آشنایی با رشته داروسازی در کانادا: بخش چهارم – اجازه کار در استان
25 اکتبر 2009 - 0:42
بازدید 383
8

  در پست‌های قبلی به نکات کلی درباره رشته داروسازی در کانادا، مسیر حرکت تحصیلی و شغلی این رشته برای تحصیل‌کردگان کانادایی، نرخ اشتغال و حقوق دریافتی داروسازان در کانادا و همچنین معرفی آزمون‌هایی که مهاجران باید برای دریافت مجوز‌های عمومی شغلی در این رشته در آنها شرکت کنند پرداختیم. در این پست که آخرین […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

در پست‌های قبلی به نکات کلی درباره رشته داروسازی در کانادا، مسیر حرکت تحصیلی و شغلی این رشته برای تحصیل‌کردگان کانادایی، نرخ اشتغال و حقوق دریافتی داروسازان در کانادا و همچنین معرفی آزمون‌هایی که مهاجران باید برای دریافت مجوز‌های عمومی شغلی در این رشته در آنها شرکت کنند پرداختیم. در این پست که آخرین پست از این گروه است به موضوع نحوه اشتغال مهاجرین در استان‌ها خواهیم پرداخت.  

 

این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

 

اجازه کار در استان

بعد از قبولی در آزمون اصلی و در واقع دریافت مجوزی که صلاحیت‌های علمی و عملی شما برای کار در این رشته را در کانادا نشان می‌دهد، مسیر شما شبیه به موردی است که در پست دوم در مورد فارغ‌التحصیلان کانادایی معرفی کردیم یعنی باید مدتی را در یک داروخانه یا مرکز علمی مشابه به انجام کارآموزی و کسب تجربه کار کانادایی بگذرانید و در کنار آن با بررسی برنامه‌های هر استان و انتخاب یکی از آنها، خود را برای شرکت در آزمون‌های آن استان و یا هرگونه مورد ضروری دیگری آماده سازید تا نهایتاً بتوانید مجوز کار در آن استان را به دست آورید.  

هر گونه فعالیتی در کارهای مربوطه در یک استان چه به عنوان دانشجو یا دستیار یا تکنسین نیاز به ثبت نام ویژه در آن حوزه دارد و البته باید توجه داشت که بین کسی که تحت عنوان یک دستیار داروخانه یا داوطلب ثبت نام می‌کند با کسی که می‌خواهد به عنوان Pharmacist در آن استان حق کار داشته باشد تفاوت است و معمولاً استان‌ها سطوح مختلفی از مسئولیت‌ها و شرایط را برای هر یک تعریف می‌کنند که بر اساس همان ضوابط باید پیش ثبت نام کرد. 

اما موردی که برای شما در همه استان‌ها ضروری است شرط آشنایی با زبان انگلیسی (یا فرانسه) است .

مثلا برای آشنایی با ضرورت‌های زبانی برای مهاجرین در انتاریو می‌توانید به اطلاعات این صفحه مراجعه کنید:

http://www.ocpinfo.com/client/ocp/OCPHome.nsf/web/Language+Proficiency

همانطور که مشاهده می‌کنید متقاضی به فرض در صورت شرکت در آزمون ILETS در هیچیک از مهارت‌های زبانی نباید نمره‌ای کمتر از ۶ گرفته باشد و نمره نهایی وی هم نباید از ۷ کمتر باشد. 

بار دیگر تاکید می‌کنیم که حتی برای کار به عنوان دستیار یا حضور به عنوان دانشجوی این رشته باید تحت یکی از عناوین قانونی ثبت نام کنید. برنامه‌های استان‌ها تنوع دارند و پرداختن به همه آنها از حوصله این نوشتار خارج است لذا علاقه‌مندان برای آشنایی با جزییات برنامه‌های استان‌های مختلف می‌توانند به وب سایت هر یک که آدرس‌های آنها در اینجا معرفی شده مراجعه کنند:

http://www.pebc.ca/EnglishPages/General/Provincial.html  

و یا در آینده نزدیک از جزوه معرفی این رشته توسط کنپارس بهره ببرند.  

در هر برنامه به تفصیل با سطوحی که نیازمند ثبت نام هستند و شرایط این ثبت نام و هزینه‌های آن آشنا می‌شوید و می‌توانید برنامه عملیاتی خود را بر این اساس تنظیم کنید. همچنین با مقایسه این برنامه‌ها می‌توانید دوره زمانی لازم در هر استان را تخمین بزنید و با مقایسه آنها با یکدیگر ببینید اشتغال در کدام استان روند سریع‌تری دارد. البته سرعت اشتغال تنها یک پارامتر است و شما باید به موارد دیگری چون برآورد نرخ اشتغال در آن استان در ۵ تا ۱۰ سال آینده و همچنین متوسط حقوق و مزایای دریافتی هم توجه داشته باشید.  

برنامه‌های دانشگاهی

مورد دیگری که می‌تواند برای برخی از افراد جذاب باشد دوره‌های ویژه‌ای است که در برخی دانشگاه‌ها نظیر دانشگاه تورنتو برای دارندگان مدرک تحصیلی بین‌المللی در این رشته طراحی شده و تحت حمایت دولت استانی هم قرار دارد. کسانیکه این دوره‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارند می‌توانند از برخی از مزایا برخوردار شوند. البته این موارد جای مجوز‌های اصلی استانی را نمی‌گیرد اما می‌تواند مسیر آنها را هموارتر سازد ضمن آنکه معمولاً فارغ‌التحصیلان این دوره‌ها، آزمون‌های مربوطه را با سهولت بیشتری پشت سر می‌گذارند و فرصت می‌یابند ضمن آشنایی با سیستم آکادمی‌های کانادایی، در بهبود زبان انگلیسی و آشنایی با اصطلاحات حرفه‌ای و شغلی خود بکوشند. دریافت وام تحصیلی برای دانشجویان این رشته که ساکن انتاریو باشند مقدور است.

برای آشنایی بیشتر با این دوره می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

http://www.ipgcanada.ca/

و یا از جزوه معرفی این رشته که توسط کنپارس عرضه خواهد شد بهره ببرید. 

و سخن آخر اینکه:

اول، برای پیمودن این مسیر چند مرحله‌ای لازم نیست که شما هر مرحله را تا به آخر بروید تا مرحله بعد را آغاز شود. شما می‌توانید با انجام فعالیت‌های موازی در حوزه آزمون‌های عمومی، پیگیری برنامه‌های استانی و برنامه کارآموزی (البته با رعایت شرایط و الزامات هر یک) این مسیر را کوتاه‌تر کنید. آمادگی‌هایی که شما از قبل از سفر به کانادا کسب می‌کنید نیز اهمیت زیادی دارند.  

دوم، اگر در ایران دکتر داروساز بوده‌اید دلیلی ندارد که حتماً از همان آغاز مهاجرت به دنبال پیمودن همین مسیر باشید. شاید بسته به سطح مهارت‌ها، تجارب و خصوصاً توانایی‌های زبانی شما، بهتر باشد از طریق مسیرهای سهل‌تری چون تکنسین داروخانه سریع‌تر وارد بازار کار شوید و آنگاه در زمانی طولانی‌تر مسیر اصلی را با گام‌های استوارتر طی کنید. ضمن اینکه در این مدت با درآمدزایی از آغاز یک زندگی جدید در کانادا و بهره‌مندی از لذت‌های آن بازنمانده‌اید. به همه گزینه‌های ممکن بیاندیشید و بهترین را انتخاب کنید

دوم، اگر در ایران دکتر داروساز بوده‌اید دلیلی ندارد که حتماً از همان آغاز مهاجرت به دنبال پیمودن همین مسیر باشید. شاید بسته به سطح مهارت‌ها، تجارب و خصوصاً توانایی‌های زبانی شما، بهتر باشد از طریق مسیرهای سهل‌تری چون تکنسین داروخانه سریع‌تر وارد بازار کار شوید و آنگاه در زمانی طولانی‌تر مسیر اصلی را با گام‌های استوارتر طی کنید. ضمن اینکه در این مدت با درآمدزایی از آغاز یک زندگی جدید در کانادا و بهره‌مندی از لذت‌های آن بازنمانده‌اید. به همه گزینه‌های ممکن بیاندیشید و بهترین را انتخاب کنیدبرای مهاجرت به کانادا با شرکت کنپارس با مدیریت علی مختاری تماس بگیرید www.parscanada.com 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar