آغاز سفر به کانادا
15 سپتامبر 2016 - 17:27
بازدید 520
9

  آغاز سفر به کانادا   خوب! اکنون در هواپیما نشسته‌اید و برای چندمین بار پاسپورت را باز کرده‌اید، ویزای قرمزرنگ کانادا با بخش‌های براق و زیبایش را سبک سنگین کرده‌اید و چندباری عبارت روی آن را خوانده‌اید.  شما خسته از این چند ماهه آخر خصوصا این روزهای آخر که با خواب کم و فعالیت […]

ارسال توسط :
پ
پ
 
آغاز سفر به کانادا
 
خوب! اکنون در هواپیما نشسته‌اید و برای چندمین بار پاسپورت را باز کرده‌اید، ویزای قرمزرنگ کانادا با بخش‌های براق و زیبایش را سبک سنگین کرده‌اید و چندباری عبارت روی آن را خوانده‌اید.
 شما خسته از این چند ماهه آخر خصوصا این روزهای آخر که با خواب کم و فعالیت زیاد همراه بوده، تقریبا روی صندلی پروازی که شما را به احتمال فراوان به یکی از پایتخت‌های اروپایی می‌برد غش کرده‌اید.  خیالتان راحت‌ است اما هنوز نه آنقدر راحت و آسوده که بتوانید لختی بیاسایید.
 
تمام لحظات چند روز گذشته چون یک سریال داستانی تلویزیونی در جلوی چشم شما با سرعت‌های مختلف عقب و جلو می‌رود؛ ماجرای خداحافظی از دوستان، همکاران اداره یا شرکت و همسایگان. و لحن همگی طوری بوده که انگار شما در حال رفتن به بهشت هستید و آنها مجبور به ماندن در جهنم. سریال ادامه دارد: فروش لوازم منزل. گریه و شادی اعضای خانواده، خوشحال که بالاخره پروسه مهاجرت جواب داده و غمگین از دوری. دوستان قدیمی که ناگهان دوباره پیدایشان شده و همگی پیشنهادات جالبی درباره آینده همکاری‌های بین دول ایران و کانادا دارند! فروش لوازم و وسایل یا پیداکردن جایی برای باقی گذاشتن اندوخته‌ای که شاید روزی روزگاری بخواهید به کاری بزنید؛ همان روز مبادا. یافتن فرد یا افرادی امین و راست‌کردار که بخشی از آنچه در ایران باقی می‌گذارید را به آنها بسپارید. راستی که هرروز از تعدادشان بیشتر کاسته می‌شود، و از همه مهم‌تر برای هزارمین بار قول دادن به مادر همسر (اگر ازدواج کرده باشید) که همسرتان را تنها نمی‌گذارید و از دو چشمتان هم بیشتر مراقبش خواهید بود و نمی‌گذارید دست به سیاه و سفید بزند…
 
همه اینها کارهای بسیار سختی بوده که توان زیادی از شما گرفته اما وظایف و مشغله‌های سخت‌تر هنوز باقیمانده است. آنچه بیش از همه اهمیت دارد نحوه گذراندن ماه‌های اول در کشور جدید است چرا که به تجربه ثابت شده است بیشترین آمار بازگشت، مربوط به کسانی است که ماه‌های نخستین اقامت خود را سپری می‌کنند.
 
متاسفانه اکثر ما تمام همت و برنامه‌ریزی خود را برای تا پای پلکان هواپیما صرف کرده‌ایم و فراموش می‌کنیم بخش اصلی کار به چگونه پیاده شدن از هواپیما مربوط می‌شود نه چگونه سوار شدن به آن! هر چه با آرامش و اطمینان بیشتر و آگاهانه‌تر پا به خاک سرزمین جدید بگذاریم، فرایند مهاجرت مطمئن‌تر و بادوام‌تری خواهیم داشت.
 
به همین دلیل در این میان چند سوال کلیدی وجود دارد که باید پیش از همه پاسخی روشن و دقیق به آنها داد:
چه زمانی وارد خاک کانادا شویم؟
اگر متاهل هستیم، آیا با همسر و فرزندان بیاییم یا ابتدا به تنهایی این مسیر را طی کنیم؟
چگونه محلی را برای اقامت بیابیم؟
در چند ماه اول باید چه کارهای اداری، بانکی و نظایر آنها را انجام دهیم؟
با معضل جستجوی کار مناسب چه کنیم؟ و الی آخر…
 
در این بخش شمارا با مهم‌ترین مسایلی که یک تازه‌وارد در ماه‌های اول با آن روبرو است و اطلاعاتی که باید بداند، از نحوه ثبت‌نام در کلاس‌های زبان و مهدکودک گرفته تا تهیه جا، گواهینامه، اینترنت، تلویزیون کابلی و غیره آشنا می‌کنیم.
 
همچنین به تفصیل درباره خدماتی که کنپارس می‌تواند برای یک لندینگ راحت و کم دغدغه برایتان انجام دهد و آنها را تحت بسته‌ای با عنوان همین فصل (100 روز اول در کانادا) در اختیارتان قرار ‌دهد، سخن خواهیم گفت.
 
با ما باشید تا دریابید ماه‌های اول مهاجرت بهتر است چگونه طی شود.
 
حالا ناگهان بیدار می‌شوید، صدایی از بلندگوی هواپیما می‌گوید: «تا لحظاتی دیگر در فرودگاه بین‌المللی تورنتو به زمین خواهیم نشست.»
به کانادا خوش آمدید                       Welcome to Canada        
      

این مطلب بازنشر مطلبی است به همین نام که در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۸۷ در همین وب سایت منتشر شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar