به همه سفره‌ها امتیاز دهید!
13 آوریل 2011 - 9:52
بازدید 374
7

در پاسخ به پرسش‌هایی که درباره گام‌های مرحله دوم مسابقه هفت سین مطرح شده بود نکاتی را با مدیر اجرایی مسابقه مطرح کردیم. توضیحات ایشان در ادامه آمده است: با تشکر از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید، پرسش اول این است که برای شرکت در مسابقه داوری، افراد باید به چند سفره رای […]

ارسال توسط :
پ
پ

در پاسخ به پرسش‌هایی که درباره گام‌های مرحله دوم مسابقه هفت سین مطرح شده بود نکاتی را با مدیر اجرایی مسابقه مطرح کردیم. توضیحات ایشان در ادامه آمده است:

با تشکر از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید، پرسش اول این است که برای شرکت در مسابقه داوری، افراد باید به چند سفره رای بدهند؟

در واقع، به همه آنها. اولین شرط یک داوری منصفانه این است که داور، همه آثار را ببیند چون مقایسه بخشی از فرایند نظر دادن است.

اما افراد در اینجا دارند به سفره‌ها به صورت مجزا امتیاز می‌دهند پس اگر به مواردی رای ندادند خدشه‌ای به امتیازی که به یک اثر داده‌اند وارد نمی‌شود؟

استدلال شما از یک زاویه درست است و به همین دلیل ما تعداد آرا را شرط داوری قرار نداده‌ایم. افراد می‌توانند به هر تعداد سفره که خواستند رای دهند و در پایان هر گام، سیستم اتوماتیک شمارش و محاسبه ارا با رعایت برخی نکات که صحت نتایج را افزایش می‌دهد برندگان را بر اساس آرا داوران معین می‌کند اما زاویه دیگر بحث ارزیابی کار داوران برای ورود به مسابقه‌ای است که بین خود آنها درگرفته است. از همان ابتدا بیان شد که شرط حضور در این مسابقه میزان فعالیت داوران است و فعالیت برای یک داور یعنی مشاهده و رای دادن.

ایا در گام قبلی هم این شرط برقرار بود؟

بله از ابتدا شرط فعال بودن مطرح بود اما چون در گام قبل تعداد سفره‌ها خیلی زیاد بود ما یک سقف محدودتری را مشخص کرده بودیم که اگر بیش از آن تعداد رای داده بودند در داوری شرکت می‌کردند اما الان با توجه به کمتر شدن شرکت کنندگان و رقابت بسیار نزدیکی که وجود دارد شرط شرکت در مسابقه رای به تمامی سفره‌ها است.

برخی دوستان خصوصا کسانی‌که در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند و سرعت اینترنت در آنجا پایین‌تر است گلایه می‌کنند که رای به همه سفره‌ها خیلی دشوار است؟

به دلیل همین گلایه‌ها بود که ما گام‌های مسابقه را کاهش دادیم و به همان تعداد برندگان مسابقه هفت سین و مسابقه داوری که اعلام کرده بودیم را در دو گام تقسیم کردیم اما نباید این مشکلات کیفیت داوری را کاهش دهد. خوشبختانه دوستانی که نرم‌افزار مسابقه را طراحی کردند به این فکر کرده بودند که افراد بتوانند در نوبت‌های مختلف به سایت مراجعه کنند و رای بدهند. سیستم به طور اتوماتیک رای آنها را ثبت کرده و سفره مورد نظر را حذف می‌کند و افراد در مراجعات بعدی فقط باید به سفره‌های باقیمانده رای بدهند. الان ۳۵ سفره داریم و یک هفته زمان برای رای دادن یعنی مثلا افراد می‌توانند در یک نوبت به همه سفره‌ها رای بدهند یا در فاصله ۴ روز متوسط روزی به ۹ سفره رای بدهند و یا در ۷ روز به روزی ۵ سفره. بسته به اینکه چقدر بخواهند زمان بگذارند. از آنجا که خیلی از داوران که در گام قبل هم رای داده‌اند با سفره‌ها اشنایی دارند می‌توانند خیلی سریع این کار را انجام دهند.

پس افرادی که قبلا رای نداده‌اند هم می‌توانند از همین گام رای بدهند؟

بله. همان‌طور که در سایت هم اعلام کرده‌ایم افراد از همین لحظه می‌توانند وارد مسابقه شوند فقط باید ابتدا ثبت نام کنند و اسم کاربری و کلمه عبور دریافت کنند تا بدانیم چه کسانی رای داده‌اند و برندگان احتمالی ما در مسابقه داوری چه مشخصاتی دارند. هر گام در واقع، یک مسابقه جدید با برندگان جدید است پس داوران آن و نتایج داوری هم می‌تواند جدید باشد. مثلا اثری که در گام قبلی بر اساس نظرات آن داوران سوم شده ممکن است در این گام امتیاز بیشتری بیاورد و اول شود. بدیهی است که اثار خوب نظر همه را تقریبا به یک میزان جلب می‌کنند اما چون رقابت بسیار نزدیک و به اصلاح نفس‌گیر است – و در گام آخر شدیدتر هم خواهد شد.- جابجایی در برندگان مسابقه در گام‌های بعدی برای اساس تغییر در ترکیب داوران طبیعی است و همین مسابقه را جذاب‌تر کرده است.

ایا همکاران کنپارس هم می‌توانند در مسابقه داوری شرکت کنند؟ جوایز این مسابقه وسوسه‌برانگیز است.

بله محدودیتی نیست چون آنها در این مرحله فقط رای می‌دهند و شرکتشان نمی‌تواند تاثیر منفی بر منصفانه و عادلانه بودن داوری مسابقه بگذارد البته برای اینکه شائبه‌ای پیش نیاید ما مدیران شرکت را از این کار منع کرده‌ایم اما سایر همکاران در تهران یا شهرهای دیگر برای شرکت در مسابقه ازادی عمل دارند. حقیقت این است که کنپارس شرکت بسیار بزرگی است که در شهرهای مختلفی همکار دارد و شخصا اکثریت آنها را نمی‌شناسم. دلیلی ندارد که انها را از مشارکت در این فعالیت فرهنگی منع کنیم.

حالا اگر یک مدیری مثلا مدیر دفتر تهران که شخصا می‌دانم علاقه زیادی به این مسابقه دارد و آن را با جدیت دنبال می‌کند بخواهد رای بدهد چه اشکالی دارد؟

من حرفم را اصلاح کنم؛ شرکت مدیران در داوری هیچ اشکالی ندارد! شخصا ایشان را تشویق به این کار هم می‌کنم اما اگر اسم ایشان به عنوان برنده از قرعه ما خارج شود خط خواهد خورد و برای جایگزین، یکبار دیگر قرعه می‌کشیم! فقط برای اینکه ارزش معنوی کار ایشان ضایع نشود.

از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید تشکر می‌کنیم.

من هم از همکاری سایت کنپارس با مسابقه تشکر می‌کنم. یادآوری می‌کنم اطلاعات جالبی در مورد مسابقه توسط تیم برگزارکننده استخراج شده که به مرور اعلام خواهد شد.

سایت کنپارس: یادآوری می‌شود که در هفته اینده و پس از اغاز گام نهایی مسابقه، مصاحبه تفصیلی‌تری در ارتباط با این مسابقه منتشر خواهیم کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar