آشنایی با شغل تکنسین لابراتوار دندان Dental lab-technician در کانادا
02 دسامبر 2009 - 0:27
بازدید 836
13

 از مجموعه معرفی مشاغل کانادا  آشنایی با مجموعه مشاغل مرتبط با بهداشت دهان و دندان قسمت ششم- تکنسین‌های لابراتوار دندان Dental lab-technician  در آخرین پست مربوط به شاغلین مجموعه بهداشت دهان و دندان به تکنسین‌های لابراتوار دندان می‌پردازیم.   همانطور که پیشتر بیان شد شاغلین این رشته نمی‌توانند مستقیماً برای ویزای فدرال تقاضا دهند اما اگر […]

ارسال توسط :
پ
پ

 از مجموعه معرفی مشاغل کانادا 

آشنایی با مجموعه مشاغل مرتبط با بهداشت دهان و دندان

قسمت ششم- تکنسین‌های لابراتوار دندان Dental lab-technician 

در آخرین پست مربوط به شاغلین مجموعه بهداشت دهان و دندان به تکنسین‌های لابراتوار دندان می‌پردازیم.  

همانطور که پیشتر بیان شد شاغلین این رشته نمی‌توانند مستقیماً برای ویزای فدرال تقاضا دهند اما اگر شما دارای سابقه مدیریت در یک لابراتوار دندان هستید یا خود مدیریت و تملک یکی از آنها را بر عهده دارید می‌توانید در قالب عنوان «مدیریت بهداشت و درمان» تقاضا دهید. همکاران کارشناس ما در کنپارس آماده بررسی مدارک شما و ارائه مشاوره در مورد بهترین شیوه ممکن برای تقاضا مهاجرت در ذیل این عنوان هستند.  این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

این شغل یکی از مشاغل regulated در اغلب استان‌های کانادا از جمله انتاریو و کبک است و شما باید برای دریافت مجوز مربوطه و الزامات آن به مرکز رسمی و قانونی مراجعه کنید که در انتاریو College of Dental Technologists of Ontario و در استان کبک Ordre des techniciens et techniciennes dentaires du Québec هستند.  

معمولاً دو مسیر برای این شغل در استان‌ها تعبیه شده است. در مسیر اول:

  • گذراندن یک دوره دو یا سه ساله (معادل فوق دیپلم در ایران) در کالج یا دانشگاه
  • ثبت‌نام در مرکز رسمی استانی (مراکزی که در بالا برای انتاریو یا کبک معرفی شد) و
  • انجام یک یا دو سال (بسته به مقررات استان، در انتاریو ۱۹۵۰ ساعت است) کار عملی زیر نظر یک فرد مجوزدار.

در این صورت فرد مجوز رسمی برای کار در لابراتوارهای دندان‌سازی را دریافت می‌کند و حتی می‌تواند با رعایت شرایطی لابراتوار خود را تاسیس کند.

در مسیر دوم، شروط دوم و سوم به قوت خود باقی است و تنها به جای شرط اول فرد باید ۴ سال سابقه کار تجربی زیر نظر یک مرکز مجوزدار داشته باشد (نظیر دندان‌سازان تجربی در ایران). 

تحصیل در این رشته در کانادا این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

این رشته به دلیل تخصص بالاتر و نیاز به امکانات و تجهیزات گرانقیمت در کالج‌های کمتری آموزش داده می‌شود. شما می‌توانید با مشاهده یک دوره مربوطه در کالج جورج براون با جزییات چنین دوره آموزشی‌یی در یک کالج معتبر تورنتو آشنا شوید. البته معرفی این کالج به معنای برتری این دوره و این کالج بر دوره‌ها و کالج‌های دیگر نیست و فقط برای تقریب به ذهن است. اگر شما به تحصیل در چنین رشته‌ای علاقه‌مند هستید می‌بایست تحقیق مفصلی درباره انواع دوره‌ها و شرایط هر یک انجام دهید. کارشناسان گروه آموزش کنپارس نیز می‌توانند در این زمینه شما را یاری دهند. 

همانطور که می‌بینید این دوره به مدت سه سال و در ۶ سمستر ارائه می‌شود. حسن بررسی چنین برنامه‌ای در یک کالج معتبر که کاملا به تایید CDTO رسیده این است که شما می‌توانید دروس ارائه شده را با مواردی که خود تحصیل کرده‌اید مطابقت دهید و موارد اختلاف و تشابه را شناسایی کنید. 

هزینه سال اول این دوره (در سال ۲۰۰۹) ۷۶۹۹ دلار بوده که شامل شهریه، مواد مورد نیاز، خدمات دانشجویی و هزینه‌های جانبی می‌شود. 

وضعیت این رشته برای مهاجرین

روند جذب مهاجران در این رشته با نمونه‌های قبلی اندکی تفاوت دارد. در این نوبت فرد باید ابتدا مدارک شغلی و تحصیلی‌اش را به سازمان International Credential Assessment Services of Canada (ICAS) که وظیفه عمومی ارزیابی مدارک فارغ‌التحصیلان خارج کانادا را برعهده دارد، ارسال نماید. آنها این مدارک را به مرکز رسمی مربوطه (مثلا در انتاریو به College of Dental Technologists of Ontario) می‌فرستند. سپس امور از طریق سازمان رسمی مربوطه دنبال می‌شود.  این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

در انتاریو CDTO با متقاضی تماس می‌گیرد و مجدداً و از طریق ارسال فرم‌های مربوطه از وی تقاضای ارائه مدارک و مستندات شغلی و تحصیلی می‌کند و در صورت فراهم بودن شرایط، وی را برای شرکت در آزمون ارزیابی دعوت می‌کند. مهم این است که متقاضی محدوده‌های زمانی deadline‌ اعلام شده را کاملا رعایت کند و در زمان مورد نظر همه مدارک را فراهم و ارسال نماید. اگر مدارک نقصان داشته باشد موارد ناقصی به وی اعلام شده و از وی تکمیل آنها خواسته می‌شود.  

سپس متقاضی با پرداخت هزینه‌های مربوطه می‌تواند در این آزمون شرکت کند که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و شامل دو بخش مکتوب (یک آزمون تئوری و یک آزمون مربوط به مقررات استانی و اخلاق حرفه‌ای) و یک بخش عملی است. چنانچه در همه بخش‌ها موفق باشد رجیستر می‌شود اما اگر در هر بخش نمره را نیاورد باید مجددا و در مدت ۳ سال بعد از اولین آزمون در آنها شرکت کرده و موفق شود. بعد از آن این امکان از وی سلب می‌شود. در واقع، هر مهاجر ۳ سال برای ورود به این شغل فرصت دارد. بر اساس اطلاعات مرکز مربوطه در انتاریو، تمام این مسیر بین ۵ ماه تا ۳ سال و بسته به توانایی و آمادگی متقاضی طول خواهد کشید.

برای آشنایی با جزییات موضوع در انتاریو به اینجا مراجعه نمایید.  این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

ممکن است به عنوان مدارک از شما توصیه‌نامه از مراکز کاری قبلی یا نظایر اینها را طلب کنند پس تا زمانی که در ایران حضور دارید با تامین مدارک مربوطه خود را برای مواجهه با ضرورت‌های قانونی مراجع کانادایی آماده کنید. 

همچنین چون امکان دارد عناوین برخی از دروس دانشگاهی شما با مشابه کانادایی آن تفاوت داشته باشد بهتر است شرح دروس course description تحصیلات خود را از دانشگاه محل تحصیل یا سایر مراجع معتبر تهیه کرده و فعالیت‌های قانونی مربوطه را انجام دهید تا در صورت نیاز آنها را به مراجع کانادایی ارائه دهید. 

آینده شغلی در کانادا

بر اساس آمار سال ۲۰۰۷ متوسط درآمد این شغل در تورنتو ۱۵.۵ دلار در ساعت بوده است. متاسفانه اطلاعات جزیی تورنتو در این جدول رسمی نیامده است اما مقایسه آن با درآمد تعدادی دیگر از شهرهای انتاریو نشان می‌دهد که درآمد شاغلین در این استان بین حداقل ۱۵.۵ تا حداکثر ساعتی ۳۱.۲۵ دلار در تغییر است و درآمد همه شهرها از تورنتو بیشتر است. البته به نظر می‌رسد گردآوری اطلاعات از تورنتو محدود بوده و نباید این اعداد را مرجع تصمیم‌گیری دانست. همین آمار نشان می‌دهد که متوسط درآمد این رشته در کل کانادا ۲۴.۸۸ دلار (حدود ۵۲ هزار دلار برای شغل تمام‌وقت) که در نتیجه قطعاً رقم حداکثر پرداخت ساعتی آن باید از ۳۰ دلار بیشتر باشد. 

برآورد نهادهای دولتی این است که وضعیت این شغل در حال حاضر در وضعیت خوب قرار دارد که معنای آن نرخ پایین بیکاری و یافتن آسان کار برای متخصصین این رشته است. همین برآورد معتقد است که به دلیل پیری جمعیت، افزایش متوسط درآمد جامعه و نیاز آنها به مراقبط بیشتر از دندان‌ها همین وضعیت خوب در آینده تداوم خواهد داشت. 

نکته‌ای که در مورد فعالین این رشته مهم است آشنایی با تکنیک‌ها و مواد مختلف برای کار است. همانند ایران، به هر میزان که متخصص این رشته با شرکت در سمینارها و کارگاه‌های تخصصی و دریافت گواهی‌نامه‌ها و سایر مدارک مربوطه از شرکت‌های معتبر بتواند به کارفرمایان نشان دهد که با طیف بیشتری از تکنیک‌ها، مواد و تجهیزات آشنا است شانس خود را برای یافتن کار با درآمد رقابتی‌تر بیشتر کرده است. 

همچنین یک وضعیت ایده‌آل برای شاغل این رشته راه‌اندازی لابراتوار خود (پس از آشنایی کامل بازار و شناساندن خود به مشتری‌های احتمالی) و استفاده از مزایای خوداشتغالی در سیستم مالی-مالیاتی کاناداست

 

 این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar