آشنایی با شرکت Oracle و مدارک تخصصی این شرکت
27 نوامبر 2011 - 11:01
بازدید 637
13

مهدی دبیرزاده شرکت oracle حدود ۳۵ سال پیش بوجود آمد. این شرکت یکی‌ از پیشگامان در زمینه تولید نرم‌افزار برای مدیریت داده‌ها می‌باشد که شهرت جهانی‌ یافته است. در حال حاضر، این شرکت بزرگترین شرکت دنیا در زمینه نرم‌افزار مدیریت داده‌ها و دومین شرکت در دنیا در زمینه تولید نرم‌افزار است. شرکت oracle دارای یک […]

ارسال توسط :
پ
پ

مهدی دبیرزاده

شرکت oracle حدود ۳۵ سال پیش بوجود آمد. این شرکت یکی‌ از پیشگامان در زمینه تولید نرم‌افزار برای مدیریت داده‌ها می‌باشد که شهرت جهانی‌ یافته است. در حال حاضر، این شرکت بزرگترین شرکت دنیا در زمینه نرم‌افزار مدیریت داده‌ها و دومین شرکت در دنیا در زمینه تولید نرم‌افزار است. شرکت oracle دارای یک profile کامل می‌باشد؛ این Profile شامل مجموعه‌ای از سرورها، ذخیره‌ساز‌ها storage و نرم‌افزارها است که با هم مهندسی‌ شده‌اند تا بهترین نتیجه را (Breaking Performance Record) داشته باشند. امروزه تکنولوژی oracle بیش از پیش در همه جا قابل رویت است به دلیل اینکه کمپانی oracle در چند سال اخیر تعداد زیادی از کمپانی‌های موفق دیگر را خریداری کرده و از نرم‌افزارهای آنها برای تولید profile کامل خود سود برده است. در زیر به طور خلاصه به برخی‌ از خریدهای عمده شرکت oracle می‌پردازیم.

۲۰۱۱: شرکت oracle شرکت RigthNow را به مبلغ ۱.۴ میلیارد دلار خریداری کرد. شرکت RigthNow در زمینه تولید نرم‌افزار CRM (مدیریت ارتباطات با مشتریان) در فضای مجازی (clude) تخصص دارد. این خرید به شرکت oracle کمک می‌کند که در زمینه نرم‌افزار در فضای مجازی پیشرفت کند. Oracle Clude یکی‌ از سرویس‌های جدید این شرکت می‌باشد که به مشتریان این شرکت اجازه می‌دهد که با خرید این سرویس از سرورها و ذخیره‌ساز‌های تعبیه شده در Oracle استفاده کنند. با این سرویس، هزینه خرید و پشتیبانی‌ این سرور‌ها و ذخیره‌ساز‌ها بر عهده مشتری نخواهد بود. از طرفی‌ به مشترین این امتیاز را می‌دهد که بنا به نیاز، در سرور‌ها و ذخیره‌ساز تغییر بوجود بیاورد. 

۲۰۰۹: شرکت oracle شرکت Sun Microsystem را به مبلغ ۷.۴ میلیارد دلار خریداری کرد؛ با این خرید شرکت oracle صاحب نرم‌افزار معروف Java و همچنین سرورهای Sun Sparc-Solaris شد.

به علاوه امتیاز نرم‌افزار مدیریت داده‌ها Mysql که بسیار در وب مورد استفاده است را به دست آورد. لازم به ذکر است که سیستم عامل Solaris یکی‌ از بهترین سیستم عامل‌های Unix است که در صنعت بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین نرم‌افزار Java در صنعت کاربرد زیادی دارد. یکی‌ از موارد استفاده آن، سیستم عامل مبایل‌ها و تبلت‌های Android است. با خرید Sun بوسیله oracle این شرکت یک دعوی حقوقی علیه شرکت Google سازنده Android به دلیل استفاده از Java اقامه کرده که هنوز به نتیجه نرسیده است. بسیاری از متخصصین بر این باورند که نتیجه این دعوی آینده سیستم عامل اندروید را تحت تاثیر قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که بد از این خرید، شرکت Oracle با استفاده از سرور‌های Sun سپرک سولاریس اقدام به ساخت Exadata نموده که سریع‌ترین بازده را برای نرم‌افزار مدیریت داده‌ها ایجاد کرده است. 

۲۰۰۸: شرکت oracle شرکت BEA System را به مبلغ ۸.۵ میلیارد دلار خریداری کرد. این شرکت بیشتر در زمینه تکنولوژی پیام‌رسانی messaging  و Service oriented architecture فعالیت می‌کرد. به این ترتیب در زمینه‌های کلیدی ارتباطات و Middleware به oracle کمک خواهد کرد.

۲۰۰۷: شرکت Hyperion به مبلغ ۳.۳ میلیارد دلار توسط oracle خریداری شده است. این شرکت سازنده نرم‌افزارهای مالی‌ برای ارائه طرح‌ها و بودجه‌بندی بوده است. Oracle با استفاده از این نرم‌افزار محصول جدیدی را به نام oracle business intelligence Enterprise  را به مشتریان ارائه کرد.

۲۰۰۵: شرکت Oracle شرکت Siebel CRM را به مبلغ ۵.۸ میلیارد دلار خریداری کرد. این شرکت صاحب یکی‌ ازبهترین نرم‌افزارهای CRM بود که در تجارت بسیار مورد استفاده قرار گرفته بود.

۲۰۰۴: oracle شرکت peoplesoft را به مبلغ ۱۰.۳ میلیارد خریداری کرد. این شرکت دارای یک سویت کامل نرم‌افزارهای کاربردی برای تجارت می‌باشد. این سویت شامل CRM مدیریت ارتباطات با مشتریان، HRSM مدیریت امور پرسنلی، Expense و هزینه‌ها،… می‌باشد. از آنجا که peoplesoft شرکت JD Edward را خریده بود با این معامله شرکت oracle صاحب این شرکت هم شد.

همین طور که ملاحظه می‌کنید شرکت Oracle با این معاملات صاحب بسیاری از شرکتهای IT پیشرو در زمینه تجارت و صنعت شده است، بنابرین بدست آوردن مدارک تخصصی این شرکت کمک بزرگی‌ برای پیدا کردن موقعیت‌های شغلی‌ مناسب می‌کند.
این شرکت با ایجاد دانشگاه oracle به داوطلبین کمک می‌کند که در هر زمینه کاری در زیرمجموعه oracle به تحصیل بپردازند. این دانشگاه به داوطلبان اجازه می‌دهد که به صورت حضوری، غیر حضوری یا حتی خریداری سی‌دی‌های کلاسها به تحصیل بپردازند. در ادامه این مطلب به رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه و شرایط اخذ مدارک Oracle می‌پردازیم.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar