۹ شغل موردنیاز ساسکاچوان در دوران کرونا
29 آگوست 2021 - 13:44
بازدید 917
27
این مشاغل به دلیل همه گیری کرونا در ساسکاچوان رونق یافته و به نیروی کار نیاز دارند
ارسال توسط :
پ
پ

9 شغل مورد نیاز ساسکاچوان براساس تحقیق دولت فدرال کانادا در مورد تاثیر کووید 19 بر نیروی کار در زیر آمده است.

میزان اشتغال در تمامی آنها، با افزایش روبرو بوده است.

 

مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان

  1. نمایندگان املاک و فروشندگان (کدشغلی 6232)

این افراد به عنوان نماینده خرید و فروش خانه، آپارتمان، ساختمان‌های تجاری، و سایر املاک فعالیت می‌کنند. با اینکه آمار استخدام این متخصصان در طول همه گیری، کاهش چشمگیری نداشت، ماهیت کار آنها عموماً به صورت مجازی تغییر پیدا کرد. این مشاغل هم اکنون جزو موارد موردنیاز در ساسکاچوان به حساب می‌آیند.

 

  1. رانندگان کامیون حمل و نقل (کد شغلی 7511)

این رانندگان از کامیون‌های سنگین استفاده کرده، و کالاها را در مسافت‌های کوتاه (بین استانی یا بین المللی) حمل می‌کنند. آنها توسط شرکت‌های حمل و نقل، تولید، و توزیع اقلام استخدام شده، و در صنایع مختلفی از جمله ساخت و ساز، و تجارت عمده فروشی مشغول به کار خواهند شد. اشتغال رانندگان کامیون در دوران کرونا، 8 درصد افزایش یافته است. هم اکنون نیز تقاضا برای این افراد در سراسر کانادا وجود دارد.

 

  1. سرپرستان بخش نظافت (کد شغلی 6315)

این افراد وظیفه نظارت بر کار نظافتچیان، سرایداران، و سرپرستان ساختمان را بر عهده دارند. آنها معمولاً در بیمارستان‌ها، مؤسسات مراقبت‌های بهداشتی‌، هتل‌ها، مدارس، و سایر شرکت‌ها مشغول به کار هستند. میزان اشتغال سرپرستان نظافت در ماه آوریل 2020، نسبت به سال قبل از آن، 13 درصد بیشتر بود؛ زیرا مشاغل بخش نظافت طی دوران کووید19، در اولویت قرار گرفته اند.

 

  1. اپراتورهای تجهیزات سنگین (کد شغلی 7521)

این متخصصان با تجهیزات سنگینی که در ساخت جاده‌ها، پل‌ها، فرودگاه‌ها، و تونل‌ها، استفاده می‌شود، کار می‌کنند. آنها توسط شرکت‌های ساخت و ساز، و همچنین پیمانکاران تجهیزات سنگین استخدام می‌شوند. میزان اشتغال اپراتورهای تجهیزات سنگین در دوران کرونا، 11 درصد افزایش داشته است. به علاوه، شایان ذکر است که ساسکاچوان بودجه 7.5 میلیارد دلاری را برای تجهیز زیرساخت‌های این مشاغل در نظر گرفته است، که باعث افزایش تقاضا برای اشتغال خواهد شد.

 

  1. مهندسان و اپراتورهای سیستم‌های نیروگاهی (کد شغلی 9241)

مهندسان سیستم‌های نیروگاهی، اداره تجهیزاتی مانند راکتورها‌، توربین‌ها‌، دیگ‌های بخار، و ژنراتورها را به عهده دارند. اپراتورهای سیستم‌های نیروگاهی برای کنترل میزان توزیع برق در مراکز کنترل الکتریکی، فعالیت دارند. اشتغال این افراد در ماه آوریل 2020، در مقایسه با آوریل سال قبل، 208 درصد بیشتر بود. تقاضا برای این مشاغل کماکان ادامه دارد.

 

  1. مسئولان بسته بندی و ثبت سفارشات (کد شغلی 6622)

این افراد خریدهای مشتریان را ثبت کرده، و همچنین وظیفه بسته بندی، جای دهی، و قیمت گذاری اقلام را به عهده دارند. آنها در مشاغل خرده فروشی، فروشگاه‌های مواد غذایی، فروشگاه‌های بزرگ، و انبارها مشغول به کار هستند. به دلیل تقاضای مصرف کنندگان در دوران کرونا، میزان اشتغال این کارکنان 123 درصد افزایش یافته است.

 

  1. تحلیلگران و مشاوران سیستم‌های اطلاعاتی (کد شغلی 2171)

این متخصصان بر عملکرد سیستم‌ها نظارت داشته و مشاره مربوط به آن را ارائه می‌دهند. از آنجا که امکان دورکاری و خوداشتغالی برای این افراد وجود دارد، سطح اشتغال آنها در دوران کرونا، 38 درصد رشد داشته است.

 

  1. پرستاران/ پرستاران روانپزشکی دارای مجوز (کد شغلی 3012)

این پرستاران از بیماران مراقبت کرده، و دوره‌های آموزش بهداشتی و همچنین خدمات مشاوره‌ای را ارائه می‌دهند. آنها در بیمارستان‌ها‌، خانه‌های سالمندان، مراکز توانبخشی، کلینیک‌ها، و مراکز مراقبت خصوصی استخدام خواهند شد. اشتغال پرستاران 23 درصد افزایش یافته، و هم اکنون نیز تقاضا برای آن زیاد است.

 

  1. تکنسین‌های پشتیبانی کاربر (user support) (کد شغلی 2282)

این متخصصین به کاربرانی که با سخت افزار یا نرم افزار رایانه مشکل دارند، کمک می‌کنند. آنها توسط توسعه دهندگان نرم افزار، مراکز تماس، تولید کنندگان سخت افزار کامپیوتر، و واحدهای فناوری اطلاعات استخدام می‌شوند. میزان اشتغال این مشاغل در دوران کرونا، 38 درصد افزایش داشت، زیرا همواره امکان دورکاری برای کارکنان وجود داشته است.

 

مهاجرت برای مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان

متقاضیان دارای سابقه کار در مشاغل شماره 1، 3، 5، 7، 8، 9، قادرند برای ارسال درخواست از طریق برنامه‌های تحت مدیریت اکسپرس انتری، اقدام کنند:

  • «برنامه نیروی کار متخصص فدرال» (FSWP)
  • «برنامه نیروی کار ماهر فدرال» (FSTP)
  • «برنامه تجربه کانادایی» (CEC)

 

به علاوه «برنامه انتخاب استانی ساسکاچوان» (SINP) نیز دارای زیرشاخه‌هایی برای افراد دارای سابقه کار تخصصی است.

در بین مشاغل ذکر شده، «مهندسان و اپراتورهای سیستم‌های نیروگاهی» و «تکنسین‌های پشتیبانی کاربر» از طریق اکسپرس انتری ساسکاچوان، و «تحلیلگران و مشاوران سیستم‌های اطلاعاتی» نیز از طریق زیرشاخه مشاغل موردنیاز، در سال 2021 دعوت شده اند.

گفتنی است که این خبر صرفاً جهت اطلاع رسانی است. جهت اقدام در برنامه های مهاجرتی استان ساسکاچوان نیاز است تا در ابتدا شرایط شما به طور کامل بررسی شود. به این منظور می توانید فرم ارزیابی سایت کنپارس را تکمیل فرمایید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar