با توجه به سابقه CIO مجالی برای خطا نیست!
27 ژوئن 2011 - 8:22
بازدید 414
8

با اعلام فهرست جدید مشاغل نیروی متخصص فدرال برای سال ۲۰۱۱ به چند نکته کلیدی در ادامه آن خبر اشاره شده بود که می‌تواند برای هر متقاضی مهاجرت به کانادا مهم باشد اما اهمیت یک نکته در این میان به قدری زیاد است که باید آن را به طور مستقل مورد توجه قرار داد یعنی […]

ارسال توسط :
پ
پ

با اعلام فهرست جدید مشاغل نیروی متخصص فدرال برای سال ۲۰۱۱ به چند نکته کلیدی در ادامه آن خبر اشاره شده بود که می‌تواند برای هر متقاضی مهاجرت به کانادا مهم باشد اما اهمیت یک نکته در این میان به قدری زیاد است که باید آن را به طور مستقل مورد توجه قرار داد یعنی «اهمیت ویژه دقت و سرعت» در تکمیل و ارسال مدارک در این نوبت؛

چرا این مورد در این نوبت، این قدر مهم است؟

برخی از متقاضیان مهاجرت بر اساس یک باور عمومی چنین می‌پندارند که: «۱- تکمیل فرم‌ها کاری ساده و آسان است که ۲- با مطالعه توضیحات با سرعت انجام می‌شود و ۳- اگر هم اشتباهی باشد در مکاتبات بعدی از سوی دفاتر ویزا این خطاها به افراد تذکر داده می‌شود و ۴- آنها فرصت دارند که این موارد را اصلاح کنند.» در عبارت بالا حداقل ۴ ایده نادرست وجود دارد و حتی اگر برخی از آنها در گذشته درست بوده باشند الان دیگر صادق نیستند.

مطالعه مجموعه موارد مرتبط با تکمیل فرم‌ها و سپس تکمیل آنها کار ساده‌ای نیست. برای این کار باید زمان کافی گذاشت و با ظرایف بحث هم آشنا بود. اگر وضعیت تحصیلی یا شغلی افراد دارای پیچیدگی‌هایی باشد که با کد رشته شغلی مربوطه اختلافاتی داشته باشد، تکمیل این فرم‌ها باز هم دشوارتر می‌شود. به همین دلیل این کار برخلاف تصور دوستان فرایند سریع و ساده‌ای نیست و این نکته در موردی که سرعت یک پارامتر حیاتی است اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.

معمولا افراد تازه‌کار در زمان تکمیل فرم‌ها اطلاعات مهمی را از قلم می‌اندازند یا مواردی را فراموش می‌کنند که همین نکات سبب می‌شود افسر مربوطه پرونده آنها را ناقص ارزیابی کند و آن را بازگرداند. در بررسی‌ پرونده‌های بازگشت خورده از CIO (که در خبرنامه ۵۶ به آن خواهیم پرداخت)، مهم‌ترین دلایل برای بازگرداندن پرونده‌ها ساده‌ترین و بعضا پیش‌پاافتاده‌ترین دلایل بوده‌اند که متاسفانه به کرات اتفاق افتاده‌اند چون برای یک غیرمتخصص، تشخیص آنها به آسانی فرد متخصص نیست.

اما چرا باور در مورد فرصت برای اصلاح خطاها نادرست است؟

برای اینکه از زمانی‌که CIO مسئولیت بررسی اولیه مدارک را برعهده گرفته برخلاف روال گذشته وقتش را صرف ارسال نامه به متقاضی و درخواست ارسال موارد تکمیلی نمی‌کند بلکه کل پرونده را بازمی‌فرستد و در واقع، آن را در سیستم پذیرش خود وارد نمی‌کند که معنای آن ضرورت اقدام مجدد متقاضی بعد از رفع نقص است. شما می‌توانید موارد متعددی از این رفتار CIO را درسایت کنپارس مطالعه کنید مثلا در مورد تفاوت عنوان شناسنامه یا اصل بودن مدرک زبان؛ همانطور که می‌بینید در برخی از اینها دلایل CIO بسیار مسخره است اما واقعیت دارد و کارشناسان کنپارس در زمینه این نوع رفتارها که تعداد آنها کم هم نیست الان تجارب و آمادگی‌های زیادی دارند که قطعا برای افراد تازه‌کار فراهم نیست.

بازپس فرستادن مدارک و اقدام دوباره غیر از هزینه‌های مادی (برای تقاضا و تجدید مدارک زمان‌دار، هزینه پست و نظایر اینها) و هزینه‌های فکری و ذهنی (نگرانی، استرس زیاد و…) این احتمال را افزایش می‌دهد که درخواست شما در نوبت دوم اصلا به نتیجه نرسد! چرا؟

ماه گذشته CIO در پاسخ به ابهاماتی در این زمینه، متوسط زمان بررسی اولیه مدارک در این دفتر را حدود ۲۴ روز اعلام کرده بود (البته تجربه فردی متقاضیان در اکثر مواقع از این مدت بیشتر است!) اگر مدت زمانی قبل و بعد از این را صرف نقل و انتقال پستی فرض کنیم، حدود یک ماه برای بررسی مدارک در CIO زمان نیاز است. این را هم در نظر داشته باشید که با اعلام فهرست جدید و به دلیل محدودیت بیشتر و فشار متقاضیان آماده، حجم کارها در ۲-۳ ماه اول افزایش بیشتری خواهد یافت و احتمال طولانی‌تر شدن زمان بررسی اولیه بیشتر است و به این ترتیب از زمانی که شما پرونده‌ای را با فرض خطاهای جزیی و نواقص کوچک بفرستید تا بررسی شده و برای شما بازگردانده شود و شما بعد از رفع نواقص مجدد ارسال کنید چیزی حدود دو ماه طول خواهد کشید. پرسش اینجاست که آیا در این فاصله زمانی این رشته تکمیل نخواهد شد و همچنان پذیرای پرونده‌های جدید باقی خواهند ماند؟ به یاد داشته باشید که در این نوبت سقف پذیرش در هر رشته تنها ۵۰۰ پرونده و تعداد کل پرونده‌ها ۱۰ هزار است!

اینکه در ۶ ماه اول چند رشته شغلی احتمالا تکمیل خواهند شد و کدام‌ها حتی ممکن است در سه ماه اول تکمیل شوند پرسشی است که جداگانه به آن خواهیم پرداخت چون وضعیت همه رشته‌ها با هم یکسان نیست اما برای اینکه با این معضل روبرو نشویم توصیه می‌شود:

  • در تکمیل فرم‌ها دقت کافی داشته باشید. همه باکس‌های خالی ضروری برای پاسخ دادن باید پر شده باشند؛ امضاهای ضروری باید انجام شده باشند.
  • به عناوین مدارک و مطابقت ترجمه‌ها توجه کنید. دقت کنید که مدارک را دقیقا همان گونه‌ای که مورد نظر اداره مهاجرت است آماده کرده باشید. در مواردی که ارائه اصل مدارک ضروری است کپی قرار ندهید! از همه آنچه که در پاکت قرار می‌دهید یک نسخه اسکن یا کپی داشته باشید و بدانید که دقیقا چه چیزی را برای اداره مهاجرت ارسال کرده‌اید.
  • در پرداخت هزینه‌ها دقت کنید. عدم پرداخت هزینه ضروری منجر به بازگرداندن پرونده می‌شود و در این صورت بقیه محتوای پرونده اهمیتی برای افسر نخواهد داشت.
  • نامه اشتغال به کار یک عنصر کلیدی است. اگر این نامه با تعاریف مورد نظر تطابق نداشته باشد یا نتواند نشان دهد که رشته شغلی شما و مدت اشتغال شما همان چیزی است که باید باشد در واقع کل درخواست شما بدون اثر است و اهمیتی ندارد که بقیه مدارک شما چه وضعیتی دارد.
  • چک لیست همراه مدارک را با دقت مطالعه کنید و از صحت و دقت همه مدارک قبل از قرار دادن در پاکت اطمینان حاصل کنید.
  • در هنگام ارسال مدارک این را بخاطر داشته باشید که احتمال دارد این آخرین فرصت شما در سال ۲۰۱۱ برای اقدام از این طریق باشد و حتی ممکن است آخرین فرصت شما در سال‌های آتی هم باشد (به دلیل عدم اعلام مجدد رشته شغلی شما) پس با این رویکرد مدارک را آماده کنید. هم سریع و هم دقیق.

توصیه ما این است که برای اینکه دچار مشکل نشوید و ریسک این کار را کاهش دهید حتما از تجربه و مشاوره افراد خبره خصوصا مشاورین قانونی مهاجرت استفاده کنید. کارشناسان کنپارس برای یاری شما آمادگی کامل دارند. می‌توانید از مشاوره آنها استفاده کنید تا استرس و نگرانی این کار را که یکی از مهم‌ترین گام‌ها در مسیر مهاجرت است کاهش دهید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar