شود و بازدید از آن در شب‌های پُر ستاره ونکوور بسیار هیجان‌انگیز است.

  • روی پل دروازه شیرها (Lions Gate Bridge) راه بروید

پل سبز Lions Gate به راحتی از Prospect Point قابل دسترسی است. این پل معلق در قرن بیستم ساخته شده است. برای تماشای پل و قدم زدن روی آن نیازی به پرداخت هزینه نیست. اینجا یک نقطه عالی برای عکاسی است.

  • موزه دریایی ونکوور را ببینید

موزه دریایی ونکوور همان‌طور که از نامش پیداست یک موزه دریایی است که به بررسی تاریخ دریایی ونکوور اختصاص دارد. این موزه در پارک وینر واقع شده است. در اینجا مجموعه عظیمی از مصنوعات در مورد تاریخ دریا، از جمله مجموعه‌های دائمی مانند مجموعه تاریخی سنت روچ ویل‌هاوس و برخی نمایشگاه‌های موقت وجود دارد. برای ورود به این موزه باید ورودی پرداخت کنید.

  • در خیابان رابسون (Robson) خرید کنید

خیابان رابسون با نام مستعار Robsonstrasse یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های تجاری ونکوور است. در این خیابان تعداد زیادی از کسب‌وکارهای اروپایی/آلمانی که در طول جنگ جهانی دوم راه‌اندازی شده‌اند مشغول به فعالیت هستند.

  • از گالری هنری ونکوور دیدن کنید

گالری هنری ونکوور در نزدیکی خیابان رابسون واقع شده است و تنها ۳ دقیقه با این خیابان فاصله دارد. این گالری هنری یکی از بزرگترین گالری‌ها در کل غرب کاناداست که ۱۵۳۰۰ متر مربع مساحت دارد. بازدید از این گالری هزینه ورودی دارد.

  • باغ چینی کلاسیک دکتر سان یات سن ( Sun Yat Sen) را ببینید

باغ چینی کلاسیک دکتر سان یات سن در منطقه و محله چینی‌های ونکوور واقع شده است. این اولین باغ چینی است که در خارج از چین ساخته شده است. در داخل باغ‌های کلاسیک (که می‌توانید با پرداخت هزینه از آن‌ها دیدن کنید) باغ‌های آراسته، پل‌ها و مسیرهای پیاده‌روی مختلفی وجود دارد. این باغ چینی بخشی از پارک دکتر سان یات سن است.

  • غذاهای بین‌المللی ونکوور را امتحان کنید

ونکوور بهشت عاشقان غذا است. هزاران رستوران در محله‌های شگفت‌انگیز، غذاهای بین‌المللی را در زیباترین منظره‌ها مانند اسکله، داخل جنگل یا در میان مناطق تاریخی سرو می‌کنند. ماهی، هات داگ و بستنی را در این رستورا‌ن‌ها امتحان کنید.

  • سری به بازار شبانه ریچموند (Richmond Night Market) بزنید

بازار شبانه ریچموند یک بازار شبانه پُر طرفدار است که سالانه در طول تابستان، از ماه می تا اکتبر برگزار می‌شود. بازار دیچموند حدود ۲۹ دقیقه با ونکوور فاصله دارد. ریچموند یک بازار مواد غذایی است که در آن مجموعه‌ای کامل از غذاهای بین‌المللی در غرفه‌های غذا سرو می‌شود.

  • به موزه تاریخ ونکوور سری بزنید

علاقمندان به موزه و تاریخ باید بازدید از موزه تاریخ ونکوور را در برنامه خود قرار دهند، موزه ونکوور با نام مستعار MOV بزرگترین موزه در کانادا و قدیمی‌ترین موزه ونکوور است. ساختمان موزه نیز منحصر‌به‌فرد است و از دیدن آن لذت خواهید برد.

  • پارک پل معلق کاپیلانو (Capilano Suspension Bridge Park) را ببینید

پارک پل معلق کاپیلانو در شمال ونکوور واقع شده است و دارای یک پل معلق است که روی رودخانه کاپیلانو ساخته شده است. طول این پل ۱۴۰ متر است و می‌توانید از آن عبور کنید. در داخل پارک مرکز اطلاعاتی برای آشنایی با تاریخچه پل کاپیلانو وجود دارد که در مورد خالق آن و گذشته او، ماجراهای درختان پارک و دره نور اطلاعاتی ارائه می‌کند. برای ورود به پارک باید هزینه ورودی پرداخت کنید.

  • از پل معلق Lynn Canyon دیدن کنید

Lynn Canyon یکی دیگر از پل‌های معلقی است که در شمال ونکوور قرار گرفته و یک پل عابر پیاده است. این پل روی دره ساخته شده و ارتفاعی حدود ۵۰ متر دارد. بازدید از پل لین کانیون رایگان است.

  • به پیک نیک در هچری رودخانه کاپیلانو (Capilano River Hatchery) بروید

هچری رودخانه کاپیلانو یکی از مکان‌های محبوب برای پیک‌نیک و پیاده‌روی در شمال ونکوور است. این جاذبه تفریحی سالانه بیش از ۴۰۰ هزار بازدیدکننده دارد و برای ورود به آن نیازی به پرداخت هزینه نیست. این منطقه تفریحی دارای یک مرکز تفسیری است که در آن می‌توانید در مورد چگونگی رشد ماهی از زمان تخم‌گذاری تا مرحله رشد اطلاعاتی کسب کنید.

  • به کوه گروس (Grouse) بروید

کوه گروس یک مکان محبوب برای تعطیلات آخر هفته در ونکوور است. بازدیدکنندگانی که به این کوه سفر می‌کنند معمولاً قصدشان پیاده‌روی و پیک‌نیک است. برای رفتن به قله کوه گروس باید سوار بر تله‌کابین شوید و هزینه پرداخت کنید.

جمع‌بندی

ونکوور شهر بزرگی است و به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان، هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری است. ما در این مقاله ۲۳ تا از جاذبه های ونکوور را به شما معرفی کردیم تا در سفر بعدی خود بتوانید آن‌ها را در برنامه سفر خود قرار داده و از بودن در این شهر لذت ببرید. لازم است بدانید که در یک روز نمی‌توان به همه این جاذبه‌ها سر زد پس بهتر است چند روز را برای این کار در نظر بگیرید. اگر در سفر اخیر خود جاذبه‌ای در ونکوور توجه شما را جلب کرده که در این مقاله به آن اشاره نشده است، برای ما کامنت کنید تا دیگر کاربران نیز با آن آشنا شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar