تحولات پیش رو در برنامه های مهاجرتی کبک ۲۰۱۸
03 مارس 2018 - 2:48
بازدید 313
8

توجه: در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۱۸ وزیر مهاجرت پیشنهادات خود را برای تغییر قانون اعلام کرد که می توانید بخشی از این پیشنهادات را اینجا بخوانید    این روزها به پایان سال کاری اداره مهاجرت کبک یعنی ۳۱ مارس ۲۰۱۸ نزدیک می شویم و این در حالی است که در برنامه نیروی متخصص این استان […]

ارسال توسط :
پ
پ

توجه: در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۱۸ وزیر مهاجرت پیشنهادات خود را برای تغییر قانون اعلام کرد که می توانید بخشی از این پیشنهادات را اینجا بخوانید 

 

این روزها به پایان سال کاری اداره مهاجرت کبک یعنی ۳۱ مارس ۲۰۱۸ نزدیک می شویم و این در حالی است که در برنامه نیروی متخصص این استان که برای این سال مالی وعده پذیرش ۵۰۰۰ پرونده نیروی متخصص داده شده بود، هنوز از تعیین روز ثبت خبری نشده و در مورد پرونده های پذیرفته شده قبلی نیز تحول خاصی صورت نگرفته و عملاً همه چیز متوقف است. با توجه به اینکه کمتر از یک ماه به پایان سال کاری کبک مانده است، الین احتمال تقویت شده است که همین روزها امکان ثبت فراهم شود و روزی برای ثبت آنلاین تا قبل از ۳۱ مارس تعیین شود.

در این سال کاری برنامه کارآفرینی کبک متوقف بود و برنامه سرمایه گذاری نیز با همان ظرفیت محدود تا ۲۳ فوریه ۲۰۱۸ باز بود و پرونده هایی به آن سیستم وارد شد. به نظر می رسد تنها بخشی از اداره مهاجرت کبک که کار می کند، همان بخش سرمایه گذاری است که مصاحبه ها را انجام می دهد و پرونده ها جلو می رود. از دیگر بخش ها صدایی در نمی آید هنوز.

همه این ها علتی اساسی دارد و آن این است که یکی دو سالی است در اداره مهاجرت بر یک قانون جامع مهاجرت کار کرده اند که این قانون مهاجرت جامع عملاً همه برنامه های مهاجرتی این استان را متحول می کند. از جزییات دقیق این مقررات هنوز خبری درز نکرده ولی آنچه می دانیم این است:

۱- قانون آماده بررسی کابینه بوده است که با تغییر وزیر موضوع به تاخیر می خورد. با جا افتادن وزیر جدید هم این روزها کابینه به دلیل نزدیکی انتخابات به بررسی و نهایی کردن آن و ارسال به مجلس رغبتی نشان نمی دهد به تعبیر دیگر برای آنها این قانون با توجه به نزدیکی انتخابات و امکان طرح موضوعات جذاب تر برای رای دهندگان اولویت ندارد.

۲- وزیر یا باید صبر کند تا قانون مسیر خود را احتمالا تا تابستان بگذراند و برنامه ها باز شود یا اینکه با همان قوانین قبلی برنامه ها را بدون تغییر باز کند که این البته عاقلانه تر می نماید و احتمال زیادی هست که او چنین کند.

۳- در تغییرات کبک در مورد برنامه کارآفرینی، صحبت از افزایش دارایی لازم به ۶۰۰ هزار دلار و کارآفرینی به ارزش ۲۰۰ هزار دلار است.

۴- در برنامه سرمایه گذاری احتمال داده می شود که سقف دارایی لازم از یک و شش دهم میلیون دلار به ۲ یا دو میلیون و دویست هزار دلار افزایش یابد و سرمایه گذاری انفعالی از ۸۰۰ هزار دلار به یک میلیون و یا یک میلیون و دویست هزار دلار برسد، در این صورت هزینه دریافت تسهیلات مالی به ۳۰۰ و یا ۳۵۰ هزار دلار خواهد رسید. ظاهرا تغییراتی نیز در تعاریف برنامه و در آسان تر کردن اثبات دارایی و …. اتفاق خواهد افتاد.

این ها همه بر اساس شنیده هاست و باید منتظر ماند و دید چه می شود.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar