اگر کارت پی آر یا یکی از مدارک مهاجرت خود را گم کردیم، چه کنیم؟
29 می 2017 - 0:00
بازدید 494
7

اگر یکی از مدارک مهاجرتی شما مفقود، دزدیده یا مخدوش شد، راه حل آن ارسال درخواست دوباره به اداره مهاجرت است. برای این کار مراحل زیر را باید انجام دهید: 1. فرم «اصلاح وضعیت یا جایگزین مدرک مهاجرت» را در این قسمت سایت وزارت مهاجرت کانادا تکمیل کنید و آن را به «مرکز پشتیبانی عملیاتی» […]

ارسال توسط :
پ
پ

اگر یکی از مدارک مهاجرتی شما مفقود، دزدیده یا مخدوش شد، راه حل آن ارسال درخواست دوباره به اداره مهاجرت است. برای این کار مراحل زیر را باید انجام دهید:

1. فرم «اصلاح وضعیت یا جایگزین مدرک مهاجرت» را در این قسمت سایت وزارت مهاجرت کانادا تکمیل کنید و آن را به «مرکز پشتیبانی عملیاتی» در اتاوا، استان انتاریو بفرستید. 

الف) فرم پی دی اف «اصلاح وضعیت یا جایگزین مدرک مهاجرت»

ب)  اگر می خواهید وکیل یا مشاور مهاجرت بگیرید، این فرم را تکمیل کنید.  

پ)  دفترچه راهنمای تکمیل فرم ها

ت)  پرداخت هزینه 30 دلاری برای درخواست اصلاح وضعیت یا مدرک جایگزین اقامت موقت. فهرست اطلاعات مورد نیاز.

 

اگر کارت پی آر خود را گم کردیم، چه کنیم؟

الزامات ورود به کاناد تغییر کرده است: کارت اقامت دائم کانادا (Permanent Resident Card) یا همان کارت PR یک مدرک معتبر کانادایی است که وضعیت هر فرد را به عنوان مقیم کانادا اثبات می کند و برای افرادی صادر می شود که اقامت دایم دارند ولی هنوز شهروند کانادا نشده و پاسپورت کانادایی ندارند. مدت زمان اعتبار کارت معمولا  ۵ سال است که در صورت خروج از کانادا، برای ورود مجدد به این کارت نیاز خواهید داشت. در هنگام دریافت کارت پرواز در فرودگاه، به یاد داشته باشید که باید کارت پی آر معتبر یا برگه سفر برای ورود مقیم دائم (permanent resident travel document) ارائه دهید. اگر یکی از دو کارت PR یا گواهی PRTD را نداشته باشید، کارت پرواز برای شما صادر نخواهد شد.

اگز کارت پی آر خود را گم کردید، دو حالت دارد: شما در کانادا باشید یا خارج از کانادا باشید. در هر دو صورت باید سریعاً به وزارت مهاجرت کانادا اطلاع دهید که شخص دیگری از کارت شما سوء استفاده نکند. 

1. اگر شما خارج از خاک کانادا هستید: به نزدیک ترین اداره صدور ویزا بروید. به منظور بازگشتن به کانادا، درخواست برگه سفر برای ورود مقیم دائم (PRTD)  بدهید.  هنگامیکه به کانادا بازگشتید، درخواست صدور مجدد کارت پی آر بدهید. این درخواست باید به ضمیمه solemn declaration و رسید پرداخت هزینه ارسال شود. 

2. اگر شما در کانادا هستید: با تکمیل این فرم آنلاین اطلاع دهید که چرا و چگونه کارت شما گم شده است. (برای تکمیل فرم مورد نظر، ابتدا گزینه Tell us more را انتخاب کنید، سپس No را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه Proceed to Web form کلیک کنید. نشانی مستقیم این فرم را اینجا بیابید. پس از انتخاب Permanent resident card و  Renewal and replacement اطلاعات شخصی خود را به صورت کامل کنید.) 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar