استقبال کانادا از ۱۸۴،۰۰۰ مهاجر جدید در سال ۲۰۲۰
15 فوریه 2021 - 11:59
بازدید 391
6

مهاجرت به کانادا به پایین ترین سطح پس از سال 1998 کاهش یافته است. داده های جدید دولت کانادا نشان می دهد که این کشور در سال 2020، از 184370 ساکن دائمی جدید استقبال کرده، زیرا جریان های تازه واردان به دلیل همه گیری کرونا کاهش یافته است. این کم ترین میزان مهاجرت به کانادا […]

ارسال توسط :
پ
پ

مهاجرت به کانادا به پایین ترین سطح پس از سال 1998 کاهش یافته است.

داده های جدید دولت کانادا نشان می دهد که این کشور در سال 2020، از 184370 ساکن دائمی جدید استقبال کرده، زیرا جریان های تازه واردان به دلیل همه گیری کرونا کاهش یافته است.

این کم ترین میزان مهاجرت به کانادا از سال 1998 است، زمانی که تنها حدود 174،000 مهاجر جدید به این کشور آمدند.

در ماه مارس 2020، آقای «مارکو مندیچینو»، وزیر مهاجرت کانادا، اعلام کرد که این کشور به دنبال استقبال از 341،000 مهاجر جدید است (معادل سطح مهاجرت در سال 2019). چند روز بعد، آقای «جاستین ترودو»، نخست وزیر، اعلام کرد که کانادا مجبور به اعمال محدودیت های جدید سفر برای جلوگیری از گسترش کووید19 می باشد.

داده های منتشر شده توسط «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا»(IRCC) نشان می دهد که مهاجرت به این کشور تقریباً هم زمان با اعمال محدودیت های سفر کاهش یافته، و میزان پذیرش تازه واردان هنوز به سطح قبل از همه گیری باز نگشته است. با این وجود، کانادا تعهدی ثابت قدم در استقبال از سطح بالای مهاجران برای حمایت از بهبود اقتصادی خود پس از کووید19 دارد.

از زمان شیوع کرونا، «IRCC» و استان ها و قلمروهای سراسر کشور به پردازش درخواست های مهاجرت ادامه داده اند. این امر با هدف تکمیل حداکثر ممکن پرونده ها انجام شده تا افرادی که واجد شرایط اقامت دائم یا موقت هستند، قادر به دریافت وضعیت مربوط (با وجود اختلالات و محدودیت های سفر) باشند. هدف دوم دولت های استانی کانادا برای پردازش درخواست ها این است که سیستم مهاجرت کشور را قادر می سازد تا در اسرع وقت، از همه گیری بهبود یابد.

در اواخر ماه اکتبر سال 2020، آقای «مندیچینو» بلند پروازانه ترین اهداف مهاجرت در تاریخ کانادا را اعلام کرد. طبق «طرح ظرفیت پذیرش مهاجر سال های 2021 تا 2023»، کانادا قصد دارد سالانه پذیرای حداقل 401000 مهاجر جدید باشد.

در یک مصاحبه تلویزیونی اخیر، آقای «مندیچینو» اظهار داشت که این اهداف حتی در دوران همه گیری، واقع بینانه است؛ زیرا «IRCC» در حال پذیرش تعداد بیشتری از متقاضیان ساکن کانادا برای درخواست اقامت دائم از طریق سیستم اکسپرس انتری می باشد. استان ها و قلمروها از طریق «برنامه انتخاب استانی» (PNP) فعالیت دارند، و کبک نیز از رویکرد مشابهی استفاده می کند.

به علاوه، محدودیت های سفر شامل معافیت هایی است که به افراد خاص (مانند اعضای نزدیک خانواده شهروندان کانادایی و مقیمان دائم) اجازه می دهد تا در طول همه گیری، به کانادا مهاجرت کنند.

تمدید محدودیت های سفر در کانادا تا ماه فوریه

در سال های منتهی به همه گیری کرونا، کانادا سالانه از 300،000 مهاجر جدید استقبال کرده است. نرخ مهاجرت این کشور حدود 0.9 درصد (سه برابر سرانه مهاجران جدید در آمریکا) بود. نرخ مهاجرت کانادا در سال 2020، به 0.5 درصد کاهش یافت، زیرا این کشور برای دومین بار از سال 1989، کمتر از 200،000 مهاجر را پذیرفت. (تنها مورد مشابه در سال 1998 اتفاق افتاد).

پیش بینی می شود که سطح مهاجرت کانادا در سال 2021، از 200،000 تازه وارد فراتر برود، زیرا «IRCC» با شرایط همه گیری سازگار شده است. یکی از دلایل عمده که مهاجرت در سال گذشته، نتوانست از مرز 200000 مورد عبور کند، این بود که پروازهای اقامت دائم کانادا بین ماه های مارس و مه 2020، به دلیل تصمیمات دولت فدرال درباره محدودیت های سفر، کاهش چشمگیری داشت. همان طور که آقای «مندیچینو» در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود اظهار داشت، «IRCC» از همان زمان، فعالیت های خود را گسترش داده تا بتواند پردازش آنلاین و دورکاری را در برنامه خود جای دهد. این اقدامات به جلوگیری از اختلالات غیر منتظره در روند بهبود سطح مهاجرت جلوگیری خواهد کرد.

همه گیری کرونا همچنان بر «طرح ظرفیت پذیرش مهاجر کانادا» تأثیر خواهد گذاشت، اما پس از مهار کووید19 در سطح جهانی، می توان انتظار داشت که سطح مهاجرت، سالانه بیش از 401،000 مورد باشد. در این میان، «IRCC» و استان ها و قلمروها همچنان به صدور دعوتنامه های مهاجرت جدید می پردازند. به دنبال انتخاب اکسپرس انتری اخیر، انتظار می رود در هفته جاری، «IRCC» انتخاب دیگری نیز برگزار کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar